Dere som har permisjonspeiling,

**CogJ**

Forumet er livet
Kan sambo ha permisjon en dag i uken fra høst til sommer? Slik at min permisjon blir forlenget litt for hver dag han har?

jeg vil jo ikke få betalt for den dagen såklart..

Men, hadde det gått? [:)]

Ja, mener det skal være mulig. Er noe som heter gradert uttak av foreldrepenger. Mener det skal stå noe om dette på NAV sine nettsider.

OooO..

For da kan jeg søke kontantstøtte en dag i uken for amalie og, slik at vi får inn litt penger den dagen jeg ikke jobber! ..

(sjefen til sambo får åndenød om han skal være borte fra jobb i 10 uker) hahaha.. Men, gjør vi det sånn som dette så må jo sjefen bare elske oss[:D] haha.. (nei, ikke noe dum sjef her, bare en som er litt for glad i sambo på jobb)

Ja, det kan man, men husk at pappaen må søke om dette i god tid før han starter slik permisjon.. etter det jeg har hørt. Vi skal også gjøre sånn med deler av pappapermen for han kan ikke ta ut sammenhengende pga eget firma.. Det må jo drives. Men jeg skal ha min stort sett sammenhengende først.

Ja, vi kommer til å søke om det nå, så er jo i god tid [:)] Blir ikke før etter sommer ettersom vi skal ha ferie først [:)]

ORIGINAL: ~*~CogJ~*~

Ja, vi kommer til å søke om det nå, så er jo i god tid [:)] Blir ikke før etter sommer ettersom vi skal ha ferie først [:)]

Hei. jeg ringte om det samme idag. Da må du fylle ut skjema 14 16 05 i tillegg til det vanlig (140505 tror jeg det het). Er litt usikker på om du får kontantstøtte .,det tror jeg ikke,men det kan jeg ikke nok om

Man kan ikke søke kontantstøtte før barnet er 1 år.

Men Amalie er jo over 1 år....

Men det er en "hake" med kontantstøtten allikevel. En får bare utbetalt kontantstøtte dersom en ikke har mer en 32 timer avtalt oppholdstid i barnehage (hvor mye en får blir gradert etter hvor mange timer barnet har med avtalt oppholdstid i barnehage - se tabell på nav.no under kontatstøtte) Avtalt oppholdstid er barnehagens opningstid - ikke hvor lenge en pleier å ha barnet i barnehagen. De fleste barnehager har minimum åpent 9 timer til dagen. Så dersom en har mer enn 3 dager med barnehage overstiger en 32 timer og vil ikke få kontaktstøtte.....

vi gjorde det på en liknende måte sist. ikke en gang i uken fast, men datoer her og der, i fornbindelse med mine praksis og eksamensdager. det gikk helt fint. måtte lage skikkelig oversikt, og nav måtte ha bekreftelse fra hans arbeidsgiver om at datoene stemte og sånt. bare ring nav og hør[;)]

Back
Topp