Dere som har lappen

Valentiine91

Forelsket i forumet
Hvor lankt tid brukte dere fra dere starta å til dere fikk lappen ??
Hvor mye kostet det ??

Å løner det seg å bynne å kjøre på vinterføre ? Hadde tenkt til å vente til våren kom med å bynne men har veldig list på lappen hadde gjort ting mye enklere for oss [:)]

Hva ville dere andbefale ??

Begynte rett etter påske, hadde oppkjøring 19.juli. Fryktelig mye venting og greier.
Betalte vel ca 22-23 000, med alt. Kjørte ingenting utenom kjøretimene.

Jeg hadde ALDRI begynt å kjøre på dette føret. Det er fælt. Bør ha noen måneder på baken før snøen kommer, synes jeg.
Edit: But then again, da er man allerede vant med å kjøre på vinterføre. Sikkert lurt, det, også.

Jeg brulte vel ca 15 000 på lappen for 8 år siden (jeezes nå følte jeg meg gammal..)
Og begynte med lappen i sptember og ble ferdig i Mars, helt greit å ta den på vinteren...

Brukte 4 mnd eller noe, tok det sakte siden jeg ikke hadde noe hastverk. Kostet 16.000. Jeg ventet til våren fordi jeg har bursdag om sommeren. Hadde jeg hatt bursdag om våren, hadde jeg begynt om vinteren [:)]

Brukte 4-5 måneder og ca 20 tusen for 5 år siden

* lister meg ut av denne tråden igjen..mens jeg mumler noe om ALT for mye penger og ALT for lang tid... *

Jeg begynte i august 1999 og var ferdig november 1999... 12 år siden! Jijkes! [:-] Tror jeg brukte ca 14000 eller no, jeg...

Tok den for 5 år siden og betalte vel rundt 17000 tenker jeg.. Holdt ikke tellinga.. Jeg startet med første kjøretime i November og hadde oppkjøring i slutten av Januar. Jeg syntes det var helt greit å ta den på vinteren for da ble jeg litt mer erfaren på vinterføre. Kjørelæreren sa også det at det kan være lurt å ta den på vinteren for da lærer man seg åssen det er å kjøre på vinterføre med engang.

tror den kom på rundt 10.000 kr +/-, hadde 4 kjøretimer pluss de obligatoriske og skriftlig. (kremt skal også legge til t jeg helt sikkert hadde trengt iallefall ett par kjøretimer ekstra siden jeg strøyk første gangen[8D][8|][:D])

Tror min kom på mellom 10 og 12.000 - men dette var i 1999 (oi, er visst blitt eldre, jeg [:-])..
Brukte 5-6 mnd.
Jeg har bursdag i mai, og da var det såpass lyst at jeg måtte ta mørkekjøringen på høsten etter å ha hatt lappen en stund. Begynte på kjøreskolen vinterstid, gikk helt fint det.

Starta i mai i fjor, fikk lappen 17 Januar i år[;)] Men var ferdig med de kjøretimene jeg måtte ha i August i fjor da. Klarte teorien på første forsøk men strøyk på første oppkjøring i oktober så utsatte jeg nr 2 ei stund.

Hadde bare et par oppfriskningskjøretimer på vinterføret og kjørte opp på vinterføret. Gikk helt fint.
Og må si jeg er glad jeg fikk lappen på denne tida.. Nå har jeg litt erfaring før neste vinter setter inn. Bor i nord så har fått prøvd meg masse på både speilholke, blindholke, snyvær osv osv [8D]

Har nok brutk 30000 på lappen, men vet ikke.. tørr ikke regne på det. Bare glad jeg er ferdig med det[:D]

Lykke til[:D]

brukte noen få mnd og tilsammen 10-12tusen!!
men dette er nå for 12 år siden da..............(følte meg jæ** gammel nå :P)

Hadde 7 kjøretimer + mørkekjøring, glattkjøring og en langtur over to mnd. Betalte 7000, men det er 13 år siden da[8D]

Hadde første kjøretime 21.november og fikk lappen 24.januar, så bruker omtrent akkurat 2 mnd[:)] Syns det var helt greit å begynne på vinterføre, da MÅ man lære seg det med en gang, sommeføre er jo enklere på en måte[:)]

Betalte 14.500 kr på kjøreskolen + det man må betale på biltilsynet for førerkort[:)]

ORIGINAL: |Mamma88|

Hadde første kjøretime 21.november og fikk lappen 24.januar, så bruker omtrent akkurat 2 mnd[:)] Syns det var helt greit å begynne på vinterføre, da MÅ man lære seg det med en gang, sommeføre er jo enklere på en måte[:)]

Betalte 14.500 kr på kjøreskolen + det man må betale på biltilsynet for førerkort[:)]

Dette var i 2006, og fikk lappen den dagen jeg fylte 18[:D]

Første time på kjøreskole 28. April i 08
Og kjørte opp 4 juni i 08 så brukte bare
Litt over en mnd[:D] brukte mellom 13 og
14 000. Tok kun det obligatoriske [:D]

Betalte vel i overkant av 10000,-, for 13 år siden. [:D]

Jeg starta i juni 10 og hadde lappen 22. oktober 10. Ila den tiden måtte jeg vente ca fire uker på å få glattkjøring da Statens Veivesen hadde sommerferie [8|]
Tok teoriprøven to ganger, og betalte ca 23 000 tilsammen [:)]

Jeg tror det er greit å prøve å kjøre når det er vinter og glatt før en sitter med lappen i hånda og ikke vet hva man skal gjøre når det er vinter igjen [8D] Men ville nok heller kjørt med foreldre o.l. i begynnelsen uansett, også heller tatt en time på kjøreskole når vinteren begynner å ta slutt [:)]

Lykke til med veien til førerkortet!

Fekk an for 2 mnd siden.
Begynte med kjøretime i august 2010, fekk lappen 8 desember 2010! [:)]
Brukte vel 22 tusen på an, Heldigvis så betalte mamma og dei an siden eg kje røyke så hadde dei låvt meg det [:)] hihi

Back
Topp