Dere som har tre barn/svangerskap..

Sille92

Elsker forumet
Junibollene 2023
Julilykke 2023
Hei! Med min første i 2020 ble jeg gravid i pp1. Med andremann i 2023 ble jeg gravid i pp13 :pEr nå i 3 pp der vi prøver på siste barn. Kunne så gjerne ønsket vi slapp å gå så mange mnd med prøving som sist, selv om jeg absolutt ikke synes synd i oss.

Noen som har historier om hvordan tredje prøveperiode/svangerskap ble til?:hilarious: Vet alt handler om timing,flaks etc, men har bare lyst å høre din historie :D
 
Min tredje var en fest også angrepille ….noen uker med lavt blodtrykk osv før jeg fant ut at jeg var gravid. Begynte på p-piller etter angrepilla , så venta ikke mensen på en stund da jeg hopper over sukkerpiller . Nr 1 og 2 kom også til på kort tid. De var ikke planlagt . Så vil jo si 1pp på begge to .
 
- Ble gravid for første gang på pp1. Endte meg abort.
- Så gravid igjen på pp2. Endte med abort. - Gravid igjen på pp 9 som endte med en frisk og fin gutt.
- Nr 2 ble til på pp 7.
- Ble gravid igjen med nr 3 uventet og uplanlagt, endte med abort.
- Ble gravid uplanlagt igjen med nå nr 3 på pp 1 etter aborten. Hadde sex 5 dager før eggløsning (jeg tracker så vet når den var). Så det må være en fighter der inne :hilarious:. Siden vi brukte så mange pp’er med de to første så trodde jeg helt ærlig jeg ikke kunne bli gravid så raskt og særlig ikke med 5 dager gammel sperm….men her er vi :joyful:
 
- Ble gravid for første gang på pp1. Endte meg abort.
- Så gravid igjen på pp2. Endte med abort. - Gravid igjen på pp 9 som endte med en frisk og fin gutt.
- Nr 2 ble til på pp 7.
- Ble gravid igjen med nr 3 uventet og uplanlagt, endte med abort.
- Ble gravid uplanlagt igjen med nå nr 3 på pp 1 etter aborten. Hadde sex 5 dager før eggløsning (jeg tracker så vet når den var). Så det må være en fighter der inne :hilarious:. Siden vi brukte så mange pp’er med de to første så trodde jeg helt ærlig jeg ikke kunne bli gravid så raskt og særlig ikke med 5 dager gammel sperm….men her er vi :joyful:
Oi, den ville bli den :angelic:gratulerer så mye!!
 
Min tredje var en fest også angrepille ….noen uker med lavt blodtrykk osv før jeg fant ut at jeg var gravid. Begynte på p-piller etter angrepilla , så venta ikke mensen på en stund da jeg hopper over sukkerpiller . Nr 1 og 2 kom også til på kort tid. De var ikke planlagt . Så vil jo si 1pp på begge to .
takk for svar :)
 
Barn nr 3 klaffet i pp4. Første pp endte i kjemisk. Så pp3 etter den kjemiske.

Barn nr 1 klaffet i pp3. Barn nr 2 klaffet i pp1 :)
 
Førstemann kom etter 9 forsøk, mens andremann satt på 2 forsøk. Holder på med tredje nå, er bare på første PP og dette forsøket er ikke vellykket.

Interessant å lese hva andre har vært gjennom :happy:
 
Førstemann kom etter 9 forsøk, mens andremann satt på 2 forsøk. Holder på med tredje nå, er bare på første PP og dette forsøket er ikke vellykket.

Interessant å lese hva andre har vært gjennom :happy:
Spennende!
Ja,jeg synes også det er gøy å lese andre sine reiser :Heartpink
 
1: 4 år (7ivf)
2: 2 år
3: 6 mnd
4: 3 mnd (endte i SA) så er i 1 PP på nr 4 igjen
 
Nr 3 satt på første eggløsning etter fødsel 2, faktisk første samleie etter fødsel også. :hilarious:
 
Nå var det ikke planlagt siden jeg er syk å ikke skulle ha fler enn di 2 jeg har :p syklusen er helt rævva å har hatt store blødninger ved mens. I juli hadde vi en kveld med kos å den endte med positiv test :p
 
1 barn 1 pp, 2 barn 1 pp, 3 barn 2/3 pp, 4 barn/i uke 5 nå, men ett år siden startet prøving med en kjemisk/SA og en MA på det året.
 
Første brukte vi ca. 13 måneder på å få til, men var ung og hadde null kontroll på eggløsning og timing. Vi bare droppet p-piller og lot det stå til. Nummer 2 satt før vi rakk å prøve. Stod med positiv test under 3 uker etter jeg sluttet på p-piller. Og nummer 3 satt 2 måneder etter p-pille slutt.

Så jeg har vært ekstremt heldig.
Nummer 4 med ny mann har vært mer kronglete. Er nå gravid for 5 gang på et år (2 kjemiske, 1SA og 1MA) Så jeg blir for all del lett gravid med tanke på at jeg er 40 år. Nå krysser jeg bare fingrene for at denne spiren holder helt til mål ❤️
 
Første brukte vi ca. 13 måneder på å få til, men var ung og hadde null kontroll på eggløsning og timing. Vi bare droppet p-piller og lot det stå til. Nummer 2 satt før vi rakk å prøve. Stod med positiv test under 3 uker etter jeg sluttet på p-piller. Og nummer 3 satt 2 måneder etter p-pille slutt.

Så jeg har vært ekstremt heldig.
Nummer 4 med ny mann har vært mer kronglete. Er nå gravid for 5 gang på et år (2 kjemiske, 1SA og 1MA) Så jeg blir for all del lett gravid med tanke på at jeg er 40 år. Nå krysser jeg bare fingrene for at denne spiren holder helt til mål ❤️
Så heldig. Håper detter er en terminspire <3
 
Barn 1: vet ikke, uplanlagt
Barn 2: pp 2
Graviditet nr 3: pp 1 (positiv test 14 dager etter uttak av pstav. Endte i MA)
Barn 3: pp 1
Barn 4: pp 1

Blir veeeldig fort gravid :shy:
 
Brukte 6 prøveperioder på første, fem på andre og tre på den siste. Har brukt letrozol og duphaston for å bli gravid med alle. Prøvde naturlig først alle ganger, og den satt med én gang jeg fikk hormoner (fikk to kjemiske først, men blitt gravid hver gang jeg har tatt hormoner)
 
Har PCO, så kan ikke regne PP pga. manglende EL.
1. graviditet: 8 mnd (med lavdose stimulering). Endte i MA 10+1 (fosteranlegg tilsvarende 5+2)

2. graviditet: 4 mnd etter MA. Født til termin.

3. graviditet: 13 mnd etter fødsel, totalt ubrukelige sykluser. Født til termin.

4. graviditet: 4 mnd, ubrukelige sykluser. Lavdosestimulering. Endte i MA 8+3 (fosteranlegg tilsvarende 7+2)

5. graviditet: 5. mnd etter MA, lavdosestimulering. Endte i MA 9+1 (fosteranlegg tilsvarende 8+5).

Venter på å komme i gang med ny syklus, og min 6. og forhåpentligvis siste graviditet.
 
Back
Topp