Dere som har p-plaster

[ellaumbrella]

Forumet er livet
Nå fikk jeg mensen idag, og satt på første plasteret. Skal jeg da bytte det fredag om ei uke, eller skal jeg bytte det lørdag? Ble ikke klok på bruksanvisningen.. [8|]

om du fikk mensen i dag så tar du av plasteret og setter ett på når det ser ut til å tørke opp inni der [8D]
daaaa er du ready for litt action! [:D]

ORIGINAL: Rainbow Dash

om du fikk mensen i dag så tar du av plasteret og setter ett på når det ser ut til å tørke opp inni der [8D]
daaaa er du ready for litt action! [:D]

?? Første gang jeg bruker p-plaster, og fikk beskjed av legen å sette det på første dag jeg fikk mensen.. Så det blir lite action her i gården, skal jo bruke det som prevansjon [8|]

ja, er det jeg også har gjort.. har brukt det fast siden 08.. men da må du jo bare følge d legen sier.. å så bytter du etter en uke.

men jeg starta med plasteret siste dag jeg hadde mens..

"hvis du går fra et annet hormonpreparat, vent til du får neste menstruasjon, sett på det første depotplasteret iløpet av de første 24 timene av menstruasjonen"

Men det jeg ikke er helt sikker på, det står at plasteret skal byttes på dag 8, men skal jeg da telle med idag, eller blir dag 1 fra imorgen? Skal jeg bytte det fredag eller lørdag neste uke?

Er så lenge siden eg starta på p-plasteret, så huska ikkje ka eg gjorde første gangen.
Men eg fant dette på felleskatalogen.no:
•Dagen du fester det første plasteret ditt regnes som dag 1. Denne ukedagen vil være din ”Plasterskiftedag” hver uke.
[:)]

Back
Topp