Dere som har opplevd spontanabort

Første gang var en tidlig - uke 5.. da begynte jeg bare å blø som en vanlig mens.
Andre gang i uke 9. Da spottet jeg brunt noen dager før. Følte meg dårlig samme dagen som jeg begynte med kraftige smerter og blødninger.
Tredje sa i uke 6/7, spottet lysebrunt noen dager før jeg begynte å blø som en vanlig mens. Ingen smerter.
Har hatt to maer også, de har artet seg veldig annerledes.

Med meg så har det begynt med spotting som lyserosa eller brunt uker eller dager før spontanabort og gjerne ofte med litt mensmurringer i tillegg. Så har det bygget seg opp og da har jeg med tida skjønt hvordan utgangen blir.
Men selv om man blør/spotter så betyr det ikke nødvendigvis spontanabort. Smerter også i bildet bør man ta mere på alvor.

Jeg gjorde ikkje det. Det begynte med smerter hos meg, på en tirsdag. Litt blod natt til onsdag. Tok seg opp med smerter onsdagen og så natt til torsdag blødde jeg mye.
Det var egentlig ikke noe tvil om hva som skjedde med meg, jeg skjønte det med en gang jeg fikk smerter. Kjente det igjen som rier/tak.

Har spontanabortert 2 ganger...

Første gangen begynte med med spotting av brunt blod, dagen etter rosa blod, så ble det sterkere og sterkere blødninger før helvete var i gang. Da fossblødde jeg i 2 dager med store smerter. Vi snakker 4 paragin forte. Blødde totalt 18 dager

Andre gangen var det ganske likt forløp, men da startet det med rosa spotting...

Denne gangen har jeg spottet brunt, men det har stoppet opp igjen, så er spent på hva som skker.

Da jeg hadde sa kjente jeg en del trykk i ryggen dagen før. Hadde ingen smerter da. Var på toalettet og når jeg tørket meg var hele papiret rødt! Smertene kom en times tid etterpå.

de gangene jeg har hatt MA, var alt som normalt, masse symptomer.

Tusen takk for svar dere! Jeg fikk litt rosa på papiret på Fredag, stoppet opp før jeg begynte å spotte brunt på Lørdags etm. Er snakk om små mengder og legen sa i dag at hun trodde ikke det var sa på gang, men når jeg kom hjem og tørket meg var papiret helt rødt. Det var kun da, for det gikk rett tilbake til brunt igjen. Skjønner ingen verdens ting jeg nå!

Tusen takk for svar dere! Jeg fikk litt rosa på papiret på Fredag, stoppet opp før jeg begynte å spotte brunt på Lørdags etm. Er snakk om små mengder og legen sa i dag at hun trodde ikke det var sa på gang, men når jeg kom hjem og tørket meg var papiret helt rødt. Det var kun da, for det gikk rett tilbake til brunt igjen. Skjønner ingen verdens ting jeg nå!
Du kan ta privat ultralyd eventuelt? :) Da slipper du å vente i usikkerhet ihvertfall. Lykke til :Heartred

Du kan ta privat ultralyd eventuelt? :) Da slipper du å vente i usikkerhet ihvertfall. Lykke til :Heartred
Tok hcg prøver hos legen i dag, og skal tilbake å ta nye på Onsdag. Så fikk jeg henvisning til tul, men det er ikke for i neste uka. Blir helt gaal av den usikkerheta :sorry:

Med meg begynte det akkurat som en vanlig menstruasjon med spotting, lyserosa/brun første dag før kraftig blødning. I motsetning til vanlig menstruasjon har smertene vært sterkere fra dag 1 med ordentlig blødning. I tillegg til mye mer slim og svarte klumper som kom ut.

SA nr 2 husker jeg også alle symptomer forsvant dagen før spotting.
SA nr 1 husker jeg ikke noe om symptomer men jeg husker jeg skulle løfte noe tungt og kjente da at det rev kraftig opp inni magen som om noe raknet inni meg. Spotting dagen etter.

Back
Topp