Dere som har sluttet å røyke

mamma 30.01.08

Glad i forumet
Når sluttet dere å tenke på røyk hele tiden. Mener ikke bare suget, men å tenke på røyk generelt?

Og etter hvor lang tid tenkte dere at nå er jeg sluttet?

Røykte siste røyk onsdags morgen og her går det litt opp og ned. Går greit altså, men tenker på røyk hele tiden. Selv når jeg ikke har sug etter.

Det er vel vanen som er verst og ikke suget. Så prøv å venn deg til at det å røyke ikke lenger er er dagligdags «gjøremål» ;)

Sluttet for 3-4 år siden og kan stadig ta meg selv i å tenke på røyk. Men selve suget var værst første året synes jeg.

Så flink du er!

Husker ikke når jeg sluttet helt å tenke på røyk, men det ble mindre og mindre, suget gikk bort helt etter noen mnd og nå etter 3 år syns jeg tanken på røyk er kvalmende, kan ikke forstå at jeg noen gang har hvert så avhengig av røyk.

Så det blir bedre!
Har du lest endelig ikke røyker av Allen carr? Den var til god hjelp, samt at jeg brukte nikotin plaster i ca 6 uker da, trappet gradvis ned og ved hver nedtrapping var det litt ekstra sug i noen dager, men ikke spesielt ille.

Hadde app på mobilen som var veldig motiverende og etter et år sluttet jeg å se på meg selv som en som har røyket, glemte til tider at jeg året før hadde hvert avhengig [emoji16]

Sluttet for over 7 år siden. Det kan være stunder jeg tenker å nå hadde det vært godt med røyk. Varer sånn 1-2 sekunder så er det over, og det er sjeldent nå.
Bra jobbet! Hold ut. Jeg syntes det var verst med 3 uker og 3 måneder, jeg lastet ned sluttaapp og den ga meg masse motivasjon [emoji16]

Bestemoren min sluttet i 97, hun savner røyken ofte fremdeles.

Ett par uker. Også ble det enda lettere de neste par månedene.

Nå, litt over halvanna år røykfri så tenker jeg bare på det en gang i uka eller sjeldnere [emoji4]

Sluttet for over 7 år siden. Det kan være stunder jeg tenker å nå hadde det vært godt med røyk. Varer sånn 1-2 sekunder så er det over, og det er sjeldent nå.
Bra jobbet! Hold ut. Jeg syntes det var verst med 3 uker og 3 måneder, jeg lastet ned sluttaapp og den ga meg masse motivasjon [emoji16]
Ja jeg har lasta ned appen slutta. Føler ikke den hjelper så veldig egentlig, men den skader nå ikke!

Ja jeg har lasta ned appen slutta. Føler ikke den hjelper så veldig egentlig, men den skader nå ikke!
For meg virker de appene mot sin hensikt. Jeg har feks ikke tenkt på røyk, og brått plinger appen, og jeg blir minnet på det igjen.
Kan være lurt å skru av varsler i appen i det minste.

Er 4 år siden jeg sluttet og jeg tenker fortsatt at jeg har lyst på en røyk innimellom.

Suget var ekstremt under graviditetene (det var røyk jeg hadde craving på liksom [emoji849]), og fra 3 til 7 mnd etter at jeg slutta. De 3 første mnd var som en konkurranse med meg selv, hvis jeg rett og slett tok en dag av gangen og klappet meg selv på skulderen for hver dag jeg gikk uten. Til slutt hadde det gått for mange dager, så jeg syns det ble for dumt å begynne å røyke igjen [emoji23]

Og jeg sluttet ikke helt frivillig. Jeg trakk en tann og ble sterkt anbefalt av tannlegen å ikke røyke på en uke sånn at såret skulle gro fortere. Og da den uka var gått tenkte jeg å se hvor lenge jeg klarte meg uten [emoji4]

Når sluttet dere å tenke på røyk hele tiden. Mener ikke bare suget, men å tenke på røyk generelt?

Og etter hvor lang tid tenkte dere at nå er jeg sluttet?

Røykte siste røyk onsdags morgen og her går det litt opp og ned. Går greit altså, men tenker på røyk hele tiden. Selv når jeg ikke har sug etter.
Jeg røykte før, så gikk jeg over på snus. Slutta med det for godt over 1 år siden. Gikk kjempe greit, men fikk faktisk suget etter 1 år. Og det var hardt! Tenkte snus 24/7 en periode, men så gikk det over igjen:)

Husker ikke, men tok ikke så lang tid. Noen måneder kanskje? Er en stund siden.

Sluttet å røyke for noen år siden men begynte å snuse. Har egentlig ikke tenkt noe sørlig på røyk. Helt til dett svangerskapet (sluttet å snuse ved positiv test) nå tenker jeg på røyk ofte så det er tydeligvis en cravings her. Håper virkelig det gir seg etter fødsel.

Holdt meg i straks 200 dager. Kjenner enda suget på en måte, så er jo bare å skjerpe seg og legge det til sides. Nå røyker min mann. Så røyk har jeg egentlig tilgjengelig også. Men jeg slutta for meg, og den avtalen skal jeg holde [emoji4] Jeg får en velfortjent premie også da. Og den er hovedfokus akkurat nå for meg. (Bukplastikk)

Gikk fra røyk til tobakkfri snus i februar. Den røykevanen blir man aldri kvitt trur jeg. Jeg har tatt to røyk siden februar og begge gangene var forferdelig. Men er noe med vanen og enkelte situasjoner som gjør at man tenker på det. Som å gå forbi røykesoner i parker, ute på kvelden om sommeren, på fest, på campingtur osv. Svigermor synes også det var rart. Hehe. Min mor så en gang at hu tenkte på det enda. Hu slutta på 80 tallet. Så vi er nok forskjellige. Hjalp meg at jeg begynte å jobbe og fikk ett nytt tilknytningssted hvor jeg aldri hadde røyket. Hadde vært verre i den forrige jobben.

Back
Topp