Dere som har hund, går dere tur med hunden hver dag?

heidu skrev:
Smash!
Så du mener ingen  familier hvor begge har normale jobber kan ha hund?

Kommer ann på hva man gjør det til syns jeg...
Ligger hunden inni et bur i 10 timer hver dag?
JEG syns ikke det er et verdig hundeliv, men jeg vet jeg er ekstrem når det gjelder hunder da..
Jeg sier bare meningen min jeg.. Men så lenge hunden har det bra så..

Lilje_prøver skrev:
Vi venter nytt valpekull nå i høst. Her hos oss får IKKE folk kjøpe valp om den skal være alene 10 timer i døgnet, og "bo i bur" og all mosjon den blir å få er å være i hagen. Jeg bryr meg ikke om hva andre mener en hund klarer seg med, men valpene jeg selger skal ihvertfall slippe et slikt liv. 

Liker!

Enig jeg også.

Her har hunden vår hatt et helt år der den ikke har vært alene i det hele tatt. Var en dag til byen for et par dager siden, og da ble den alene i 6 timer. Det er det meste! 

Men når jeg får meg jobb blir det jo mer å være alene, men da har den heldigvis en hundegård på 35 kvm hun elsker å være i :) Hundegården er i "skogen" på en måte, så der får hun skygge, gravemuligheter og hun koser seg. :) Har laget hundegården rett på bakken. :) Deilig. 

Hun kan ikke være alene løs i huset dessverre.. Ødelegger ting da :S

heidu skrev:
Smash!
Så du mener ingen  familier hvor begge har normale jobber kan ha hund?

Selvsagt kan familier der begge jobber ha hund!
Å si noe annet er som om jeg skulle slå et slag for at alle hunder som ikke er brukshunder skulle vekk! 
Det kommer an på hva man gjør med den tida man har til overs...og hvordan man bruker den sammen med hunden.

Back
Topp