Dere som har malt møbler

siljed

Elsker forumet
Har kjøpt meg et spisebord på finn som jeg skal male, så jeg lurte på dere som har gjort det.

Grunnet dere først?
Hvor mye maling gikk det med?
brukte dere helt hvit maling?

[;)]

pusser opp et rundt spisebord nå.. det var i en knallblå farge tidliere. pga at det var så tykk malig på det, pusset vi det helt ned først. brukte ikke grunning nå, fordi dagens maling er ganske bra! i allefall lady. men kan være lurt å grunne på plasser som blir brukt mye.

maler i egghvit OLJE maling. fordi den har lang tørketid og man får da et gjevnere resultat
og jeg bruker pensel[8D]

kjøpte 1liter maling.. har masse igjen[8D]

ORIGINAL: malrodien

pusser opp et rundt spisebord nå.. det var i en knallblå farge tidliere. pga at det var så tykk malig på det, pusset vi det helt ned først. brukte ikke grunning nå, fordi dagens maling er ganske bra! i allefall lady. men kan være lurt å grunne på plasser som blir brukt mye.

maler i egghvit OLJE maling. fordi den har lang tørketid og man får da et gjevnere resultat
og jeg bruker pensel[8D]

kjøpte 1liter maling.. har masse igjen[8D]

ok, [;)] 
må sikkert ha 2 liter maling da, har 6 stoler og[;)]  for høre i butikken om jeg trenger grunning

legger ved et bilde avdet jeg kjøpte

stili!!! om jeg hadde vært deg hadde jeg gått over med kvistlakk, grunning å så oljemaling! da er du sikker liksom[:)] og grunningen er jo hvit, så da holder det jo med 1 lag grunning og 2 lag oljemaling[:)]

jeg holder på å male et sånt bord som du har nå. Jeg tok å skuret det godt med salmiakk for å avfette det. så pusset jeg det litt med sandpapir for å få vekk "tustene", deretter tok jeg på kvistlakk så grunnet jeg med OLJE heftgrunn åsså malte det med hvit maling glans 40. blir kjempe bra. bruker pensel på beina osv, men på bordflata bruker jeg rull...
lykke til da. blir kjempe fint!

ORIGINAL: malrodien

stili!!! om jeg hadde vært deg hadde jeg gått over med kvistlakk, grunning å så oljemaling! da er du sikker liksom[:)] og grunningen er jo hvit, så da holder det jo med 1 lag grunning og 2 lag oljemaling[:)]

oki, takk for tips og råd[;)] da gjør jeg nok det. har kjøpt stoff til stolene og. så no gleder jeg meg til å begynne. betalte 800 for det. ikke gale det da.

Back
Topp