Dere som HAR levert en bekymringsmelding til BV

ORIGINAL: DenicaD

ORIGINAL: Hanane

ORIGINAL: Sukkertopp

rus
psykisk syk mor
mor ute av stand til å dekke babyens grunnleggende behov
mor som nektet barnet nødvendig akutt helsehjelp
[&o][&o][&o]

definer psykisk syk mor[8|]

Hvis en mor har/er deprimert er det en grunn til bekymrings melding? når hun tar godt vare på barna sine? jeg bare lurer.

Det er mye som går under psykisk syk og mange har en eller annen form for psykisk lidelse

selvfølgelig ikke.

Du leste de andre punktene hun skrev også sant??[8|]

ORIGINAL: S_C

ORIGINAL: DenicaD

rus
psykisk syk mor
[&o][&o][&o]

Hvis en mor har/er deprimert er det en grunn til bekymrings melding? når hun tar godt vare på barna sine? jeg bare lurer.

Det er mye som går under psykisk syk og mange har en eller annen form for psykisk lidelse

selvfølgelig ikke.

Du leste de andre punktene hun skrev også sant??[8|]

Det er bare veldig fort gjort å føle seg truffet når det står psykisk syk mor.. Kjente det stakk litt selv jeg, selv om det er flere punkter der..

Husker da jeg var gravid så var det en tråd her om hvorvidt personer me depresjoner skulle få beholde barna sine. Var flere som mente at personer med depresjoner var uegnet som foreldre og burde miste foreldreretten.. Sånt setter spor..

rus
psykisk syk mor
[&o][&o][&o]

psykisk syk mor i seg selv er ingen grunn..
Di andre tingene kan jeg forstå

men ærlig talt folkens, mange som sliter såpass psykisk at de faktisk ikke kan klare og ta seg av barna, det er da ikke dermed sagt at de som er psykisk syke men klarer og ta vare på barna skal bli meldt i fra om??

Jeg sliter psykisk selv, men jeg kan fint se sammenhengen i alt det som ble skrevet og jeg skjønner at det er mange som sliter psykisk som ikke klarer jobben..!!!!

selv holder jeg på med å melde i fra ang en som ikke tar seg av barnet og bare tenker på seg selv og konstant kjefter og snakker dritt til ungen som bare er 1 år, masse som er innenfor her som virkelig ikke er bra[&o][&o]

ORIGINAL: Drømmeren

rus
psykisk syk mor
[&o][&o][&o]

psykisk syk mor i seg selv er ingen grunn..
Di andre tingene kan jeg forstå

psykisk mot i seg selv kan være en veldig god grunn i visse tilfeller..
det er mye som kan skje om mor er psykisk syk.. MEN det er ikke dermed sagt at alle som sliter psykisk er uegnet, men man skal ikke sitte og bare si at det ikke er no grunnlag, for det er faktisk det i mange tilfeller.

ORIGINAL: hjertetmitt

men ærlig talt folkens, mange som sliter såpass psykisk at de faktisk ikke kan klare og ta seg av barna, det er da ikke dermed sagt at de som er psykisk syke men klarer og ta vare på barna skal bli meldt i fra om??

Jeg sliter psykisk selv, men jeg kan fint se sammenhengen i alt det som ble skrevet og jeg skjønner at det er mange som sliter psykisk som ikke klarer jobben..!!!!

selv holder jeg på med å melde i fra ang en som ikke tar seg av barnet og bare tenker på seg selv og konstant kjefter og snakker dritt til ungen som bare er 1 år, masse som er innenfor her som virkelig ikke er bra[&o][&o]

Ja, herregud, alle skjønner vel det.. Men som sagt, så finnes det dem som mener at personer med psykiske problemer, hvor små de enn måtte være, er uegnet som foreldre.. Derfor er det et sårt punkt for mange, og derfor blir det nevnt.

ORIGINAL: Mammaioktober

rus
psykisk syk mor
[&o][&o][&o]

Vil du ha adr og navn så kan du melde meg også for at jeg har en psykisk lidelse...??

Hvis sykdommen din gjør at du ikke gir barnet ditt nok mat vil jeg gjerne ha navn og adresse... Hvis du derimot har lettere problemer foreslår jeg at du heller snakker med lege eller helsesøster, så kan de sikkert skaffe deg bedre hjelp.

ORIGINAL: Rada

Det er bare veldig fort gjort å føle seg truffet når det står psykisk syk mor.. Kjente det stakk litt selv jeg, selv om det er flere punkter der..

Husker da jeg var gravid så var det en tråd her om hvorvidt personer me depresjoner skulle få beholde barna sine. Var flere som mente at personer med depresjoner var uegnet som foreldre og burde miste foreldreretten.. Sånt setter spor..

Beklager, jeg ante virkelig ikke at noen skulle tolke det slik.[&:] Synes det er helt tragisk hvis noen virkelig mener at alle med depresjon skulle mistet foreldreretten.

Dessverre finnes det mødre med så alvorlige problemer at det ikke er forsvarlig for barna å leve sammen med dem.

ORIGINAL: Starbucks_

ORIGINAL: shiby

ORIGINAL: Starbucks_

-Dro på fest når ungen lå å sov på rommet sitt
-Røyka innendørs,ungen hadde astma i tillegg
-Kjøpte ikke klær til han slik at buksene gikk midt på leggen
-Kjørte i fylla og leverte han i bhg
-Møkkete leilighet
-Røyka hasj

Helt forferdelig

Helt jævli..

Og det verste er.. Hun har ungen enda..[&o]

Hordan går det an?!?? Jeg kjenner jeg blir rasende!! Så håpløst når du har sagt ifra, og ingenting skjer!

Meldte fra pga
- manglende hygiene
- dårlig med klær
- dårlig med mat
- barnet gråt hver dag og virket svært ulykkelig
- fraværende foreldre som aldri hadde tid til å ta seg av barnet

6-åringen hadde ansvar for det meste rundt egen person, og det gikk så som så...

Men barnevernet kom raskt på banen og ga foreldrene veiledning, og det ser ut til å fungere kjempebra! De visste og skjønte rett og slett ikke hva barnet trengte av mat og omsorg. Det er dessverre ikke alle som er utstyrt med "normal" mengde ressurser...

ORIGINAL: hjertetmitt

Er du til stede der ofte og vet at det alltid er sånn?

Uff.. mange fæle skjebner der ute! Og fint at noen bryr seg!! Stakkars stakkars barn..

Jeg har aldri meldt i fra selv.. men har vært i kontakt med barnevernsvakta på jobben min vedr en bf.. men lot det ligge.. har sett ann barnet.. og det ser ikke ut til at hun lider noen nød[:)]

Har faktisk ikke ¨oppdaget¨noe det er verdt å sende bekymringsmelding for... Mener ikke noe jeg leter etter heller da..

Back
Topp