Dere som har mistet mange ganger..

kjersti72

Elsker forumet
Jeg er en voksen dame med MANGE sa/ma bak meg fra uke 6 - 12. Har hatt 6 som jeg vet om hvertfall. Det viste seg at jeg manglet/ hadde lite av et protein som gjorde blodet mitt for tykt og medførte blodpropper i livmora eller noe sånt. Hadde aldri hørt om dette tidigere, men er greitt å sjekke opp dersom en har problemer med aborter.....
 
Jeg har "bare" hatt tre, og fikk beskjed om at jeg ikke ble utredet før jeg hadde hatt tre etter hverandre... Ønsker så sårt et barn til, men vet ikke om jeg orker en ny SA.
 
 
  Blir litt harm her..må man liksom miste så mange ganger for å få en sjekk..eller at man blir sjekket for ting!!!!???? KAn de ikke tenke på hvor vondt og sårt og ikke minst hardt det er å miste så mange ganger så kunne man muligens ha forhindret dette!!! Er det mulig sier jeg bare..skjønner ikke dette jeg.. var ikke meningen å ødelegge tråden men ble bare så paff liksom.  Nei,jeg syns de som prøver og prøver og mister og prøver igjen er helt utrolig..all ære til dere..har mistet to ganger og blir nesten ødelagt av å uroe meg for å miste igjen..uff,dere er skikkelig tøffe jenter. Stå på
 
Eg har og detta blod greine, bare eg har to typer likegodt eg da. Har både protein s og protein c(leidenmutasjon) mangel. Dette har eg visst i mange år nå da, pga at broren min blei veldig sjuk for mange år siden og da blei det tatt masse blodprøver av han for å finne ut av ka det feilte han. Og han hadde protein c mangel, så da blei alle i familien annbefalt å teste seg. Har hatt ein tidleg sa, mest sannsynleg blodpropp(hadde ikkje fått begynt på blodfortynnande), og ein sein sa med tvillinger(gjekk på blodfortynnande). Morkaka løsna alt for tidleg, men veit ikkje koffer. har ikkje fått svar på alle prøvene di tokk.(får svar 20.jan. virker leenge til)
 
Heilt enig med deg taita81, er heilt sykt at man må miste tre ganger(eller etter uke12) for å få utredelse!!!! Virker som det ikkje er så nøye eller ikkje skal vere så ille så lenge ein mistar fyre 12veke. Men det er faktisk ganske sårt og vondt uannsett!!Blir ganske irritert over den regelen der!!![:@][:@]
 
Hei. Jeg har mistet 3 barn i ma og sa og fikk jeg utredning. Har et antistoff i blodet fikk jeg beskjed om, som gjorde at babyene har fått blodpropp i morkaken. Det heter antikardiolipin. Er det det samme du har?
Jeg har nå 2 vellykkede svangerskap men gått på blodfortynnende begge gangene til uke 37. Da har jeg sluttet, og det har gått KJEMPE bra. Har nå 2 velskapte nydelige jenter:-)
Lykke til med deg!!
KLM
 
Back
Topp