Dere som har migrene...?

Ctina

Elsker forumet
Hvor ofte har dere migrene? Og bruker dere medisiner mot det? Hvilken prevensjon bruker dere?

Litt nysgjerrig bare[:)]

har hatt migrene siden lenge før jeg begynte på p-piller...
har ordentlige helvetesanfall ca 3-4 ganger i året, konstant hvis jeg er gravid, og selvsagt migreneanfall oftere, men de virkelig selvmordsanfallene kommer 3-4 ganger....
bruker imigran radis!

jeg har brukt maxalt mot migreneanfall.. men for meg hjalp også fysio og kiro.. for mange hjelper også akupunkutr...

har anfall en gang i uka ca...

av prevensjon har je brukt cerazette...

Har migrene 1 gang i mnd ca, i forbindelse med mensen! Bruker imigran. Bruker ikke prevangsjonsmiddel fortiden!

Her vert det brukt Maxalt Rapitab og noko som vert kalla Exodrine (Veit ikkje kva dei heiter på norsk) (Fekk dei av mi tidlegare britiske svigermor).

Og kor ofte. 1-3 gonger i veka.

I tillegg til migrene har eg og tusenogfjørti allergiar... p-pillar funkar dårleg (dei funkar ikkje preventivt) og eg tålar ikkje lateks eller glidemiddelet dei brukar på dei lateksfrie...

Før jeg fikk lillegutt så hadde jeg migrenenanfall 2-3 ganger i mnd hvor anfallet varte i opptil 3-4 dager.. Hadde migrene i 5 år før jeg begynte på p-piller men jeg brukte Yasmin før. nå bruker jeg mini piller..
Og jeg brukte Maxalt smeltetabl.

har anfall noen ganger i måneden, i perioder noen ganger i uka.... sånne vær-så-snill-å-skyt-meg-NÅ anfall får jeg kansje en gang i kvartalet.

bruker Relpax med alright effekt.

Har hatt migrene siden jeg var ca 3 år. Har aldri brukt p-piller elelr noe slikt.
Bruker Maxalt og Zomig. Har migrene ca 20 ganger iløpet av 1 mnd. Er til tider innom sykehuset for å få intravenøst eller bli innlagt pga migrenen.

Hadde ikke migrene i det hele tatt under graviditeten!![:)] Men fikk den tilbake den dagen jeg fødde, og hadde den konstant i 6 uker etter! Da sluttet jeg å amme! [:'(]

for meg hjalp det å slutte å drikke juce og begrense oste inntaket og ellers alt annet veldig søtt som kan få fram migrenen.
bare det hjalp meg betraktelig.

ellers maxalt smelte tabletter funket kjapt.

Har migrene et par ganger i uken, noen ganger sjeldnere. Bruker imigran tabletter og nesespray. Hadde ikke anfall da jeg var gravid og det føltes fantastisk[:)]

Jeg kommer iallefall under kategorien kronisk migrene, det gjør du om du har 8 eller flere anfall i mnd. Jeg har som regel mer enn det ja. Er ikke alle anfallene som er like jævlige heldigvis, men det er ikke særlig artig uansett. Blir alltid nødt til å legge meg nedpå. En stund brukte jeg Imigran Radis, Migea og Panodil (tror det var det, måtte ha resept for å få den styrken de var på). Tok en av hver når jeg fikk anfall. Nå bruker jeg bare Imigran Radis eller Imigran Sumatriptan. Jeg får alltid migrene i forbindelse med mensen, begynner et par dager før og har som regel migrene hver dag så lenge mensen varer og noen dager etter den er ferdig. Ellers får jeg migrene av å være trett, av å være sulten, av stress, av bråk (får nesten alltid migrene om vi har vært en tur på handlesenter eller noe slikt), av varme osv.. [X(] Jeg bruker ikke prevensjon nå, men har brukt Diane p-piller før pga kviser, yasmin 28 og et par andre merker som jeg bare fikk mer kviser av. [:'(]

Var himmelsk for meg å gå gravid, hadde en periode i første del av svangerskapet der jeg hadde en del anfall, men resten av tiden var jeg nesten helt anfallsfri. [8|] Har måttet transporteres til legevakten noen ganger pga helt for jøvlige anfall, en kule i hodet virket fristende da. På legevakten har jeg gjerne fått beskjed om at jeg må ta medisin som f.eks. imigran for anfallene mine, noe jeg har gjort i de tilfellene men medisinen har ikke virket, så etter nesten 2 døgn med ulidelig hodepine så kommer man seg på legevakten og får en sprøyte. Verste migrene anfallet jeg noen gang har hatt kom 3 dager etter jeg fødte, var fremdeles på sykehuset, men de ville jo pokker ikke gi meg noe medisin pga at jeg skulle amme. [:@] Etter en halv dag i smertehelvete kom de med en "uskyldig" tablett som skulle være grei å ta i forhold til amming, den funket jo ikke. [:-] Så etter nesten en halv dag til ga de seg og jeg fikk skikkelig medisin. Hadde ikke noe mer migrene igjen før jeg fikk mensen tilbake. Da mensen var tilbake var migrenen tilbake til samme gamle igjen også og sånn er det fremdeles. [:'(]

