dere som har tatt brystreduksjon...

mammen t daniel

Gift med forumet
kan dere fortelle litt om det? hva som skal til for å få det dekka, hvor mye du reduserte, hva synes mannen, (min får nemlig angst bare jeg nevner det) var det veldig vondt? osv. har tenkt tanken, mine er så store og tunge, føler ikke de matcher resten av meg heller... hadde vel 75f, 80e eller noe i den duren før jeg ble gravid, var et mareritt å finne gode bher og bher som passet. så jeg vet egentlig ikke str helt... men tror jeg egentlig bør ha 75 ett eller annet. endte likevel ofte opp med 85 for at cupen skulle passe

slenger meg på!
Kommer til å få slengpupper på knærne etter den forandringa som svangerskapet har gjort med puppene mine.

jeg er 20 år, ikke gravid og uten barn, og bruker 80 f.
Vil også ha brystreduksjon!
Mamma fikk gjort det for et par år siden, og hun syntes helt klart det var verdt det. Hun fikk det og etterpå mageplastikk dekket av staten. Stingene så grusomme ut, men det grodde fint, og hun ble mye bedre i ryggen og nakken. I tillegg ble det mye lettere å kjøpe klær, og hun føler seg mer vel.
Hun sier til meg at jeg må få det gjort før ryggen blir permanent skadet, hun selv måtte operere den ene skuldra pga kronisk betennelse i sena.
Så jeg skal helt garantert operere, skal bare få en unge eller to først.
Men det er ikke nødvendig, de fleste kan amme helt fint etterpå.

ORIGINAL: toneany

Mamma fikk gjort det for et par år siden, og hun syntes helt klart det var verdt det. Hun fikk det og etterpå mageplastikk dekket av staten. Stingene så grusomme ut, men det grodde fint, og hun ble mye bedre i ryggen og nakken. I tillegg ble det mye lettere å kjøpe klær, og hun føler seg mer vel.
Hun sier til meg at jeg må få det gjort før ryggen blir permanent skadet, hun selv måtte operere den ene skuldra pga kronisk betennelse i sena.

Det er det med ammingen da..
Det har funka såååå fint nå, så jeg er liksom redd for å ødelegge fabrikken min for nestemann [&:]

ORIGINAL: hissigproppen MØMØ

Det er det med ammingen da..
Det har funka såååå fint nå, så jeg er liksom redd for å ødelegge fabrikken min for nestemann [&:]

To venninner av mamma har amma etter å ha operert brystene mine, og søstra til stemora mi gjorde også det. Flertallet ammer helt fint, sies det.

Jeg har hatt brystreduksjon...
Brukte 75/80 ee/f før operasjonen..
Selve operasjonen gjorde ikke vondt,men skal ikke nekte for at det gjorde vondt etterpå,men det var abselutt verdt smerten.
Jeg fikk dekt operasjonene av staten,betalte kunn 500 kr i egenandel. jeg fikk dekt det av helsemessige årsaker,store smerter i ryggen/skuldere..
Minuset med operasjonen er jo det at man ikke får (dette gjelder ikke alle) ammet,arr og at man mister følesen i brystvortene..
Jeg får ikke ammet,jeg har noen stygge arr og har nesten ingen følese i venstre nippel.. Men angrer ikke for det,bare det og bli kvitt ryggsmertene var verdt det..
Skal igjen legge meg under kniven for en ny operasjon når jeg er ferdig med og få barn.

vet ikke helt hva kriteriene er men jeg gikk bare til legen og la frem saken. han sendte henvisning for meg.
jeg har aldri angra på at jeg gjorde det. Mannen min vil bare at jeg skal ha det best mulig og støtta meg hele tiden. (skulle bare mangle, han var ikke sammen med meg pga brystene da...).  Jeg ble operert ved lunsjtider og dro hjem igjen ca kl 16. Kjente ingenting under operasjonen selvsagt og hadde ikke vondt etter operasjonen, trengte ikke ta noe som helst smertestillende.
Fikk ikke ammet noen av barna mine pga inngrepet, men ville valgt akkurat likedan om jeg også hadde visst det på forhånd. Er bare SÅ glad jeg gjorde, har blitt mye mer fornøyd med meg selv etter det. også kan jeg jogge uten å få vondt i ryggen:)

Lykke til!

jeg har inntrykk av at mange får problemer med amming jeg.... har faktisk ikke hørt noe som fullammer etter en slik operasjon, men de finnes sikkert. Kommer litt an på hvordan inngrepet gjøres.

Jeg tok brystreduksjon på mandag, så har ikke helt vent meg til de nye puppene ennå.[:D] Men jeg tror de blir kjempe fine, og akkuratt passe til min kropp.
Fødte en sønn for 2 år siden, og etter 9mnd med amming var puppene ganske hengete og store (noe som seff er vanlig) Var til konsultasjon med en kirurg for ca 1 år siden, og han mente jeg fikk dekket det pga skulderplager.
Sååå ett år senere(altså nå) ble jeg lagt inn og fikk operert. Har i løpet av det året slanket meg ca 10 kg, så puppene har blitt mindre, men mer hengete, så istenen for å fjerne så mye, løftet han mer. Han fjernet ca 500gram tilsammen. Jeg er kjempe fornøyd, og føler meg allerede mye mer vell med kroppen min.
Har også hatt veldig lite smerter etter operasjonen, men det er jo selvfølgelig forskjellig fra person t person.
Lykke til alle som legger seg under kniven[;)][;)]

jeg tok det for snart 3 år siden.. eller nei.. over tre år siden.. [:)] tida flyr.. jeg hadde 80DD og jeg fikk de dekket av staten. jeg er selv 163 høy, og normalvektig.. han tok noen mål for å sjekke avstanden ned til brystvorta (husker ikke hvor han målte) også kjente han på dem.. også sa han godkjent.. mannen syns det var helkt ok.. for jeg sleit sånn med selvtilliten min pga dem. fikk det mye bedre med meg selv etter operasjonen.

jeg syns ikke det var vondt.. tok noen smertestillend ett par dagerr.. men så tengte jeg ikke mer... det gikk ovrerraskendfort over. men jegvar vel sykmeldt en mnd eller noe fra jobben. [&:] husker ikke helt.. men jeg kune fint jobbet på slutten der.. (og det tror jeg at eg gjorde osgå)

etter reduksjonen gikk jeg ned en str i klær siden jeg n slapp å lete etter store nok klær så jeg fikk plass til puppene.. og jeg fikk løfet dem opp. fjernet totalt 1.2 kg pupp..

bare send meg en pm eller noe om det er noe mer du lurer på..
klem

ORIGINAL: Nøtta

jeg har inntrykk av at mange får problemer med amming jeg.... har faktisk ikke hørt noe som fullammer etter en slik operasjon, men de finnes sikkert. Kommer litt an på hvordan inngrepet gjøres.

Alle jeg har pratet med som har operert og senere fått barn har ammet, vil jo tro det avhenger litt av hvor flink legen er [&:] Freaky, men sant.
Ikke alle mister følelsen i brystvortene heller, mamma gjorde det bare en stund, men ikke permanent.

Back
Topp