Dere som har samboer med barn fra tidligere forhold..

Mjølkesjokolade

Gift med forumet
Hvordan reagerte dere på bilder av samboeren, barnet og mora til barnet ilag?
Og når dere godtar at samboeren deres har barn fra tidligere forhold? Hva vil det da si?
Hva ligger i rden "godta" ?

Er inne i ett lite dilemma.. [&o]

Eksen har funnet seg ei jente.. Og hu reagerte veldig sterkt når ho fann 1års bilde av sønnen vår, meg og han ilag..
Han har sagt at dersom det plager henne så fælt så kaster han de! [&:] Er ikke det litt drygt og å gå litt langt?
Føler han setter henne framfor ungene da..

Hun sa til han før de ble ilag at hun godtok at han hadde en fortid med meg og ungene våre, og at de er noe som følger med om hun tar han.. Men føles ikkje slik..

ALtså her hos oss, ligger brudebildene hans, gifteringene, 1000vis av bilder av de ilag med barna... ka kan jeg gjøre? Ikke noe... Ikke har jeg brydd meg heller... Dette er minner hans barn må få lov å ha mener jeg... Kunne aldri falt meg inn å kastet de.... Men så klart, de er lakt i en eske, ikke de digitale da [8D]

Jeg har samboer med barn fra før.
Alle bilder av dem sammen er kastet.
Barnet hans har bilder av mora hos mora og av pappaen hos pappaen.

Svigermor har også kastet alle bilder av min mann og xen fra feks dåp osv

ORIGINAL: zarafina

Syns du ikke det er dårlig gjort??? Med tanke på barna??

Har noe på gang med en med barn fra før av, og vil ha null problemer med bilder av han sammen med hans eks og barna. Dette er minner som er viktige for han og ikke minst for barna. Det er somregel en grunn til at det er en eks og at de ikke lenger er sammen..[:)]

ORIGINAL: *mumfie*

ALtså her hos oss, ligger brudebildene hans, gifteringene, 1000vis av bilder av de ilag med barna... ka kan jeg gjøre? Ikke noe... Ikke har jeg brydd meg heller... Dette er minner hans barn må få lov å ha mener jeg... Kunne aldri falt meg inn å kastet de.... Men så klart, de er lakt i en eske, ikke de digitale da [8D]

Dette handler jo om barnet også! Om barnets minner og identitet.

Kan godt skjønne hun føler sjalusi av å se ham sammen med deg. Men det synes jeg faktisk hun må tåle, - for barnets skyld. Hun må jo bare tenke at han nå har valgt et liv med henne og ikke deg... Og at det ikke kommer til å skje noe mellom dere to igjen. Det synes jeg faktisk også du kan fortelle dem.

Barnet har også godt av å vite at foreldrene en gang har vært glad i hverandre...

Egentlig ikke, har ikke tenkt så mye på det heller.
Jeg tror på at minner finnes i hjerter jeg. Jeg har aldri sett et bilde av mine foreldre sammen tror jeg, aldri tenkt på det.
Hadde kanskje bare vært sårt om det fantes bilder?
Jeg har ikke hevet noe altså, for jeg har aldri sett noen.

ORIGINAL: Bleiemos

Har noe på gang med en med barn fra før av, og vil ha null problemer med bilder av han sammen med hans eks og barna. Dette er minner som er viktige for han og ikke minst for barna. Det er somregel en grunn til at det er en eks og at de ikke lenger er sammen..[:)]

Er det eg og meiner.. [:)] Og at ho ikkje skal henge seg opp i fortida til meg og han. Men framtiden med han no..

Min sambo har tre barn fra før, på 13,15 og 19 år. Når vi ble sammen så var det en selvfølge for meg at barna følger med! Ergo så¨følger det med en mor også...
Så feks i vår ble datteren hans konfirmert. Da er det en selvfølge at vi alle inkl mors sambo sitter på samme benk i kirka, bilder blir tatt av mor, far og barn (men også sammen med meg og far og mor og sambo), vi delte på arbeidet med selskapet og vi delte utgiftene.
Minste jenta på 10 har bilde av mor på veggen på rommet hun sover på her. Hun syns det er koselig å se på henne å si god natt før hun sovner, og det må hun jo få lov til!

Kan jo ikke være sjalu på noe som er over... Og har man barn fra før så må man enten både akseptere og respektere det, eller droppe forholdet. Vi hadde jo aldri fått et bra forhold om jeg ikke tålte trynet på barnas mor eller ikke tålte at han faktisk snakker med henne ukentlig ang barna... Jeg er glad han er interessert i barna sine, og det er nødvendigvis deres mor som kan holde han oppdatert, og som han må gjøre avtaler med mht besøk ol.

