dere som har to eller flere barn...

¤Ida

Gift med forumet
hvordan gjør dere det i helgene?
står dere opp begge to når barna våkner, eller står en opp med begge to?

både jeg å sambo har sååå lyst på en til baby, som sikkert noen har fått med seg[8D]
MEN, han våkner faktisk rett å slett ikke når martin våkner[>:] så er ALLTID jeg som våkner å står opp, skjer vell max 1 gang i mnd at jeg klarer å få han til å stå opp og ellers så sover han til langt på formiddagen selv om vi er inne å vekker han flere ganger.
har jo et stort ønske om en til, men har kansje et større ønske om en pappa med større energinivå, innlevelse og glede av det å være far. han er i tillegg bortreist på jobb fra søndag til torsdag så er jo ikke allverden med tid han har sammen med han.

Her står pappa'n opp med storesøster og så ligger lillemann og jeg litt lengre :) inntil videre. Så får vi se hva som skjer når lille her blir større. Jeg trenger mer søvn enn min kjære, så han protesterer ikke på å stå opp før meg [:D]

Er litt sånn her også.. nå har vi riktignok bare en enda..men er alltid jeg som må inn å "trøste" han på natta, og jeg som må stå opp med han. Så sant vi ikke avtaler dagen før at i morgen er det samboers tur, men da må jeg gjerne vekke han ti ganger før han reagerer og står opp med guttungen. Og da kunne jeg jo liksegodt stått opp selv! Irriterende ja!

ORIGINAL: Cookiemonster

Får han ikke dårlig samvittighet når han står opp så sjeldent med han?

tydeligvis er det viktigere for han å få søvn en å være pappa på morgenen å formiddagen.

Sambo står opp med lillemann og jeg sover litt lenger med vesla.. Det er 1 grunn til det og det er at jeg må opp på nettene for å gi henne mat..Når hun sover hele nettene som Markus gjør kommer vi til å bytte på det..
Sambo våkner heller ikke, jeg må våkne ham[8|] Men han våkner av aaalt annet.. What a shocker liksom[8D]

Som regel er det samo som står opp med dei i helgene, så er dei påkledt og klar til frokost når eg står opp ca en halv time, kanskje 45 min seinere. Viss ikkje vi står opp samtidig alle sammen då.. En sjelden gang står eg opp først..

ORIGINAL: Ihne

ORIGINAL: ¤Ida

ORIGINAL: Cookiemonster

Får han ikke dårlig samvittighet når han står opp så sjeldent med han?

tydeligvis er det viktigere for han å få søvn en å være pappa på morgenen å formiddagen.

For så snu litt på det.
Det kan vel tenkes at han er sliten av å jobbe borte (antar da han jobber mange timer i døgnet), og gjerne vil slappe av litt i helgene. [8|]
Men å sove til langt utpå ettermiddagen hadde jeg blitt irritert over og[>:]

sambo jobber borte mandag - fredag (12t dager), han står sjelden (les: aldri) opp med gutta så jeg får sove lengre. MEN han står opp i normal tid så vi alle kan spise frokost sammen[:)] Blir ofte litt senere frokost i helgene (8-9-10 tida)[8D]

joda, han jobber jo lenge når han er borte, men jeg jobber jo faktisk fulle dager jeg også, å "jobber" jo etter jobb også, med å være mamma, vaske, lese til fagprøven i disse dager osv osv...så synes ikke han har noe unskyldning der heller.

vi har tre barn og vi står opp med ungene en dag hver i helgen så den andre kan sove litt frempå

[8|]Gubben har enda ikke stått opp en morgen med minstemann! Men eldstemann er jo grei,og står opp med lillebror en gang i blandt. Så da står jeg opp til to svært fornøyde gutter,som er ferdig med frokosten og leker eller ser tv sammen.
Eldstemann er jo over 16 år,og vanvittig snill med lillebror - og mammaen sin![;)]

Normalt er det slik at vi står opp lørdagene på likt, og sover lenge annenhver søndag[;)]

No står vi opp ein dag kvar i helga. Då minsta var baby og gjerne sov litt frampå, var det stort sett alltid han som sto opp  med eldstemann. Då hadde jo eg uansett amma halve natta, så skulle jo i grunn berre mangle [8D][:)]

Vi står opp begge to, eller bare jeg eller bare han[8D]
Fører ikke skjema, bare står opp når jeg føler det er rettferdig at jeg står opp[:)]

det varierer veldig... vi har ingen avtale om hvem som skal stå opp med barna. Noen ganger står han opp først, noen ganger jeg, og noen ganger begge samtidig. Men sambo jobber mye da, ofte er han bortreist, eller så jobber han veldig lange dager, og da er det jo naturlig at jeg står opp med barna, siden jeg får lagt meg tidligere enn han. 

Vi bytter på det jeg står opp om fredagen og han står opp om lørdagen.Hender vi står opp alle sammen også.Blir litt hips om haps[:D][:D]

her står vi opp hverdag sammen med gutten om det er hverdag eller helg. jeg venter nu barn nr 2 og jeg får sove lengere på morgen vis jeg vil, men liker å stå opp med familien, samboern heter phillip i våres senga når han står opp om morgen også koser vi oss før vi går ned å spise frokost.

Her står mannen min opp med eldstemann,som pleier å våkne rundt 7-halv 8,mens jeg og minstemann ligger så lenge vi vil [:D] Herlig[:D]

Nå er jeg så heldig at jeg har en mann som reiser på båt, så når han er hjemme, reiser han seg opp og sender guttene på skolen oftere enn meg. Nå er de to eldste så store, at i helgene så klarer de seg mye selv om morgenen, men han reiser seg like ofte opp med Kasper som det jeg gjør. Om han legger Kasper inn i sengen til meg om morgenen, så sovner han igjen, men da er mannen min allerede våken, og da får han ikke sove igjen..... Men det får jeg[8D]

vi bytter på, en dag hver.. eldste er jo lys våken kl 06-07
men sambo hører ungene veldig lite jeg ligger nesten å lytter....

ORIGINAL: neselo

Er litt sånn her også.. nå har vi riktignok bare en enda..men er alltid jeg som må inn å "trøste" han på natta, og jeg som må stå opp med han. Så sant vi ikke avtaler dagen før at i morgen er det samboers tur, men da må jeg gjerne vekke han ti ganger før han reagerer og står opp med guttungen. Og da kunne jeg jo liksegodt stått opp selv! Irriterende ja!

Dette hørtes veldig kjent ut[8|]

Jeg ligger like lenge som vesla mi.. Noen ganger er det på samme tid som største står opp og andre ganger lenger. Hvis førstnevnte er tilfellet så kan jeg stå opp med begge to. Er jeg som er oppe flere ganger om natta med lillemor så syns det er rett og rimelig at jeg får sovet litt når jeg kan. Det er uansett snakk om til senest 8-9 liksom. Har natta vært veldig hard så hender det at jeg leverer henne til sambo en time om morgenen hvis han er oppe.

Back
Topp