Dere som har sydd vognpose

Hør med alruto her inne på BV, hun er megaflink til å sy, og kan anbefale henne på det sterkeste :)
Fikk et trekk nylig til min gamle voksipose, og trekker er dritlekkert :)

det kommer an på om du i utgangspunktet ville kjøpt deg en voksi til 2000 kroner, eller en billig en til 500.. og om du har symaskin...

stoff er ikke så dyrt, innerdyna trenger ikke bli så dyr - det som er "dyrt" er tiden du bruker på å lage den.. det er ikke godt timebetalt, men hvis du har maskin og valget står mllom en pose til 2000 kroner og hjemmesydd, så sparer du mer enn et par hundre kroner på å sy selv..
Dessuten er det vel moro å ha noe ingen andre har?

Jeg bestilte alt av stoff og glidelåser og sånt, på stoff og stil sin nettside. Veldig fornøyd med de.

Vi flyttet inn i farmor sitt hus, og her lå det igjen en del gamle dyner, så jeg klipte til en dundyne. (noe som er lurt å gjøre ute, for å ikke få huset fult av fjær)

jeg handler stoff og tilbehør på stoff og stil, dyne på ikea eller jysk.. så kommer det an på hva slags stoff man bruker, hva totalen kommer på..

ORIGINAL: lilleprins og spire

Hvilket stoff skal jeg bruke da ? Bør vel ha en type utenpå og en type inni ?

jeg har brukt poplin, cordfløyel eller tykk bomull på utsiden (type dynetrekk e.l..). Inni myk bomull, fleece eller jersey (sånn som myke laken..) Du kan også bruke flanell.. [:)]

ORIGINAL: Dollface

ORIGINAL: lilleprins og spire

Hvilket stoff skal jeg bruke da ? Bør vel ha en type utenpå og en type inni ?

jeg har brukt poplin, cordfløyel eller tykk bomull på utsiden (type dynetrekk e.l..). Inni myk bomull, fleece eller jersey (sånn som myke laken..) Du kan også bruke flanell.. [:)]

Eller ull, men det blir litt dyrere.

Går jo ann å kjøpe fleeceteppe på IKEA, Jysk e.l også. Hender jo at de har tepper til 30,- og da blir jo posen veldig billig. Vet også om folk som har brukt dynetrekk.

Mine har ihvertfall blitt mye billigere. Bruk et tykt stoff utpå og fleece eller flanell inni. Du kan se på bloggen min, der har jeg lagt ut full beskrivelse av framgangsmåten på den siste posen jeg laget.

Min vognpose kostet...;
Poplin til ytterstoff, 2 meter; 98 kroner
Fleeceteppe; 79 (men de har til 19 på ikea)
Glidelås 70 cm; 24.90
Strikk og strikk-stoppere; 6 + 14
Dyne; Jeg hadde allerede dyne, men på Ikea får du faktisk til 19 kroner
Borrelås til å ha nederst; 9 kroner

Alt kjøpt på stoff og stil.. ergo, min pose ble veeeeldig billig, spessielt siden jeg har laget to vogndyner av restene av dyna, pluss brukt stoffbitene til å sy mei thai.. ( måtte kjøpe mer stroppestoff da men)

100 kr[8D]

sengetøy på salg og en dyne til 50

Back
Topp