Dere som har katt....

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Hva fôrer dere med som hovedfôr... det de/den lever på...
og ikke får innimellom...(?)

Whiskas tørrfòr som hovedmat, og boksmat fra whiskas i blant...

før mamma tok inn en bråte med villkater fikk de alltid dyrebutikk eller vetrenær mat... nå må de nok nøye seg med vanlig butikkfor

ORIGINAL: Diddij

Whiskas tørrfòr som hovedmat, og boksmat fra whiskas i blant...

Kattene våre har blitt foret på tørrfôr fra matbutikken fordi det har vært enklest for oss. Men skal nå gå over til fôr fra felleskjøpet.

De får våtfôr fra butikken en gang iblant. Men det er ganske sjeldent.

Ellers lever de på mus og sikker andre ekle kryp de finner [:)]

Har ikke katt, men er interessert i foring....
Vil bare anbefale Royal Canin kattefor på det sterkeste!!!  Selges i de fleste dyrebutikker.  Jepp, det er litt dyrere, men mye drøyere i bruk. (Katten spiser mindre i mengde)
De har mange forskjellige varianter, og til deg som skreiv at katten din ikke likte noe annet enn butikkfor.... Prøv Royal Canin Excigent..... Har ennå ikke opplevd en katt som ikke har spist det[;)]

ORIGINAL: @ne

Har ikke katt, men er interessert i foring....
Vil bare anbefale Royal Canin kattefor på det sterkeste!!!  Selges i de fleste dyrebutikker.  Jepp, det er litt dyrere, men mye drøyere i bruk. (Katten spiser mindre i mengde)
De har mange forskjellige varianter, og til deg som skreiv at katten din ikke likte noe annet enn butikkfor.... Prøv Royal Canin Excigent..... Har ennå ikke opplevd en katt som ikke har spist det[;)]

Bruker Royal Canin Outdoor til pusene mine fordi det er ekstra næring i det også bruker jeg for øyeblikket Royal Canin til voffene mine også.

Har prøvd andre fôr tidligere, og ettersom jeg har langhårspuser og hunder med pels og naken hud oppdager man fort om maten ikke er bra nok. Whiskas kom faktisk høyt på en fôrtest på tv2 hjelper deg... men den tar jeg med en klype salt... Kattene ble matte i pelsen også begynte de å stjele menneskemat.. hoppet opp for å stjele smør fra hasselbakte potetene jeg gjorde klar, slikket smør i en kjele jeg hadde smeltet det i.. osv osv. Hadde katter på benken hele tiden... trodde jeg skulle bli gal. Ga opp hele greia og gikk tilbake til godt fôr. Har brukt Iams og Royal Canin og div forskjellige oppgjennom og fungerer fint. Forsøkte et annet tørrfôr for et par år siden og da måtte jeg barbere ene katta på begge sider fordi all pels knutet seg... og Norske Skogkatter (rasepus) får ikke knuter i pelsen.

Har erfaring fra dyreklinikk hvor jeg har vært med på mye operasjoner og steriliseringer av puser. Fikk inn en fin slank pus på 6-9 mnd til sterilisering. Innenfor huden lå det et tykkt lag med fett, det var faktisk skikkelig kvalmt. Så når eierne fikk tilbake pusen kunne vi fortelle at de burde bytte fôr.. for pusen var feit... og de bare lo av oss... Feit nei, den var så slank og fin.. Så vi forklarte om fettlaget innvendig i pusen som faktisk kunne være farlig for den.

Nei... mat skal man ikke skimse av. Og ikke er det spesiellt dyrere heller, sånn over langen.
Kjøper man større sekker blir det enda billigere.

Jeg blir faktisk overrasket over hvor mange det er som bruker matbutikk-fôr til pusene. Mine katter kaster opp de om de får dårlig-fôr... de spyr av fôret til Felleskjøpet også. Det er et ganske dårlig fôr, men det er bedre enn det på matbutikken ihvertfall.

Foret med søppelmat(ja for det er det friskies,whiskas o.l er) før når jeg ikke visste bedre. Nå er det kun Royal Canin som gjelder.
Har mistet en katt på grunn av nyresvikt, har ikke tenkt til å miste flere.

Tok annet.

Vi bruker kun tørrfor fra FellesKjøpet. Det er vi kjempefornøyd med både til kattene og hunden.
Kom også best ut i test på TV2 Hjelper deg for noen år tilbake.

Hun får Royal Canin fra dyrebutikken. Når hun blir stor så håper vi hun fanger litt mus også[:D]

Friskies Baby mat, kan vel kalle det,det [8D]
Hun er fortsatt kattebaby!

Vel.. Katten vi arvet spiser ikke royal canin [;)] Kjøpte en sekk til han, men den maten sto urørt.. Så solgte sekken og kjøpte friskies.. Da gikk det ned på høykant.. Noen dyr er veldig kresene. Dette er en hannkatt på 8år så han har vel gjerne ikke fått noe annet enn friskies hele sitt liv og er derfor vandt til de maten.

Neste pus skal få dyrefor fra dyrebutikken fra den er stor nok til og spise det [:)] Hunden vår spsier eukanuba eller hva det heter.. Knall bra hundemat [:)]

ORIGINAL: Hulder

Friskies Tørrfor, stort sett..[:)]

Våre to katter får Whiskas/Friskies tørrfor som hovedmat, og så får de våtfor i samme merkene innimellom..
Når vi har veeeldig dårlig råd så får de faktisk billig-tørrfor, sånn som FirstPrice o.l...

Ei venninne av meg som er en kløpper på dyr og fôr, sa at mye av den kattematen man kjøper på butikken - er veldig saltrik og laget på en silk måte at den går "rett igjennom" - slik at den spiser masse (altså,- de får solgt mye fôr) og bæsjer mye og drikker mye vann...
Da jeg tittet litt nøyere på våre katter, så driter de jo flere ganger daglig (dokasse inne grunnet kattunge) - og vannskåla tømmes svært raskt.
Vi har byttet fôr (Eukanuba tror jeg det er) - og VIPS; Problem løst.

Tørrfor kjøpt i dyrebutikk, får kjøpt samme hos vetrinæren også!

kun veterinærfor, siden begge mine er kastrerte/sterilliserte..
mye lettere med for av høy kvalitet, siden man kan kjøpe i store kvanta, og mye bedre for kattene...

Back
Topp