Så for meg er det å godta at han har barn fra før også å godta deres mor og hennes familie!

ORIGINAL: *Auduns*mamma*

Ekser er ekser av en grunn! Men trenger jo ikke ha slike bilder på hedersplassen i stua.. Gjerne ikke utstilt i det hele tatt..

Min sambo reagerer litt på at jeg har bilder av BF og hans familie (ingen av BF og meg sammen vel og merke), men dette er kun av hensyn til Audun, og at han skal få se familien sin på farsiden (vi har ingen kontakt).

Han hadde dei ikkje utstilt.. Han skulle hente sine ting, og eg mine, so va ho med han for å hjelpe å sortere tingene våre, so kom ho over bildene av meg, sønnen vår og han.. Og da hadde ho blitt dårlig og rar sa han..

ORIGINAL: **Lykkerus**

ORIGINAL: *Auduns*mamma*

Ekser er ekser av en grunn! Men trenger jo ikke ha slike bilder på hedersplassen i stua.. Gjerne ikke utstilt i det hele tatt..

Min sambo reagerer litt på at jeg har bilder av BF og hans familie (ingen av BF og meg sammen vel og merke), men dette er kun av hensyn til Audun, og at han skal få se familien sin på farsiden (vi har ingen kontakt).

Han hadde dei ikkje utstilt.. Han skulle hente sine ting, og eg mine, so va ho med han for å hjelpe å sortere tingene våre, so kom ho over bildene av meg, sønnen vår og han.. Og da hadde ho blitt dårlig og rar sa han..

Dårlig og rar?? Ja, da bør man ikke finne seg en med barn fra før mener jeg.... Sånne ting hører med.. Er jo en del av barnet og idenditeten til barnet

Jeg har 2 barn fra før,min nye samboer har ikke noe problemer med at barna mine har bilder av seg å sin far på rommene sine å i fotoalbumer.
Også med meg på bildene,er for barna disse bildene finnes.Det er deres minner,samboeren min har ikke noe problemer med det.
Skjønner ikke hvorfor han skulle ha hatt problemer med det heller.Fortid er Fortid å han er nåtid.

Jeg har barn fra før, og samboer`n har 2 fra før; og vi har da 2 sammen.
Og hadde han bedt meg om å kaste alle bildene (som står i album vel og merke) av meg, eksen og dattera mi så hadde han fått et lite pent svar tilbake!!!
Men det er jo ingen av døm står fremme/henger på veggen; det hadde jeg ikke syns så mye om.
Allikevel så er det minner i massevis som er i album,skuffer og lignende; både fra hans og min fortid.
Hadde aldri i livet bedt han om å kvitte seg med døm...

Jeg brydde meg ikke noe om det. Så ofte bilder av han sammen med mammaen til sønnen hans jeg.. Visste at det var over ut mellom de lenge før jeg kom inn i bilde.. så ikke noe sjalu der i det hele tatt

Synes han går langt hvis han skal kaste alle bilder som du er med på.. og godtar ikke hun at han har bilder av deg sammen med sønnen sin.. så har hun et stort problem.

Er selv skillmissebarn som det heter så fint. Og jeg har alltid satt uendelig stor pris på bildene i fra den tiden mamma og pappa var sammen og vi var en familie. Det har vært og er godt å vite at man kommer fra kjærlighet. Og at mamma og pappa har en historie og en samhørighet som gir meg en viktig grunnstein.
Man kaster ikke bilder av sine egne barn???

-Kjærestebilder er noe annet dog, men familiebilder skal tas vare på.
Mener jeg.

Da hadde jeg jammen krevd og fått de bildene som han da ev. hadde tenkt og kaste PGA barna!!!!
Men det er MIN mening[:)]

her er alle bilder og ting som jeg mener mannen sine barn kansje vill ha når de blir gamle. de er lagt i en eska og stuet vekk.. vill de ikke ha de nei vell da er det ikke lange veien til søpla med de heller...

Jeg syns det er synd hvis bilder av barna og foreldrene deres blir kastet pga voksne som ikke er istand til å se forbi sin egen nese! Jeg har sett bilder av min man og hans eks i mange situasjoner, dåp, bryllup, på sykehuset like etter ungene var født etc. Kunne da aldri drømt om å be mannen eller familien hans om å kaste de bildene! Det er fine bilder å ha for ungene, og det gjør meg ingen verdens ting å se dem. Jeg har valgt å få barn med en mann som hadde barn fra før, da må jeg akseptere at det finnes dokumentasjon, f eks bilder, på hans fortid sammen med en annen. JEG skal ikke avgjøre hvilke bilder andres unger skal få seg av sine foreldre og seg selv! Makan[:@]

Back
Topp