Dere som har mistet tidligere

VaniljeRips

Glad i forumet
Septemberlykke 2015
Har dere fått henvisning til tidlig ul? Jeg hadde en MA i sommer i uke 11. Forsteret var rundt 7 uker. Jeg er så fedd for dette igjen. Jeg hadde symptomer hele veien.. Tenker at siden jeg bare har mistet en gang så får jeg ikke. Men kanskje det går å spørre? Noen erfaringer? Kan man eventuelt kontakte den gynekologen man pleier gå til direkte eller må man alltid ha henvisning?

Har dere fått henvisning til tidlig ul? Jeg hadde en MA i sommer i uke 11. Forsteret var rundt 7 uker. Jeg er så fedd for dette igjen. Jeg hadde symptomer hele veien.. Tenker at siden jeg bare har mistet en gang så får jeg ikke. Men kanskje det går å spørre? Noen erfaringer? Kan man eventuelt kontakte den gynekologen man pleier gå til direkte eller må man alltid ha henvisning?

Jeg fikk det da jeg var 7+2 og mistenkte SA.

Jeg fikk beskjed av gyn jeg var hos når jeg hadde SA at jeg skulle ringe han så fort testen var positiv. Det gjorde jeg og fikk UL samme dagen og to uker etter. Jeg hadde bare ringt til gyn om jeg var deg.

Trist å høre. Hvilke symptomer hadde du? :-( Krysser fingrene for at alt går bra denne gangen :-)

Jeg fikk henvisning, men det var ikke med vilje. Hadde ikke tenkt å spørre engang, men begynte å gråte sånn når jeg fortalte at jeg hadde mistet. Også gikk ting veldig fort, og plutselig hadde jeg henvisning :)

Jeg mistet i MA i høst. Fikk beskjed om å ringe direkte til sykehuset for time når jeg ble gravid igjen - skal om litt over en uke. Engster meg grønn, så skal bli veldig godt å få 'dommen'.

Jeg mistet i MA i høst. Fikk beskjed om å ringe direkte til sykehuset for time når jeg ble gravid igjen - skal om litt over en uke. Engster meg grønn, så skal bli veldig godt å få 'dommen'.

Har du mistet tidligere enn den i høst? Jeg hadde også MA i høst, men fikk ikke beskjed om å kontakte sykehuset ved ny graviditet.. Rart det er så ulike prosedyrer..

Jeg fikk henvisning av legen min. Den er ikke verdt all verden føler jeg akkurat nå, er så lange ventelister overalt. Får prøve en ny ringerunde på mandag, hvis ikke blir det privat :)

Første gang jeg mistet fikk jeg ikke det, da hørte jeg til et sykehus som ikke ville sjekke noe etter bare en MA. Denne gangen har jeg allerede oppfølgningsavtaler med gynekolog, men her jeg bor nå er det også veldig lett å bare få en henvisning.

Jeg hadde sa for fire år siden (mellom jentene mine) og en ma i høst. Etter utskrapingen sa gyn at jeg kunne kontakte sykehuset direkte når jeg ble gravid på nytt slik at jeg kunne komme inn til tidlig ul. Det gjorde jeg og jeg skal inn på mandag. Da er jeg 6+5.

Jeg ville kontaktet sykehuset direkte hvis jeg var deg. Dersom de mener du må ha henvisning er det jo bare å kontakte legen. Litt tid spart dersom du kan hoppe over legetimen!

Jeg har hatt MA, fikk dette konstatert i uke 12, fosteret var ca 6+2. Jeg fikk da beskjed på sykehuset om at man ikke fikk noe ekstra oppfølging før en hadde mistet flere ganger. Begrunnelsen var at det er ganske vanlig å miste. Ble gravid like etter og fødte en frisk jente i januar :-)

Har du mistet tidligere enn den i høst? Jeg hadde også MA i høst, men fikk ikke beskjed om å kontakte sykehuset ved ny graviditet.. Rart det er så ulike prosedyrer..

Nei, kun en gang (og håper det blir med den). Fikk ul-kontroll en uke etter MA også, og kom inn samme dag jeg begynte å få blødninger. Veldig fornøyd med oppfølgingen fra sykehuset!

Jeg har hatt MA, fikk dette konstatert i uke 12, fosteret var ca 6+2. Jeg fikk da beskjed på sykehuset om at man ikke fikk noe ekstra oppfølging før en hadde mistet flere ganger. Begrunnelsen var at det er ganske vanlig å miste. Ble gravid like etter og fødte en frisk jente i januar :)

Det stemmer, utredning får man først etter tredje MA/SA. Men tidlig ul skulle jeg få:)

Back
Topp