Dere som har stipend og Lån fra Lånekassen

[Hildemor]

Elsker forumet
Hvor mye har dere fått i støtte for våren?og hvor mye tilsvarer det i første utbetaling og pr mnd?[:)]

23 000. 8867 i mnd. [:)]

og må jeg sende inn bevis på at jeg har to unger og lønnsslipper fra mannen for å få mer?

ORIGINAL: rodstilk

23 000. 8867 i mnd. [:)]

Ok. Det er mer enn hva jeg har fått[&:]

ORIGINAL: LittleJ.

fikk nå 12 tusen. og får 6 tusen ca i mnd [>:]

Det er vel ca det jeg har fått innvilget og.

jeg får 19000 ca nå, tror jeg..
Og 6700 eller noe i mnd..

Hvordan kan man få over 8000?[8|]

20 776,- fikk jeg i januar

de andre mnd får jeg rundt 7800 kr.

Dette er fullt stipend og lån + forsørgerstipend for 1 barn. Min kjære er også student.

ORIGINAL: *muffmuffkaka*

20 776,- fikk jeg i januar

de andre mnd får jeg rundt 7800 kr.

Dette er fullt stipend og lån + forsørgerstipend for 1 barn. Min kjære er også student.

Samme her, men min mann er ikke student. Han tjener bare lite..

ORIGINAL: Marlu

Får helt ordninært lån/stipend (100% studiebelastning) Fikk ca 17 000 nå i januar og får ca 6000 de andre månedene.

Hvis du skal ha forsørgerstipend må du sende inn dokumentasjon på at du har barn (fødselsattest f.eks) og dokumentasjon på hva samboer/mannen din tjener. Du legger det inn der det står "vedlegg til søknad"

ok,for det har ikke jeg gjort[&:]Kan ettersende det?

ORIGINAL: HildoDildo

Jeg også[&:]

ORIGINAL: mamma09og10

Har dere 100% studiebelastning? Isåfall skulle det første beløpet (januarutbetalingen) vært høyere.

Hvis ikke, så har dere nok fått ekstra stønader utover ordinært lån/stipend- eller så hadde dere ikke fått 6000 i mnd.

100% ja. Men ser ut som det er fordi jeg ikke har sendt inn fødselsattest på jentene..Fikk mer da jeg gikk på skolen og bare hadde ei liksom...

Hvor mye får man i forsørgerstipend for et barn ??
Jeg skal sende inn nå, men hvet ikke hvor mye man ca får for et barn ?

Inne på lånekassen sine sider kan du regne ut hvor mye du skal ha. Det spørres det b.l.a om hva mannen din tjener og hvor mange barn du har.
Jeg får 25000 jan og 9500 i mnd. Alene med 3 barn.

Støttekalkulatoren viser: 

Våren 2011

Januar
kr
23 520                   

Februar
kr
8 820                   

Mars
kr
8 820                   

April
kr
8 820                   

Mai
kr
8 820

så da stemmer jo ikke det jeg har fått innvilget...

jeg får redusert pga mannens inntekt.. husker ikke hva jeg fikk i august, eller hva jeg får denne mnd - har ikke betalt semesteravgift ennå.. men får litt under 7000 i mnd.

ORIGINAL: mamma09og10

Har dere 100% studiebelastning? Isåfall skulle det første beløpet (januarutbetalingen) vært høyere.

Hvis ikke, så har dere nok fått ekstra stønader utover ordinært lån/stipend- eller så hadde dere ikke fått 6000 i mnd.

100% ja. Men ser ut som det er fordi jeg ikke har sendt inn fødselsattest på jentene..Fikk mer da jeg gikk på skolen og bare hadde ei liksom...

Ok, da er det mer som ikke stemmer for din del. For selv uten forsørgerstipend så skal du ha ca 17 000 i januar.

Jeg er innvilget 44 500 for vårsemeesteret, og det er uten noe ekstra- helt ordninært.

Er det jeg og har fått..men trodde det var ca 14 jeg fikk nå.. har ikke fått selve brevet der det står hvor mye jeg får i mnd enda..

ORIGINAL: Dollface

jeg får redusert pga mannens inntekt.. husker ikke hva jeg fikk i august, eller hva jeg får denne mnd - har ikke betalt semesteravgift ennå.. men får litt under 7000 i mnd.

Hvor mye har han i mnd da? om jeg kan spør[:)]

ORIGINAL: Dollface

Hvor mye har han i mnd da? om jeg kan spør[:)]

en halv mill i året..
trengte ikke dokumentere det - bare fylte det inn i nettsøknaden.
Jeg har ett barn som ikke er hans - ingen felles barn.

Jeg får 8200 i mnd. har vell innvilget rundt 45000 på halvåret, rundt 90000 på et skoleår

Back
Topp