Dere som har opplevd SA..

Høstbarn

Glad i forumet
Hvor lenge blødde dere? Hadde dere mye smerter?

Er usikker på om jeg nettopp har hatt det, startet å blø litt dagen jeg var 5 uker på vei, og blødde en del i 2 dager, men nå er det over [8|] Minnet om en helt vanlig mens, med mensmurringer.. hverken mer eller mindre smerter.

Er bortreist, så får ikke gått til legen helt enda.. skulle gjerne sjekka HCG nivået, tar det lang tid å sjekke eller får man svar med en gang??

Når jeg mistet var det som en vanlig mens med litt sterke menssmerter, men ikke noe mer enn det....

Jeg hadde det veldig vondt, ganske sterke smerter. Blødde i ca 4 uker etterpå ;(

ORIGINAL: CHICKA©

Når jeg mistet var det som en vanlig mens med litt sterke menssmerter, men ikke noe mer enn det....

[&o]

Ser svart ut dette.. hadde håpa folk svarte at de blødde maaaasse og leenge, og det gjorde dødsvondt, slik at jeg kunne håpe bittelitt på at det ikke var det jeg hadde [&o]

ORIGINAL: rico

1gang når jeg mista blødde jeg i en uke med smerter.

andre gangen blødde i en ukes tid. uten smerter.

3 gangen. blødde næreme 14 dager. noen dager med og noen ganger uten smerter.

men ska og legge til at i dette svangerskapet her så har jeg og blødd.  en dag. uten smerter. og vi trudde at vi mista. men var på ul på sykehuset. og så to små med hjerte som banket. (ikke at jeg husket den timen)

Så gøy med tvillinger da! Gratulerer! [;)]

Kan jeg spørre hvor langt du var på vei de 3 gangene du mistet? Siden du blødde en del lenger enn meg.. og hvor lenge en vanlig mens varer? Sorry detaljerte spm altså.. trenger ikke svare om du ikke vil [;)]

ORIGINAL: fjøsnisse

Jeg hadde det veldig vondt, ganske sterke smerter. Blødde i ca 4 uker etterpå ;(

Oi! Det var lenge! Hvor langt var du på vei?

ORIGINAL: blir det baby

Er usikker på om jeg nettopp har hatt det, startet å blø litt dagen jeg var 5 uker på vei, og blødde en del i 2 dager, men nå er det over [8|] Minnet om en helt vanlig mens, med mensmurringer.. hverken mer eller mindre smerter.

Er bortreist, så får ikke gått til legen helt enda.. skulle gjerne sjekka HCG nivået, tar det lang tid å sjekke eller får man svar med en gang??

Sånn hadde jeg det også. Men for meg er det vanlig at mens varer i ca en uke. Var nesten 12 uker på vei... Så faktisk fosteret da det kom ut.......

Sies forresten at de fleste SA skjer uten at man vet at man er gravid engang... -bare en litt forsinket mens...

blødde masse og hadde sterke smerter den første dagen, så ble det til vanlig mens.. Husker ikke hvor mange dager det varte..

ORIGINAL: ~Maja~

Sånn hadde jeg det også. Men for meg er det vanlig at mens varer i ca en uke. Var nesten 12 uker på vei... Så faktisk fosteret da det kom ut.......

Sies forresten at de fleste SA skjer uten at man vet at man er gravid engang... -bare en litt forsinket mens...

Huff! Så fælt! [:-][&o]

Her var det ingen klumper eller noe ekkelt, bare "vanlig" blod.. 

vet at mange opplever SA iløpet av livet, om man vet det eller ikke.. så er derfor jeg ikke tar helt av og ringer legevakta osv, er det skjedd så er det ikke noe å gjøre med det likevel tenker jeg, så avventer til jeg får gått til fastlegen min.

