x1x*Ammeliten*
Gift med forumet
royal canin[:)]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: *Englevalpen*
Royal canin, tørrfor fra dyrebutikken.. [:)]
ORIGINAL: RedElf
Tok annet.
Vi bruker kun tørrfor fra FellesKjøpet. Det er vi kjempefornøyd med både til kattene og hunden.
Kom også best ut i test på TV2 Hjelper deg for noen år tilbake.
ORIGINAL: Angelicka24
Skjønner ikke at folk kan fore med drittfor fra vanlige matbutikker[&:] Katten vår spyr som fy om hun spiser det, så det kan jo ikke akkurat være bra! Vi begynte med Royal Canine sitt for for kresne katter (noe hun er), men varierer nå med både Outdoor, Hair and skin og den for tenner tror jeg det er[:)] Men bruker mest den for pelsen. Ser markant forskjell med den på begge kattene våre. Vi kjøper 10 kg sekker da, og de varer lenge på våre katter! Er litt dyrere enn vanlig butikkfor, men gud for en forskjell!
ORIGINAL: ~Ritamor~
Neste pus skal få dyrefor fra dyrebutikken fra den er stor nok til og spise det [:)] Hunden vår spsier eukanuba eller hva det heter.. Knall bra hundemat [:)]
ORIGINAL: mammatilgullgutten
Her bruker vi bare royal canin. Brukte wiskas og friskis på den gamle katten min og hun døde av nyrsvikt bare 4 år gammel. Skal ikke ha for med masse salt til lille pusen min igjen!
Skjønner ikke at folk kan fore med drittfor fra vanlige matbutikker[&:] Katten vår spyr som fy om hun spiser det, så det kan jo ikke akkurat være bra! Vi begynte med Royal Canine sitt for for kresne katter (noe hun er), men varierer nå med både Outdoor, Hair and skin og den for tenner tror jeg det er[:)] Men bruker mest den for pelsen. Ser markant forskjell med den på begge kattene våre. Vi kjøper 10 kg sekker da, og de varer lenge på våre katter! Er litt dyrere enn vanlig butikkfor, men gud for en forskjell!
ORIGINAL: Grete71
Jeg gjør det..... [8|] Men har vurdert Felleskjøpet sitt for. Men man kan jo ikke si at foret fra vanlige butikker er dritt fordi pusen din spyr av det... Så her må jeg visst krangle med deg! [8D]
ORIGINAL: Aravis
ORIGINAL: Grete71
Jeg gjør det..... [8|] Men har vurdert Felleskjøpet sitt for. Men man kan jo ikke si at foret fra vanlige butikker er dritt fordi pusen din spyr av det... Så her må jeg visst krangle med deg! [8D]
Altså, det er jo ikke dritt fordi pusen til Angelicka24 spyr av det, men nettopp fordi at det som finnes i den kattematen du kjøper på butikken, er stort sett vann og veldig lite vitaminer og mineraler. Det de ender opp med da, er at de spiser MYE for at de skal bli mette, og dermed går det mye mer mat. Maten du kjøper hos vetrinæren din, er fullpakket med alt det katten faktisk trenger.
ORIGINAL: TonjeJenta
ORIGINAL: @ne
Har ikke katt, men er interessert i foring....
Vil bare anbefale Royal Canin kattefor på det sterkeste!!! Selges i de fleste dyrebutikker. Jepp, det er litt dyrere, men mye drøyere i bruk. (Katten spiser mindre i mengde)
De har mange forskjellige varianter, og til deg som skreiv at katten din ikke likte noe annet enn butikkfor.... Prøv Royal Canin Excigent..... Har ennå ikke opplevd en katt som ikke har spist det[;)]
Bruker Royal Canin Outdoor til pusene mine fordi det er ekstra næring i det også bruker jeg for øyeblikket Royal Canin til voffene mine også.
Har prøvd andre fôr tidligere, og ettersom jeg har langhårspuser og hunder med pels og naken hud oppdager man fort om maten ikke er bra nok. Whiskas kom faktisk høyt på en fôrtest på tv2 hjelper deg... men den tar jeg med en klype salt... Kattene ble matte i pelsen også begynte de å stjele menneskemat.. hoppet opp for å stjele smør fra hasselbakte potetene jeg gjorde klar, slikket smør i en kjele jeg hadde smeltet det i.. osv osv. Hadde katter på benken hele tiden... trodde jeg skulle bli gal. Ga opp hele greia og gikk tilbake til godt fôr. Har brukt Iams og Royal Canin og div forskjellige oppgjennom og fungerer fint. Forsøkte et annet tørrfôr for et par år siden og da måtte jeg barbere ene katta på begge sider fordi all pels knutet seg... og Norske Skogkatter (rasepus) får ikke knuter i pelsen.
Har erfaring fra dyreklinikk hvor jeg har vært med på mye operasjoner og steriliseringer av puser. Fikk inn en fin slank pus på 6-9 mnd til sterilisering. Innenfor huden lå det et tykkt lag med fett, det var faktisk skikkelig kvalmt. Så når eierne fikk tilbake pusen kunne vi fortelle at de burde bytte fôr.. for pusen var feit... og de bare lo av oss... Feit nei, den var så slank og fin.. Så vi forklarte om fettlaget innvendig i pusen som faktisk kunne være farlig for den.
Nei... mat skal man ikke skimse av. Og ikke er det spesiellt dyrere heller, sånn over langen.
Kjøper man større sekker blir det enda billigere.
Jeg blir faktisk overrasket over hvor mange det er som bruker matbutikk-fôr til pusene. Mine katter kaster opp de om de får dårlig-fôr... de spyr av fôret til Felleskjøpet også. Det er et ganske dårlig fôr, men det er bedre enn det på matbutikken ihvertfall.