Dere som har tre barn- bil????

• Trådstarter Trådstarter *BV addict*
  • Opprettet Opprettet
Velg en bil med 3 separate seter i baksetet så slipper man unna mye styr når alle skal festes i bilen. Ford Kuga er liten, den er mindre enn Passat, og selvom bilen er høy så er det jo ikke noe mer plass i basjerommet.

vi var å prøvde de fleste biler, hadde nettopp en v70 ei uke. der gikk ikke væres 3 barnestoler i bredden. da er det snakk om et babysete å to putestoler.

vi har s-max, å kunne ikke vært mer fornøyd!!

Sjakkruta skrev:

mammaK skrev:

Sjakkruta skrev:
Jeg kan ikke få sagt det nok: Ford S-max! Når det kommer til 3 barneseter + bagasje: Ingen over- ingen ved siden

God plass til to bakovervendte i s-max? Vurderer denne...

Du finner ikke biler med bedre plass for å si det sånn (Kanskje Caravelle da). S-maxen er genial mtp at baksetene er 3 hele separate seter som dere flytter på sånn dere vil, det er det som gjør at den har så god plass. Alle andre biler har jo bare to hele seter + et halvt i midten, og de kan ikke flyttes på.

Det stemmer ikke at alle andre biler bare har et halvt sete i midten da, det er flere som har tre hele seter ;)

Fru H skrev:

Sjakkruta skrev:

mammaK skrev:

Sjakkruta skrev:
Jeg kan ikke få sagt det nok: Ford S-max! Når det kommer til 3 barneseter + bagasje: Ingen over- ingen ved siden

Du finner ikke biler med bedre plass for å si det sånn (Kanskje Caravelle da). S-maxen er genial mtp at baksetene er 3 hele separate seter som dere flytter på sånn dere vil, det er det som gjør at den har så god plass. Alle andre biler har jo bare to hele seter + et halvt i midten, og de kan ikke flyttes på.

Det stemmer ikke at alle andre biler bare har et halvt sete i midten da, det er flere som har tre hele seter ;)

Neida vi har noen. Eks. Touran og Toyota corolla verso.  Men jeg tenker også bagasjeplass og andre ting som driftsikkerhet, kjørecomfort m.m. S-max scorer høyt på alt, så foretrekker å anbefale den

Vi har Toyota Corolla Verso og er superfornøyde! Det er glatt plass til en voksen person mellom et bakovervendt og en beltestol. God bagasjeromsplass er det også. 

Kugaen er veldig liten innvendig til å være så stor utvendig =)

Nokon som har Citroën grand c4 picasso? Korleis er den med plass til barneseter og bagasje? Me har Audi A3 og den er i det minste laget for 2 bilstola.(1babystol og 1barnestol)

Dollface skrev:

*BV addict* skrev:
En Passat får du ikke tre barneseter i tror jeg? Skulle hatt en med litt høyde på. S-Max er en god kandidat, turan og til slutt kuga. Men der er jeg usikker på om det er plass til tre barneseter......

joda, det gjør du.. :)
kugaen har veldig lite bagasjerom, så den ville jeg styrt unna...

ei på jobben sa at hun hadde galaxy og at den var større enn s-maxen... kanskje billigere og? Hakke peil.. Men verdt å se på..

Galaxyen er større en s-maxen. Men er ikke billigere nei. Vi har Galaxy for vi trenger stor plass,er kjempefornøyd. Har greid å stappe inn en hel kinosofa i den,3seters sofa emoticon

Sjakkruta skrev:

mammaK skrev:

Sjakkruta skrev:

Jo Galaxy har også 3 hele separate seter og større bagasjerom en S-maxen

Ford Galaxy! Denne er større (og derfor også dyrere) enn S-max. Fordelen med Galaxyen fremfor S-maxen er at de to bakerste setene uten problem kan brukes, til og med av to voksne om man skulle trenger det! Den noe skrå (avrunda) bakruta på S-maxen gjør at plassen på seterekke 3, og derfor også bagasjerommet, er mindre!

Har en 2011 mod. nå og er veldig fornøyd både med plassen og ikke minst kjørekomforten, samt at jeg føler meg veldig trygg i den!

Ford Kuga er liten! Der er i allefall ikke plass til 3 barneseter, er det ikke kun "2 1/2" baksete på den? Altså ikke tre like brede seter baki? Ville unngått Kuga!

Ja den nye Galaxyen funker, men de eldre modellene er ikke noe å ha. Har vært på listen over bruktbiler fra helvette bl.a.

Sjakkruta skrev:

Fru H skrev:

Sjakkruta skrev:

mammaK skrev:

Sjakkruta skrev:

Neida vi har noen. Eks. Touran og Toyota corolla verso.  Men jeg tenker også bagasjeplass og andre ting som driftsikkerhet, kjørecomfort m.m. S-max scorer høyt på alt, så foretrekker å anbefale den

og sånn jeg har forstått det så er galaxyen da enda større i bagasjen, samt at den har disse 3 separate setene som s-maxen har..

Sjakkruta skrev:
Ja den nye Galaxyen funker, men de eldre modellene er ikke noe å ha. Har vært på listen over bruktbiler fra helvette bl.a.

Jepp, mener de bør være nyere enn 2006 om jeg ikke husker helt feil... Tror det var dårlige girkasser på de eldre!

Men det er i allefall en fantastisk bil etter vår erfaring

Annabella skrev:

Sjakkruta skrev:

Jepp, mener de bør være nyere enn 2006 om jeg ikke husker helt feil... Tror det var dårlige girkasser på de eldre!

Men det er i allefall en fantastisk bil etter vår erfaring

Liker nok s-maten bedre. Vi har ikke behov for 7 seter g s-maxen er stor men samtidig snerten sammenlignet med galaxy, for ikke å nevne andre store biler med faktisk mindre plass inni

Får plass til 3 seter i vår mazda 6. Ett forovervendt (Britax KidPlus) og 2 bakovervendte. (Acta Graco Cosmic comfort og Maxicosi CabrioFix u/base). Får også til å bytte ut Kid Plus'en med en TwoWayElite, både forover og bakover.

Back
Topp