Her vil skolen at barna leveres og hentes hele første året. Fordi Sfo vil ha daglig kontakt med foreldrene.
Vi har 10 min til skolen, boligfelt, der halve veien er langs en vei, med mye utkjøring fra garasjeanlegg. (blokkbebyggelse). Resten av veien er gang og sykkelveg, men mange sykler veldig fort.
Her begynte eldste å gå hjem alene på slutten av 1 klasse, men ikke hver dag. I 2 gikk han sammen med nabogutten noen dager i uka. Jeg fulgte dem den dagen i uka jeg hadde fri, og så ble han fulgt på Sfo de dagene jeg jobbet tidlig.
Nå i 3 har han gått selv hver dag, alene stort sett. Han har vært alene hjemme en halvtime/time og kommet seg avgårde selv. Har knapt vært på skolen dette året jeg [emoji85]
Frøkna som begynner nå skal følges og hentes. Det er en del rutiner trinnet hennes må lære pga en på trinnet som har en sykdom som er ganske alvorlig hvis ikke hygienerutiner hver morgen læres.
Men nå har jo hun en storebror hun kan gå med, så er jo mulig de kan gå hjem sammen innimellom i løpet av 1 klasse