Dere som har hund, går dere tur med hunden hver dag?

*Labambie

Forumet er livet
En tissetur på plenen om morgenen, ettermiddagen og kvelden teller ikke som tur. Nå mener jeg ut å gå. 
Hvis nei, når får hunden mosjonen den skal ha? Går nabobarn med hunden?

Før jeg ble gravid gikk vi 2-5 turer om dagen. iallefall en time om dagen.
Nå blir det litt færre og mye kortere turer. Heldighvis kan hun løpe løs ute og "selvmorsjonere" seg litt. Har litt dårlig samvittighet, men hun ser ut til å ha det godt selvom.
Har familie og venner som pleier å låne henne med på langturer av og til nå siden vi har liten baby.
Hun er forøvrig en liten spretten hund, som elsker både langturer og sofakos like høyt:-)

Kan jo også føye til at når ungen min er blitt litt større kommer, hun til å få gode turer hver dag igjen:-)

Hunden min får 2-3 turer daglig, pluss at hun får mosjonere fritt ute på gårdsplassen her :) Så hun får brukt opp all energi som hun har..

her så er vi ute å går eller sykler med de hver dag
Vi harogså brukshund så derfor så synnes vi det er viktig
Har fått sykelnekt på den enne av dyrlegen fram til at vi ska ta rønken på torsdag pga mistanke om skadde

20 min morgentur før jobb.
45 min tur etter jobb.
20 min kveldstur.

I perioder mer, eller mindre.
Hunden viser stort sett at han er tilfreds med den type mosjon:)

2 ganger daglig + trening/leking. det er kun jeg som går tur med hunden. lar ikke barn gå tur med min hund da det er jeg som har ansvaret hvis det skulle skje noe så den risikoen tar jeg ikke. har en liten hund nå men når jeg hadde border collier så var det 3-4 timers tur + 2-3 timer med hjernetrim hver dag. hjalp ikke å ligge syk på sofaen en dag for da ble hunden/hundene rastløs og hentet båndet selv. så der var det ut i all slags vær.

Jeg har en Border Collie, og en Dvergpinscher, de får ikke tur hver dag (kan jo nevne at de får fler småturer hver dag for å gå på do, men siden det ikke talte med...) Flertallet av dagene får de tur, men noen ganger lar det seg ikke gjøre av diverse grunner.
Men da er vi flinke til å trene litt inne, eller herje litt utendørs, så de får baska fra seg litt alikevel, uten å måtte gå så langt hjemmefra.
Foreldrene mine er veldig snille, og tar de med seg hvis de skal på tur, de er også mye der i helgene når vi har arbeidshelg. Så de er da fornøyde hunder alikevel :-)

Nei, men bikkjene vår får den morsjonen de skal ha. Vi har småbruk og diiiiiiger hage som vi kaster ball, trener og hjernetrimmer i og det gjør vi hver dag:)

Nei, kan vel ikke påstå det. Men altså han får masse mosjon! Akkurat nå leker han med nabohunden i hagen får ;)

Går på kurs med ham. Mamma går tur med ham på fjellet for meg to dager i uken når jeg er på jobb. Han får lange turer i helger.
De fleste dagene får en halvtimes tur på ettermiddagen.

Han er stort sett med der vi er, er skjelden alene. Han virker veldig tilfreds ihvertfall :)

Og så til det som ikke teller, får 3x10 minutter pr. dag for å gå på do og snuse litt..

Føler meg truffet av denne tråden...

Vi har hund, den hunden får absolutt ikke den mosjonen den trenger.

Jeg ønsker å kvitte meg med hunden. Ja, jeg er kjempe glad i den.... men hunden får ikke lengere det hun trenger her hos oss.  Hun hadde nok fått det mye bedre hos noen som hadde mer tid. Vi har nå plutselig et barn å ta oss av + at sambo reiser mye i nordsjøen. Og vi begge jobber hver dag.
Sambo ser ikke dette, så han vil beholde hunden siden han er så glad i den....

Den nydelig søte lille valpen er fortsatt bare på plenen å leker,men den andre går vi tur med hver dag:-) Rundt 15-20 min hver morgen,samme eller litt mer på ettermiddagen og så er mannen ute å jogger eller sykler hver kveld ca 1 time:-) og så springer den utenfor huset nesten hele dagen så sant det er vær til det:-)

Jeg stemte ja. Han får tur/turer hver dag,ikke alltid like lange. Men sånn at han får gå på do å bæsje, det må han hver dag.. Nå som vi bor på landet er det mye enklere og kjekkere og gå tur me han enn når vi bodde i byggefelt. Så når jeg er ferdig med å være høygravid blir det flere gode turer i heia :o)

Ja selvfølgelig!!! Har man hund er det viktig at den får den mosjonen den trenger. Hun får mellom 2-3 turer om dagen, pluss at hun er mye ute i Hagen å leker med ball eller søker etter mat:) Ingen barn får gå tur med vår hund, hun er vårt ansvar!

Han får den mosjonen han trenger:) Går ikke lange turene.. Har skaffet meg denne rasen nettopp fordi den ikke trenger all verden av mosjon..

Går 3-4 turer om dagen.. ca 10 min.. samt at han løper og koser seg i hagen når det er fint vær :)

Hadde aldri kunnet hatt en hund som trenger masse mosjon..

nå har ikke jeg hund her selv, men er oppvokst med det. de fikk aldri gå tur så lenge jeg ikke gjorde det, men vi hadde stoooor tomt med gjerde rundt som de løp rundt i hele dagen. pappa trente de iblant ved å kjøre bil innover en lang grusvei mens bikkjene løp etter bilen funka greit det å
nå kommer det jo ann npå hvordan rase man har da. alle hunder må på død og liv ikke ut å gå lange turer eller flere turer hver dag så sant de har en hage å være i..

Ja selvsagt. De får minst 3 timer mosjon hver dag fordelt på skogstur/sykkeltur/joggetur itillegg til at de får være ute om dagen. Itillegg går vi tre kvelder i uken på hundetreninger i den lokale hundeklubben på forskjellige aktiviteter (Lydighet, agility og spor) og helgene blir brukt på kurs/i skogen/fjellet eller på utstillinger.

Hadde ikke fungert med så mange hunder som vi har om de ikke fikk utløp både fysisk og psykisk iløpet av dagen sin.

Som oftest 3-5 ganger i uken, han er ute i hagen så mye han vil.
Hjernetrim/søk hver dag. Han er veldig sjelden alene.
Han er som regel fornøyd, så føler ikke jeg må løpe i skogen med ham timesvis hver dag.

Satser på å få en liten kompis i pels til han snart, han trives utrolig godt med andre hunder.

Ingen barn får gå tur med ham!!

1-2 mil i døgnet..og det e' æ å så heldig å få.
Hvis vi bytter en tur mot kjøring med saccovogn eller pawtrekkeren så får hundan mer enn 2 mil..mens æ får mindre.

Idag har vi vært litt "utradisjonell" og sykla 2 mil.

Med våre hunda MÅ vi ut på tur hver dag.

siden vi har en jakthund som trives best ute hele tiden, så er hun stort sett ute i hagen å løper eller i huset sitt. Tar henne ikke på tur hver dag, men så går hun jo i timer eller dager på jakt da.

Back
Topp