Dere som har mac

*RoM*

Elsker forumet
Overtal meg. Hvorfor er mac bedre enn alt det andre på markedet?

Jeg er ikke så veldig datakyndig, så kan ikke så mye om det tekniske osv, men liker OS x bedre en Windows, synes det ser bedre ut og er enklere å bruke. Andre ting er feks virus, og at det er vanskeligere å få virus på Mac en pc. Du kan jo selvfølgelig få det på Mac og da, men jeg hadde mye problemer med det før, og dataen ble treg osv. Nå har jeg hatt Mac i 6 år å har aldri hatt noe problem med det.

Jeg valgte Mac fordi jeg visste jeg trengte det til skolen jeg skulle gå på, da det er visse programmer som ikke funker, eller funker veldig dårlig på en pc.

Det bare er det:P hehe. Neida, jeg har ikke så greie på det, men er kjempefornøyd med Mac selv. Syns det er mer lettvint å bruke, veldig bra batterikapasitet, ikke virus, flere funksjoner på "musematta" som gjør det enkelt og raskt å bruke den, blant annet. Syns den er raskere. Men nå bruker jeg aldri vanlig pc nesten lenger, så vet ikke hvor langt den har kommet. De få pcene jeg har brukt etter jeg begynte med Mac har jeg syns vært skikkelig dritt:P
Jeg har MacBook pro 13", og den var perfekt størrelse som student, og med cd-rom:)

Jeg har hatt 3 forskjellige Mac. En som jeg hadde på skolen. Hadde den fra 1-7 klasse. Aldri problemer med den. På ungdomsskolen fikk jeg en pc, den var det alltid problemer med, og var ofte inne og ble fikset på. Hadde en pc på VGS og det samme der, mye problemer. Kjøpte meg egen Mac når jeg var 16 og har den enda. Kjøpte en nyere Mac for 1 år siden, så den gamle er ikke like mye i bruk. Men funker bra :)
Det er mye vanskeligere å få virus på Mac også synes jeg den er enklere å bruke og mye raskere. + at den varer mye lengre :)

Høres bra ut så langt! =D

Mac er himmelen! Begynte med et par pc'er, men gikk over til Mac når jeg begynte å studere på høyskole.

Den er lett å bruke. Ingen plagsom viftelyd som alltid kommer på pc. Veeeldig god batteritid. Tok aldri med meg lader på skolen fordi om jeg skulle være der hele dagen. Når du åpner den og slår den på, er den klar til bruk med en gang. Bruker ikke evig tid på å laste inn programmer. Har heller aldri opplevd at den henger seg opp, eller tuller. Er en drøm å bruke!

Jeg har en lett macbook air som får greit plass i veska. Hatt den i to år nå, og har aldri opplevd noe negativt. Hadde også en macbook før den tid, men det var den tunge gamle typen. Er superfornøyd med denne. Før jeg kjøpte denne, fikk jeg en ny pc av sambo, men jeg klarte ikke bruke den. Ble helt gal. Endte med at han brukte den selv, og jeg kjøpte ny Mac ;)

Ingen virus, mer brukervennlige, raskere. Har hatt mac i 7år, nettopp kjøpt ny nå fordi d ble for lite plass på den. Hadde vanlig pc i 3år før det, den begynte å ramle fra hverandre, bli treg osv etter bare ett år. Aldri vært plaga med mac. Og nevnte jeg brukervennlighet? MYE lettere å fatte seg på mac!!!

null virus og apple har veld god service:happy: det er bare å gå innom applestore og de hjelper deg. dessuten veldig bra garanti:chicken: when you got mac you never go back

Det beste er at jeg har hatt den i over 3 år, og den er like kjapp som da den var ny. Maser ikke om oppdateringer i tide og utide. Elsker trackpad'en. God batteritid og lite støy.

Batterikapasiteten alene er grunn nok for å velge mac! Ikke virus, designet er enklere og maskinen er raskere!

Elsker Macen min!! Har hatt den i 3 år snart, og den er omtrent som ny selv om den blir brukt hver dag. Jeg digger batterikapasiteten og brukervennligheten. Dessuten er den enklere og raskere enn PC :)
Om man har iPad og iPhone, er Mac enklere i forhold til det også. Mannen har PC og sliter litt i forhold til synkronisering av telefonen ;)

I tillegg til det som er nevnt over er det veldig praktisk med Mac om du har andre epleprodukter i huset. Me har familiedeling på bilder, musikk, apper osv. Dvs at me har tilgang fra iPhone, iPad og kvar vår Mac:)

Mannen har hatt sin pro i seks år no, uten nokon problem. Eg har MacBook:)

Vi kjøpte Mac og jeg har irritert grønn hele tiden etterpå!

Programmene er så annerledes til Windows!

Bildebehandling har vært et sant h med tenners gnissel! Nå har de forbedret d da, så nå er d likt d på iPad og iPhone, og da er d blitt bedre.

Lagring av dokumenter osv er også sykt uvant! Har rett og slett ikke lært d, og blir bare sur..

Men superdigg å ikke få virus og å høre at den blir overopphetet..

Vi kjøpte Mac og jeg har irritert grønn hele tiden etterpå!

Programmene er så annerledes til Windows!

Bildebehandling har vært et sant h med tenners gnissel! Nå har de forbedret d da, så nå er d likt d på iPad og iPhone, og da er d blitt bedre.

Lagring av dokumenter osv er også sykt uvant! Har rett og slett ikke lært d, og blir bare sur..

Men superdigg å ikke få virus og å høre at den blir overopphetet..

Hva er så vanskelig med lagring av dokumenter? cmd+s og velg plassering, that's it. ;) ;)

Mac er mye mer brukervennlig rett og slett. Jeg har brukt Mac siden 2008 hovedsakelig til skolearbeid.

God batteritid og tar liten plass i sekken. "Innebygd" brannmur som man ikke trenger å tenke på engang. Enkel å oppdatere.

I tillegg har jeg iPhone. Alle bildene jeg tar med telefonen legger seg automatisk inn på macen min i egne mapper, eks "august 2015 bildestrøm". Alt er synkronisert. Uten at jeg må betale for det.

Syns det er helt genialt. På skolen skulle vi for eks legge inn VPN på alle private maskinene. Jeg ble ferdig med det i løpet av fem minutter mens de andre som hadde vanlig pc måtte oppdatere det ene og det andre i en time før de kunne legge inn VPN! Sier litt!!!

Back
Topp