Dere som har "sovebabyer"

.Hønepøne.

Glad i forumet
hvordan er det med dagsovingen?

mari sover lenge på natta, fra 20-09 med en matpause kl 06.
så om dagen sover hun max 2 timer til sammen hvis vi nesten bare er hjemme (utenom små trilleturer).
er vi på tur eller i byen og triller lenge så kan hun sove heeeele dagen.

tør nesten ikke trille så langt/lenge i gangen, for jeg er så redd for at hun skal sove alt for mye på dagen og hele natta hennes og søvnmønsteret hennes blir ødelagt. er det slik? eller er det sånn at 'søvn avler søvn'?

jeg har sett flere ganger at når vi f.eks har vært i byen en hel formiddag og hun har sovet hele tiden så har natta blitt et helvete,
opp av senga og putte inn smokken sånn 2-3 ganger hver time! tror jeg skulle ha blitt gal...

eller er det tilfeldig...?

ORIGINAL: tistin85

her sover han 1-2 timer etter hvert måltid,så leker vi 1-2 timer (kos er inni den tiden)
holder han gjerne litt våken før grøt,men han får sove så mye han vil på dagen,tror han forbinner melk med soving jeg [8D]

oj, han sover mye:)
hvor lenge sover han iløpet av en dag da? sånn ca.

heheh, ja sånn var mari før.
mat = søvn [:-]

her er erfaringen søvn avler søvn, men så klart i en viss grad da.. Men hun sover 13 timer om natta (med mat da) og 4-6 timer på dagen.. Sover hun lite en dag så sover hun ok på natta - litt vrien å legge kanskje fordi hun er ovetrøtt, men sover mere dagen etter på for å hente seg inn igjen..[:)]

Mi sover ca 3 timer på formiddagen ute i vogna. ca 30 min på sofaen ca kl 17. ivertfall før kl er 18.00. Så sover hun i ett fra kl 21 til 8-9 om morgenen. [:D][:D]

Våkner mellom 7 og 8, og da står vi opp og starter dagen. Frokost og kos og leik, så er det en halvtime på øyet, rundt kl 10.
Mat igjen ca etter 3 timer, og litt leik og kos etter det. Så er det soving i 2-3 timer.
Nå pleier klokka å nærme seg 26, og det er tid for å hente i bhg, og da pleier han å være våken til det er kvelden rundt 19.

Han sover rundt på natta fra 20 til 8..

På dagen har Han hvertfall 3 hviler. Hver hvil på 1/2 t. Han sover 2 t om Han hviler ute I vogna...

men når de sover så lenge på dagen, sover de godt på natta da?

er litt redd for å la henne sove for lenge på dagen, i tilfelle det ødelegger natta [8|]
vet ikke om det har noe å si men...

er kanskje lurest å la henne styre det der selv...?

ORIGINAL: Storetroll

men når de sover så lenge på dagen, sover de godt på natta da?

er litt redd for å la henne sove for lenge på dagen, i tilfelle det ødelegger natta [8|]
vet ikke om det har noe å si men...

er kanskje lurest å la henne styre det der selv...?

Her gjør det ingen forskjell. var redd for det samme som deg, men er ikke det nå. hun har sovet masse på dagen i dag og var like trøtt som hu alltid er på kvelden...

Min erfaring er at søvn avler søvn. Dette er erfaringer fra begge barna. Spesielt hun eldste, sov hun dårlig på dagen, så sov hun dårlig på natten også.

Min sover 2 lurer på 2-3 timer og kanskje en lur til på 30 min - 1 time.

Legges kl. 19.00 og sover da til ca 08.00. Men det skal sies at han våkner ca annenhver time for mat eller oftere.

Han hadde en periode hvor han holdt det litt gående på natten, hvor jeg tenkte å skrenke inn på søvnen på dagtid. Men vekker jeg han blir han bare veldig fort trøtt igjen. Dessuten så ble det ikke noe bedre på natten.

Nå "sover" han hele natten, hvis man ser litt bort i fra all ammingen.

Back
Topp