Dere som har tatt keisersnitt..

millemari

Elsker forumet
♡ Maibarna ♡
Hvordan løser dere praktiske ting når vi nesten ikke kan løfte noen ting? Skikkelig upraktisk å ikke kunne ta med bilstolen feks. Og vognen får jeg ikke ut av bilen en gang. For tung! Nå er mannen tilbake i jobb og jeg må prøve meg alene.. Så når dere er på helsestasjonen feks. Tar dere ungen på armen og en ekstra bleie i lommen? For har en veske i tillegg blir det jo for tungt! Og hva med handlig? Får dere mannen til å gjøre det?
Har store planer om å holde meg de 6 ukene så det ikke blir noe tull! :P
Praktiske råd taes imot med stor takk :)

Jeg har ikke født lillebror ennå,men med storebror som er 4 år, bar jeg bilstolen selv. Jeg følte at den ikke ble for tung for meg. Dette må du selvfølgelig føle på selv. Hvis du kan parkere nærme helsestasjonen så er det bare å ta med stelleveska og baby. Ved handling på butikken så har enkelte butikker handlevogner med barneseter. Kan bare ta med et teppe dersom du vil bruke det som en beskyttelse under babyen..Med førstemann bodde vi i sentrum så jeg hadde vognen med meg (hadde ikke det problemet). Dersom det blir keisersnitt med nr 2, så får jeg samme problem med tanke på vogna..Ikke noe tips der dessverre..

Viktig å ikke presse kroppen din for mye,pass på arret ditt :-) Kos deg masse med baby:) Gleder meg til å se min snart også:Heartblue

Jeg tok babyen over armen og stelleveska over skuldra. Passet på å pakke minst mulig i veska. Også tok jeg buss istf bil. Bussen hadde lave innganger, så der fikk jeg med vogna :)

Hvordan løser dere praktiske ting når vi nesten ikke kan løfte noen ting? Skikkelig upraktisk å ikke kunne ta med bilstolen feks. Og vognen får jeg ikke ut av bilen en gang. For tung! Nå er mannen tilbake i jobb og jeg må prøve meg alene.. Så når dere er på helsestasjonen feks. Tar dere ungen på armen og en ekstra bleie i lommen? For har en veske i tillegg blir det jo for tungt! Og hva med handlig? Får dere mannen til å gjøre det?
Har store planer om å holde meg de 6 ukene så det ikke blir noe tull! :p
Praktiske råd taes imot med stor takk :)

Har ikke tatt keisersnitt nå men med storebror for 1,5år siden. Jeg bærte han i bilstolen selv og stelleveska uten alt for mye oppi og det gikk veldig fint:). Mener jeg fikk beskjed om at jeg kunne bære barnet mitt,men utover det skulle man være forsiktig med løfting/bæring. I fht handling så tok vi storhandling sammen men skulle jeg bare ha noe småtteri så gjorde jeg det av og til selv. Lykke til og god bedring:). Bra at du tenker på å være forsiktig disse 6ukene:).

De tre gangene jeg har tatt ks har jeg båret bilsete,. Har ikke vært no problem ,. Småhandling har jeg også tatt.. Kirurgen sa at det er forskjell på litt bæring og drive flyttebyrå:)

Back
Topp