Derfor jeg ville høre andres erfaringer, for å se om jeg har "lov" å håpe litt enda, eller om det mest sannsynlig var en SA.. og det ser vel helst slik ut ut fra det dere skriver [&o]

Blødde en del ja og hadde kraftige smerter i ca 4-5 dager ;P ikke noe gøy, men jeg var heller ikke i tvil va som skjedde når d skjedde. kjente det liksom på kroppen..

Du kan få positiv test i opptil flere uker etter en SA

ORIGINAL: rico

hadde ringt til et sykehus i nærheten i morgen jeg og fått en ul.

ringt rett til gyn. gjorde jeg da jeg mista og da jeg trudde jeg mista. 

Problemet er at nærmeste sykehus er 3 timer unna, er laaangt ute på bygda.. ingen i familien vet at jeg kanskje er/var gravid, så er litt stress å gjøre det.. reiser hjem om 14 dager, og da er jeg bar 15 min unna SUS, så får bare smøre meg med tålmodighet [X(] Kommer uansett til å "leve" som om jeg var gravid frem til jeg vet noe sikkert (mtp. alkohol, tobakk osv)

vet at mange opplever SA iløpet av livet, om man vet det eller ikke.. så er derfor jeg ikke tar helt av og ringer legevakta osv, er det skjedd så er det ikke noe å gjøre med det likevel tenker jeg, så avventer til jeg får gått til fastlegen min.

Derfor jeg ville høre andres erfaringer, for å se om jeg har "lov" å håpe litt enda, eller om det mest sannsynlig var en SA.. og det ser vel helst slik ut ut fra det dere skriver [&o]

Ja... Den lå liksom helt stille i fosterstilling. Kunne se formene og alt... Akkurat som på bildene egentlig... Ca. 5 cm stort... så den døde nok et par uker tidligere (blødde også bittelitt i uke 8, så tipper det skjedde da...)

Det er jo til en viss grad lov å håpe... Er jo noen som blør i løpet av svangerskapet uten at det gjør noe. Og du blødde jo ikke så veldig lenge, -men det er kanskje vanlig menslengde for deg? Synes egentlig det er de derre mensmurringene som bekymrer mest. Det kan jo liksom være en slags "rier" for å rense ut..

ORIGINAL: CHICKA©

Som en vanlig mens, hadde ikke noe særlig med smerter. Alle graviditetssymptomer forsvant da jeg begynte å blø, så da var jeg liksom ikke i tvil om hva som var på ferd med å skje(ellers så er det jo veldig mange som opplever å blø uten at de mister).

Ja... Den lå liksom helt stille i fosterstilling. Kunne se formene og alt... Akkurat som på bildene egentlig... Ca. 5 cm stort... så den døde nok et par uker tidligere (blødde også bittelitt i uke 8, så tipper det skjedde da...)

Det er jo til en viss grad lov å håpe... Er jo noen som blør i løpet av svangerskapet uten at det gjør noe. Og du blødde jo ikke så veldig lenge, -men det er kanskje vanlig menslengde for deg? Synes egentlig det er de derre mensmurringene som bekymrer mest. Det kan jo liksom være en slags "rier" for å rense ut..

Ja, det har jeg også tenkt [8|] Men i forrige sv. så hadde jeg jo det masse, trodde flere ganger at mensen skulle komme, før jeg i uke 6+4 plutselig oppdaga at jeg var gravid [8D] Så er så usikker på hele greia.. var litt kortere enn en vanlig mens dette altså, er vel vanligvis 5 dager, mens nå var det 2-3..

ORIGINAL: Helene Harefrøken

Som en vanlig mens, hadde ikke noe særlig med smerter. Alle graviditetssymptomer forsvant da jeg begynte å blø, så da var jeg liksom ikke i tvil om hva som var på ferd med å skje(ellers så er det jo veldig mange som opplever å blø uten at de mister).

Her hadde jeg ingen symptom faktisk [8|] Men de kom ikke før i uke 6 ved forrige sv. heller.. så satser på jeg blir syyykt kvalm om noen dager da [8D] 

jeg hadde det som en vanlig mens.
varte ikke noe lenger og var ikke så mye mere vondt..

Back
Topp