Dere som har migrene!

Gravid med Gravøren!

Elsker forumet
Er avogtil borti migrene lignende anfall.. Som flimring på øynene/synsforstyrrelse, med påfallende kraftig hodepine, kvalme og uvelhet generelt. Idag fikk jeg plutselig en veldig ubehaglig episode, hvor det begynte å " banke" pulsere bak øynene, og i hodet.. Ga seg raskt, men jeg satt meg ned pga det var ekkelt og redd for å svime av..Og det tettnet i brystet( men det kan være redselen ) Etterpå dette kom en kraftig hodepine som har vart i flere timer. Så da lurer jeg på hvordan dere opplever anfall? Hva skjer og over hvor lang tid.. Føler slike anfall er veldig skremmende og blir redd hver gang for at noe skal skje! Skikkelig pingle der...

Aller første gang var det slik du beskriver det først, med synsforstyrrelse/flimring og hele pakka.

Senere har det startet med vondt "bak øyet", som blir verre og verre, og så kommer dundrende hodepine og kvalme.

Høres ut som et vanlig migreneanfall, dessverre :(
Få deg gode tabletter og ta de så fort du får symptomene.

Jeg har kraftig migrene med aura, har heldigvis sjelden anfall. Men når de kommer så slår de meg totalt ut i minst to dager. Jeg mister synet nesten helt, blir nummen i armer, ben, fingre og hele ansiktet. Jeg mister tale og mye av forståelsesevnen min. Kaster opp, så kommer den forfedelige hodepinen, klarer ikke være i et lyst rom på hvertfall to dager, er helt grusomt rett og slett! Jeg ville tatt det opp med legen min om jeg var deg, jeg har vært på mr for å sjekke at det ikke var noe annet galt. Jeg har også fått beskjed om at hvis det blir mer hyppige anfall, at de endrer seg på noen måte så bør jeg kontakte lege bare for å få det sjekket opp.

vanlig for meg både med aura og smerter bak øynene før anfallet kommer. Forferdelig ekkelt og jeg kan snakke rart og bli helt skjev. Greit å sjekke det opp siden du ikke har hatt det før.

Har migrene med aura, jeg får da synsforstyrrelser og mister nesten synet helt på den ene siden...Får også nummenhet/prikkinger i armer og ben på en side...
Får ikke alltid hodepine etterpå, men når jeg har det er det kraftig ,ensidig dunkende hodepine som sitter bak øret og bak mot nakken....

Et anfall varer fra et halvt døgn til 3 døgn.
Blir kvalm, vondt bak øyne og panna, i øyenbrynsområdet liksom.
Blir jo helt invalid da, må legge meg ned i et kaldt, mørkt rom med frisk luft.
Utrolig var for lyd og lys og alt av anstrengelse, da forverres smertene.
Blir helt utmattet etterpå.

Det som lindrer litt er å hvile den vonde siden mot noe, gjerne at noen (andre) holder en hånd over eller at jeg graver hodet i puta. Hvis jeg klemmer hardt så forsvinner smerten et lite sekund.

Jeg har hatt migrene i 13 år uten aura.
Nå som jeg er gravid har jeg migrene nesten hver dag:(
Men du kan ikke ta migrene medisin hvis du er gravid, (kun Paracet som sjelden virker)

Det eneste man kan gjøre er å ligge hjemme å slappe av.
spise og sove regelmessig er viktig.

God bedring

Jeg har migrene med aura, men har heldigvis ikke flere enn 2-3 anfall i året.
De starter med flimringer og synsforstyrrelser. Disse varer fra 30 minutter og oppover. Etterpå får jeg igjen synet, men blir kjempekvalm og uvel. Det eneste som funker er å legge seg på et kaldt, mørkt rom - da forkorter jeg prosessen litt. 
Mange gravide opplever å få flere migreneanfall, det har gudskjelov ikke jeg.

Jeg får som regel ett lysglimt i noen sekunder så kommer denne forferdelig hodepinen. Den slår meg ut alt fra ett døgn til noen dager. Jeg er lys og lyd sky og liker meg best i mørkerom. Men nå er det en stund siden sist (bank i bordet) og jeg bruker nesespray når jeg kjenner det kommer.

Har hatt migrene i 13 år . anfallene kan variere veldig..

de svake begynner med flimring på høyre øye og prikkende følelse i ansiktet.. er eg kjapp å tar medisin + slapper av på et mørkt kaldt sted+ får i meg litt mat og drikke.. kan det forsvinne etter 1 time..

Et kraftig anfall begynner likt med flimring i synet..men blir også "fjern" alt går i sakte kino og i verste fall svimer eg av. Blir også "skjeiv" i ansiktet

Heldigvis er det svært sjelden eg får et kraftig anfall

Back
Topp