Dere som har lappen

Jeg holder på nå, håper jeg får den i april en gang[8D] Er ca 2 mnd ventetid etter man har klart teorien[:'(] (skal prøve meg på teorien igjen til uka , strøyk for to uker siden med 2 feil for mye...) Det er en bra utfordring å øvelsekjøre nå, også er det jo så mye tryggere å ha kjørt på vinterføre med noen som kan veilede og hjelpe til!

Kommer nok på ca 30000 tenker jeg, det svir men jeg tror det er verdt hver krone[:D]

---
Glemte å si at jeg starta før jul, men var syk leeenge så startet vel egentlig skikkelig i januar!

Jeg begynt å kjøre 7. des og hadde oppkjøring nå på tirsdag, 8 feb. Så jeg brukte bare to mnd.

Og jeg er veeeldig glad for at jeg begynte selvom det er dårlig føre. For da lærer man seg å mestre det. Bedre det enn å grue seg til vinteren når en har tatt lappen når det er bedre føre. Og jeg hadde jo aldri fått lappen så fort hvis jeg hadde venta. Mot sommeren er det maaange flere som skal ta lappen.

Så jeg ville anbefalt deg å begynne med en gang [:)] For en kjørelærer kan jo virkelig lære fra seg det å kjøre! Så da blir en mye tryggere på å kjøre på glatta [:D] Det er hvertfall min erfaring [:)]

Tror jeg brukte rundt 3 mnd. Tok det ganske intensivt.
Kostet over 20 000....[&:]

Betalte ca 26 000, tror jeg. Og jeg hadde FÅ kjøretimer utenom det obligatoriske, så er tydelig dyrere her enn mange andre steder [8D]

Hadde én kjøretime, mørkekjøring og glattkjøring i november 2009, så kjørte jeg kun hjemme frem til juni 2010. Fortsatte på det obligatoriske i slutten av juni og fikk lappen 20 juli 2010 [:)]

er straks 20 år siden jeg fikk lappen, så kostnad og tid husker jeg ikke, men det har vært en grei investering for å si det sånn [;)]

Tror det kom på ca 7000 kr...

Brukte vel en 6-8 uker på lappen men det er over 10 år siden så prisen er det ingen vits i å nevne her. Det er mye dyrere nå! Jeg gikk på skolen mens jeg holdt på da, så jeg hadde kanskje bare to timer i uka med kjøring.

Er jo 6-7 år siden nå da.

Begynte i august og hadde lappen i begynnelsen av oktober, til bursdagen min. [:D]

Betalte totalt rundt 13 000 kr (tror jeg det var)

Brukte 10 dager kostet 9000. Tok lappen i Sverige.

Tok lappen for 2 år sidan. Starta i januar og tok oppkøyringa i beg av april. Tok eit sånt intensivkurs, så var ferdig med alt i løpet av februar, men måtte vente ein mnd på oppkøyring. hadde berre ein køyretime utanom det obligatoriske, kom på rundt 20000[:o]

Tok teorien i juni 2006, og begynte å lærekjøyre i slutten av juli.. Lappen var i boks 4 uker etterpå![:)] Kjøyrelæraren min stressa litt med at eg skulle få lappen før snuppen kom, derfor blei det ganske så intens med kjøyring.. Men eg skikkelig glad no i ettertid at eg fekk lappen før fødselen! Var mamma og pappa som betalte den, men meinar å hugse at summer var på nett oppunder 20tusen!

Jeg kjørte opp i begynnelsen av desember, begynte i slutten av oktober, så tok litt over 1 mnd.
Siden jeg er over 25, slapp jeg teoretisk grunnkurs. Her jeg bor var det heller ingen kø for oppkjøring.

Vil absolutt anbefale deg å starte nå, jeg synes det er veldig greit å ha kjørt på vinterføre hos kjøreskolen i alle fall. I tillegg fikk vi is og snø på glattkjøringsbanen, i stedet for olje.. Så det ble mer realistisk[:)]

Betalte vel rundt 22 000 tror jeg.. En dobbeltime, før alt det obligatoriske..

Begynte i mars 2010 og fikk lappen i juni 2010[:D][:D] brukte 17500 totalt...

Jeg tok den for 10 år siden, startet august, hadde lappen i oktober. Betalte ca 10 000kr.

Man må huske på at alle har forskjellige forutsetninger om hvor raskt man kan ta lappen. Det avhenger stor grad om du har kjørt mye hjemme eller ikke. Ang å kjøre på vinterføre, så kan jo det også være en fordel når man i begynnelsen har folk som sitter med et ekstra sett pedaler ved siden av deg. Det har du ikke neste vinter om du får lappen før den tid.

betalte vel rundt 10 lapper for 6 år siden og brukte vel 3-4 mnd. var en mnds ventetid på oppkjøring.

Brukte rundt 40.000 kr tenker jeg, minst. Ca et år- Var litt treg med å ta teorien :)

Jeg tok lappen for 6 år siden, og brukte 15 000. Da hadde jeg bare 7 kjøretimer. Begynte i oktober jeg, og kjørte opp i februar. Var veldig greit å kjøre på vinterføre, så lærte jeg det og [:)] Det snødde på oppkjøringsdagen husker jeg, og da var jeg litt nervøs, men det gikk veldig greit [:)]

Jeg tok min første kjøretime en av de siste dagene i august 2009, og hadde oppkjøring 12. november 2009. Tror det ble rundt 22.000 litt usikker.. kjøpte en pakke på 17.000 med MYE i.. Også tok jeg vel 5 dobbelt timer utenom tror jeg.

Begynte å kjøre i slutten av oktober og hadde lappen i starten på Mars! Synes det er greit å kjøre om vinteren jeg da, får iallefall øving på det[;)] Ble litt venting til meg da, ettersom jeg aldri klarte denne forbaska teorien. Betalte vel 21000 kr tror jeg sånn ca! Er 3 år siden i mars!

Jeg hadde 25 kjøretimer [:-][8|] Ser nå at det er en del [8D] Brukte 27.000 på lappen.. Tok lappen 04.09.2007[;)]

Jeg tok lappen på vinteren, brukte to mnd tror jeg

Back
Topp