Dere som har katt...

Friluftsjente

Forelsket i forumet
Oktoberfest 2024 ❤️
Tømmer dere kattedoen selv eller får dere partner til å gjøre det?

Jeg har gjort det selv, da det er jeg som bruker å gjøre det. Har tenkt at det går bra siden jeg selvfølgelig vasker hendene med en gang etterpå (det gjør man jo selv om man ikke er gravid også).

Vi har katt, mannen som renser kattedoen. Men det er det stort sett hele tiden uansett :hilarious:
OM jeg skulle gjort det ville jeg brukt engangshansker og vasket etterpå, som du sier.

Partner akkurat nå, men skal kjøpe inn engangshansker så jeg kan gjøre det når han er borte + vaske hender nøye! Samboer tømmer som oftest da, mens jeg tar oppvask eller henger klær. :happy:

Det er det mannen som får æren av å gjøre.

I forrige svangerskap bodde vi i leilighet og hadde kattedo. Samboer tømte den som oftest, men var skikkelig dårlig til å gjøre det hver dag, så endte opp med å gjøre det jeg når lukten ble for vond!

Nå bor vi mer landlig, og kattedoen er tatt ut ( tar den frem til vinteren igjen) og det skal bli godt å ikke måtte mase på han denne gangen :p

Tømmer dere kattedoen selv eller får dere partner til å gjøre det?

Jeg har gjort det selv, da det er jeg som bruker å gjøre det. Har tenkt at det går bra siden jeg selvfølgelig vasker hendene med en gang etterpå (det gjør man jo selv om man ikke er gravid også).
Vi har katter men de er kun innekatter (Hellig Birma) jeg renser den når mannen er offshore, men mannen tar den når han er hjemme i tilfelle. men det er jo parasitten som er farlig så mine har ingen mulighet til å bli smittet inne, men tar ingen sjangser. Er du smittet før du blir gravid er det ikke farlig :happy:

Det er jo en stor sjanse for at jeg er smittet fra før. Tenkte jeg skulle be om å sjekke det når jeg tar blodprøver på første kontroll hos legen.

Her er det forloveden jobb, og nå har jeg en god unnskyldning for at det skal fortsette å være hans jobb :cool14

Vi bytter litt på. Tenker det skal litt til å få den parasitten inn i munn av å ta kattedoen. Utfører jo håndvask med engang etterpå :)

Kjangsen er stor for at jeg har blitt smittet før da jeg har hatt katt siden jeg var barn.
Men her er det jeg som alltid tar kassen. Bruker plasthansker.

Kjangsen er stor for at jeg har blitt smittet før da jeg har hatt katt siden jeg var barn.
Men her er det jeg som alltid tar kassen. Bruker plasthansker.

sniker.
Det trodde jeg også, siden jeg har «alt» av dyr og hatt katt i mange mange år. Men jeg har ikke vært smittet. Så fortsett med å ta forhåndsregler ;)

Sniker
Samboer har gjort det hittil (14+6 i dag). Jeg har vel gjort det to ganger fordi den var litt vel full..
Synes det er best at mannen tar seg av det, jeg tenker at det må jo fly litt støv og partikler i munnen når man holder på heehee :nailbiting:

Back
Topp