Dere som har lav blodprosent?

me84

Elsker forumet
hva ligger den på ?

Tar dere jerntillskudd ?

Når er det det regnes som lav blodprosent?

Det virker som folk har fått litt forskjellige svar på det...så lurer jeg og,hva er lavt ?

eg la på ca 10 og fikk beskjed om at det var greit nå men den burde ikke bli lavere fram mot fødsel,så sjekker den igjen om en uke.
burde tenkte på å få mer jern inn i kosten.

Hadde 10 og 9 hele svangerskapet sist, tok vel heller ikke så mye jerntabletter pga magen min var hard nok fra før.

Tror jeg holdt meg på 8,4 etter fødsel, mistet nesten ikke noe blod..9 mnd etter fødsel var jeg på 12,4.

Anbefaler deg AminoJern, for de med vampyrer i magen.. den går helt ned i tarmen og løser seg opp, så den er ikke hard for magen:)

Jeg har 10,3, fikk beskjed om å gå på jerntilskudd i 2 uker, siden den ikke burde bli lavere før fødsel.. Men heldigvis har jeg en god mage som ikke blir hard av disse jerntablettene 

rart at vi får ulike beskjeder. Er så usikker på om jeg skal begynne å ta jerntilskudd eller ikke.

Føler meg trøtt og litt ør,hadde jo vært fint hvis det ble bedre av å ta litt jerntilskudd....

spist jernholdige matvarer

eg er glad i leverpostei og spiser en god del av det, så min prosent er veldig bra :)

Nå er det en stund siden jeg var hos legen sist, men da sa hun at siden blodprosenten begynte å bli lav nå, og jeg ikke hadde så høye jernLAGRE, så skulle jeg begynne å ta jern etterhvert. Skal til legen igjen i slutten av sept, så regner med jeg får beskjed om å begynne da. Jordmor mente jerntilskudd i graviditeten ikke hjalp så mye da, så ikke vet jeg..

jeg hadde lav blodprosent nå på siste kontroll . Tror den lå på rundt 10,3 så fikk beskjed av legen om å ta jern. Det er ikke så lenge siden jeg var veldig syk og hadde veeeldig lav blodprosent, så må ikke bli lavere før fødsel.

Jeg lå på  9 så jeg måtte begynne på jerntabelletter umiddelbart fikk jeg beskjed om.
Sist jeg var på kontroll var den steget til 11 men burde visst forsette å ta tabellettene.

Jeg klaget på det samme på kontrollen,å da fikk jeg beskjed om at det kom nok av lav blodprosent å at jeg burde begynne på jerntabelletter med en gang.
Tror uansett ikke det er noe fare med å ta disse uansett om legen ikke har henvist deg til å bruke det.
Du kan jo snakke med apoteket å høre hva de mener :)

Jeg hadde 9,2 sist gang, og fikk beskjed om å ta jern.

Jeg var hos legen på mandag den var da på 10,6 og fikk beskjed om å ta litt tilskudd av jern.Så får vi se om det hjelper på :)

Jeg hadde sunket til 10.2 men fikk ikke beskjed om å ta noe selv om jeg klaget på at jeg var veldig trøtt og sliten.. :S

Fikk beskjed av legen min om at lav blodprosent ligger under 10. Jeg hadde 10,6 i dag, men fikk ikke beskjed om å ta noe. Hun ville vente til neste kontroll om 4 uker for å sjekke igjen. Var vanlig at den ville stige litt noen uker etter uke30, og hvis en tok mye jern da kunne blodet bli for tykt.

Virker som om legene sier forskjellig avhengig av hvem man snakker med.....

Back
Topp