Dere som har pumpet en del?

Jeg fullpumpet i 6 måneder. Opplevde innimellom å ha mindre melk enn normalt. Det tok seg som regel opp igjen. :)

Drakk ekstra mye vann og karve-te når melkeprod. dalte, og pumpa 10min etter at melkestrømmen tok slutt. Ofte la jeg inn et par pumpinger ekstra når det var mindre melk. Men det er kanskje ikke så enkelt når man skal amme i tillegg.

Men dessverre merket jeg stor forandring når vesla slutta å amme på natta, da dalte produksjonen kraftig. :oops: Men da var hun 8 måneder. ;)

Har du sovet dårlig, stresset, spist lite, vært mye i aktivitet, vørt borte fra barnet? Her gikk melkeproduksjonen ned "over natta" 1-2 ganger i mnd med eldste...og så var det økedøgn ei ukes tid for å få den opp igjen. Det skulle ingenting til før den ble redusert, var sliten og trøtt så hadde ikke mye å gå på

Ja, kan jeg vel svare på alle spørsmålene sine :)
Jeg har vel også spist dårlig!
Så det er jo mulig det er derfor det har blitt mindre også da :)

Jeg fullpumpet i 6 måneder. Opplevde innimellom å ha mindre melk enn normalt. Det tok seg som regel opp igjen. :)

Drakk ekstra mye vann og karve-te når melkeprod. dalte, og pumpa 10min etter at melkestrømmen tok slutt. Ofte la jeg inn et par pumpinger ekstra når det var mindre melk. Men det er kanskje ikke så enkelt når man skal amme i tillegg.

Men dessverre merket jeg stor forandring når vesla slutta å amme på natta, da dalte produksjonen kraftig. :oops: Men da var hun 8 måneder. ;)

Ja, det er jo sånn at det er best å amme på natten. Men du så deilig det er å sove :p Hihi
Jeg får prøve å pumpe litt ekstra noen dager og satse på at det tar seg opp :)

Ja, veldig fornøyd. Får bare en og en pupp også.. Var bare så rart at overnattet så var det så tydelig endring. Jeg skal se hva jeg orker om natten, det er nemlig veldig deilig å sove.. Men burde jo donere mer når jeg først er i gang.. Men får jeg ikke ut mer så gjør jeg jo ikke det ;)
Nei sånn er det jo bare! Og det tror jeg ikke sykehuset blir sure for ;-)

Se hva du orker.

Ja, kan jeg vel svare på alle spørsmålene sine :)
Jeg har vel også spist dårlig!
Så det er jo mulig det er derfor det har blitt mindre også da :)
Ja der har du også en ting! Den dagen du var borte ;-)

Prøv å legg litt ekstra i det et par dager, så kanskje det tar seg opp:-)

Back
Topp