Dere som har lappen

brukte ca 2 mnd. Begynte i november, og anbefaler å begynne på vinteren.
kostet ca 12000 i 2005 (tror jeg)..

ej begynnte ut på våren. men kunne ikke ta oppkjøring før i september da. men om du kan ta oppkjøring no alt, ville ej begynnt med en gang!!!! like greit å bare venne seg til å kjøre på vinterføre med en kjørelærer. enn å ende opp som mej, hatt lappen i to uker, sommerdekk, var ikke meldt snø eller noe, mildt å pissregnet, kom gjennom en kort tunnel å der var det 10cm snø å KØ!!!!!!! gikk kjempe bra da, siden ej visst om køen...

Begynte på lappen 10 oktober 2006, hadde oppkjøring 16 feb 2007.
Brukte vel ca 26 000,-

Hadde aldri i mitt liv kjørt bil før jeg hadde første kjøretime[:-][:)]

ORIGINAL: anette..

Jeg brulte vel ca 15 000 på lappen for 8 år siden (jeezes nå følte jeg meg gammal..)
Og begynte med lappen i sptember og ble ferdig i Mars, helt greit å ta den på vinteren...

samma her det..hehe nøyaktig likt..hehe...

betalte ca 15.000 kr og startet 10 august og hadde oppkjøring den 27. oktober....så ca 2,5 mnd....men var til teori 2 ganger i uka og kjøring 1-2 ganger i uka.....gikk fort ja

Jeg begynte å ta lappen i januar, og jeg er VELDIG glad for at jeg lærte å kjøre på vinterføre. Har ei venninne som hadde all kjøring på sommertid, og fikk helt panikk når vinteren kom!

Jeg begynte 1.mars husker j (var rett etter 18årsdagen) og kjørte opp i slutten av april. Brukte 12000 kr tror j d var.

edit: dette er da snart 14 år siden [8|]

er snart 6år siden jeg kjørte opp (tiden flyr),og startet vel på VINTEREN (om plutselig på det) og kjørte opp i juni da jeg fylte 18. vil vel anbefale (alt etter hvor mye man tidligere har kjørt) og starte på vår/sommer/høst. synes det var skummelt å starte på vinterføre,men hadde kjørt noe fra før
brukte vel ca 20.000kr og det var uten teorikurs (det kostet vel cA 2000KR)

Jeg begynte i midten av januar og kjørte opp 27. mars.
Litt usikker på nøyaktig hvor mye det kosta, men 20-21000 tror jeg(dette var i 2007), hadde da 12 timer utenom det obligatoriske.

Tror kanskje det lønner seg å begynne å kjøre på vinteren jeg.. man må jo kjøre på snøføre før eller senere, så det er vel like greit å begynne med det med en gang[:)]

Brukte 3 uker, betalte 18 000 inkl alt. 

Jeg begynte i september, hadde dobbeltime 1 gang i i uken ca, ble syk i desember, så hele den mnd var jeg borte fra kjøringen, hadde oppkjøring 5 februar og besto.

Så det blir 4 mnd med kjøring, totalt 32 kjøretimer (med oppkjøringen), tilsammen 32 000 kr ca.
Jeg syns det var greit å ta lappen når det var vinter, mindre sjans for blendende sol under oppkjøring(ikke lov med solbriller), og man blir vant til snø og glatten.

Dette var i 2010! Prisene er stive! Jeg stod på både 1 teori og 1 oppkjøring.

Haha, det var 20 år siden!
Den gang kostet det:
250 pr kjøretime - 3 timer var obligatorisk, så 750,-
600 for teorikurs
700 for glattkjøringskurs
700 for mørkekjøring

så... 2750,- [:D]

Husker prisene godt, for jeg syntes det var dyrt - hadde tatt lappen i USA to år tidligere, og da betalte jeg bare 30 dollar for oppkjøringen, kurs og kjøretrening tok jeg som valgfag på skolen!

Sambo begynte i slutten av oktober og hadde oppkjøring i slutten av desember, så ble ferdig veldig fort heldigvis.
Brukte mellom 15 000 - 17 000. Han tok bare noen få kjøretimer utenom det obligatoriske.
Tror jeg kommer til å bruke omtrent det samme, men litt dyrere og litt leengre tid, skal begynne på lappen straks.

Er forresten veldig greit å kjøre opp vinterstid for da har man testet seg selv på det verste føret.

brukte 12 000 på lappen, brukte 3 mnd fra første kjøretime til jeg hadde lappen!
det er å anbefale å kjøre opp på vinteren, da er du mer forberett på vinterføre og det er ikke så lange ventelister for å komme inn på kjøreskolen da de fleste ænsker å kjøreopp på sommerne:)

Brukte vel et par mndr og brukte maks 6000 kr på hele dritten, husker ikke helt siden det er noen år siden nå. Hadde nesten ikke kjøretimer siden jeg hadde kjørt bil i 3 år før jeg tok lappen selv. 

Jeg startet i 13 juli 04 og bestod oppkjøring 7 september 04 [:)]
Skal sies at jeg hadde to veldig intensive mnd med flere kjøretimer i uka og faktisk noen ganger 2 ganger om dagen når det kom inn avbestillinger på kjøretimer [:-]

Det kostet meg ca.28.000.-[X(]

tok 2 måneder fra første time til jeg hadde lappen [:)]
kosta rundt 20 tusen. samme når man begynner synes jeg.

Jeg brukte laaang tid og masse penger[8D] Vil egentlig ikke utdype, men sto på første forsøk både på teorien og oppkjøringen[:D]

Jeg fikk lappen i mai, så synes det var ganske greit å ha kjørt en stund før vinteren kom.. Var trygg på bilen osv[;)]

brukte vel rundt ett år på den.. kjørte ingenting privat da..
jeg anbefaler deg å kjøre på vinterføre også, for når du får lappen å når først vinteren kommer, så sitter du der, med null peiling på hva du gjør [;)][8D]
Jeg brukte 30 000,- dette var for snart 3 år siden. [8|]

Back
Topp