Jeg har hatt migrene i.. tja.. 5 år ca.. bruker medisiner, men husker aldri hva de heter.. noe ma putter på tunga også smelter det. funker som faen[:D]
Jeg er i grunn bare plaget på sommeren med skikkelig migrene anfall. da går jeg med medisinene i veska hele tiden.. Kommer av sol å varme. så medisiner og solbriller er et must for meg da[:)]

ORIGINAL: *Prinsessa

for meg hjalp det å slutte å drikke juce og begrense oste inntaket og ellers alt annet veldig søtt som kan få fram migrenen.
bare det hjalp meg betraktelig.

ellers maxalt smelte tabletter funket kjapt.

det het de ja.. jeg kan ha anfall så jeg blir lam i trynet nesten.. og tar jeg en sånn er jeg smertefri iløpet av 10 - 15 min. helt sykt å de funker.. synd de koster flesk

ORIGINAL: Labambie

Jeg har hatt migrene siden jeg var liten, kan huske anfall fra ca 5 års alder.. Jeg har vært igjennom alt av reseptbelagt medisiner men har ikke funnet noe som funker. Imigran gikk jeg på en stund, men bivirkningene var så grusomme at jeg trodde jeg skulle dø hver gang. Mistet følelsen i armer og bein, kaldsvettet og utrolig hjertebank..

Jeg drar til Sverige og kjøper noe reseptfritt som heter Treo. Dette er brusetabletter og det tar "brodden" av smertene iløpet av 10-15 minutter og nesten all smerte er borte innen 30 minutter. Jeg anbefaler denne til alle jeg møter som har migrene og samtlige er enig med meg! [:)] Er fantastisk å endelig ha funnet noe som funker etter å ha vært igjennom ALT her i landet..

Hormonell prevensjon kan jeg ikke bruke, fordi jeg har "skader" etter fødsel. [:)]

BREO! det må jeg skrive opp bak øra! tusen millioner takk! er det helt ufarlig? hvorfor ialledager finnes det ikke her? høres jo helt genialt ut!!!!![:)]

ORIGINAL: BabyMia

har anfall noen ganger i måneden, i perioder noen ganger i uka.... sånne vær-så-snill-å-skyt-meg-NÅ anfall får jeg kansje en gang i kvartalet.

bruker Relpax med alright effekt.

er sånn vær-så-snill-og-skyt-meg-anfall jeg forbinder med migrene.... men har sterk vedvarende grufull hodepine hver uke, men vil ikke kategorisere det som migrene. anser migrene for å være de anfallene som er så grusomme at jeg ikke kan prate, bevege meg, holde oppe hodet mitt, se klart, være i lys eller høre en eneste skarp lyd, kan ikke spise og spyr...

TREO!! *viske ut og skrive opp på nytt*:)
men...når jeg har migrene så funker det ikke i verden med noe form for vanlig smertestillende, ikke paracet, ikke paralgin forte, ingenting sånt.... men er jo verdt et forsøk! absolutt! høres jo helt genialt ut!:) tar du bare 1 hver gang? eller kan man hive innpå?:)

Har hatt migrene siden jeg var liten.
Anfallene varierer litt, men ca 1 gang i uka når jeg ikke er gravid
(vært veldig opp og ned nå som jeg er gravid)

Bruker Imigran nesespray og zomig sm.tbl

Ca 1 gang i mnd. noen ganger oftere.. kan være flere dager [&o]
bruker maxalt. funker som et skudd [;)]
bruker kondom vi.. har enda ikke funnet ut hva slags prevansjon jeg vil gå på..

hadde det ca en gang annen hver måned før pluss myyye mer når jeg var gravid.
men for 2 måneder siden snudde det helt om og ble mye værre. lå konstant i smerte i sengen i 10 dager for noen uker siden.
har sluttet med sjokkolade, yoghurt, fårepølse og sluttet på p-plasteret. har ikke hatt det mer enn en gang etter det[:)] 

har prøvd imigran, zomig pluss alt annet vanlig greier ikke noe funker. men har fått en  ny nå som jeg tar sammen med pinex forte og det funker etter noen timer (kommer ikke på navnet akkurat nå).

har fått minipille hos legen nå jeg skal prøve men hakke beg ennå. (husker ikke navn på de heller)[8D]

Har migreneanfall alt fra 1 gang i mnd til hver 3 mnd. Når jeg var gravid hadde jeg daglige anfall, men de var mildere enn vanlig.
Når jeg får anfall får jeg full pakke med synsforstyrrelser, hodepine og lammelser.
Har brukt cataflam, men skal nå prøve imigran. Har også treo stående.
Og som nevn tidligere her så kan kofein hjelpe på migrene. Er derfor også treo og fenasonkofein har bedre efekt på migrene enn paracett og ibuks feks.

Back
Topp