Dere som har migrene...?

Hadde ca 2-3 sterke migrene anfall i måneden (nå som jeg er gravid har det heldigvis ikke vært så mye)
Bruker Imigran og har prøvd litt Zomig, men er helt avhengig av Diclofenac Kalium som har stoppet veldig mange anfall om jeg tar den raskt nok<3 Vet ikke hva jeg skulle gjort uten de tablettene...

Brukte Synfase p-piller før jeg ble gravid [:)]

ORIGINAL: Labambie

Jeg har hatt migrene siden jeg var liten, kan huske anfall fra ca 5 års alder.. Jeg har vært igjennom alt av reseptbelagt medisiner men har ikke funnet noe som funker. Imigran gikk jeg på en stund, men bivirkningene var så grusomme at jeg trodde jeg skulle dø hver gang. Mistet følelsen i armer og bein, kaldsvettet og utrolig hjertebank..

Jeg drar til Sverige og kjøper noe reseptfritt som heter Treo. Dette er brusetabletter og det tar "brodden" av smertene iløpet av 10-15 minutter og nesten all smerte er borte innen 30 minutter. Jeg anbefaler denne til alle jeg møter som har migrene og samtlige er enig med meg! [:)] Er fantastisk å endelig ha funnet noe som funker etter å ha vært igjennom ALT her i landet..

Hormonell prevensjon kan jeg ikke bruke, fordi jeg har "skader" etter fødsel. [:)]

Jeg bor i Sverige så denne skal jeg kjøpe[:D][:D][:D] Tusen takk for tipset. Har fått respet av legen på noe, husker ikke hva det heter, men jeg har migrene så sjelden. Kanskje fire-fem ganger i året så jeg glemmer det og nå finner jeg den ikke. Og når det finnes reseptfritt her så er jo det supert.

Med meg er det en rar ting. Som jeg nevnte får jeg migrene sjelden, men når jeg først får det så går det vanligvis ca en uke så får jeg et nytt anfall. Så kan det gå 4 mnd også får jeg det igjen, så går det en ukes tid igjen så er det på plass[8D] Rare greier.

Jeg har hatt migrene siden jeg var 13-14 år[:'(] Over halve livet mitt faktisk.
Har brukt Maxalt Rapitab og av og til Imigran nesespray (syns den er så hærslig når det renner ned i halsen, så den blir sjelden brukt).
Den gang jeg brukte p-piller brukte jeg Diane, men har ikke sett noe sammenheng med de og bedring/forverring av migrenen.
Hadde minimum 2 anfall i mnd der jeg må bruke medisin, noen ganger enda flere.

Sliter mye under dette svangerskapet også, men akupunktur har hjulpet en del siden jeg ikke kan bruke medisinene mine.

Fikk migrene på barneskolen
Begynte på p-pillene når jeg var 16
Gikk til homøopat når jeg var 18-19
Har siden det hatt SJELDEN annfall, og ikke like kraftige som dei var[;)]

ja, jeg hadde såkalt svangerskapsmigrene, føltes som åtten måneders migreneanfall... og man kan jo ikke ta en drit! de burde absolutt forsket litt på det, var jo smertehelvete uten like og paracet er jo som drops - hjelper ingenting..!

Back
Topp