Dere som har hormonspiral,har dere noen bivirkninger?

*UtspyttaLaban*

Forumet er livet
VIP
Fikk satt inn hormonspiral idag, øg føler jeg fikk litt lite info om bivirkninger. Fikk vite litt om de alvoligste, men når jeg nå sitter her å leser om denne dingsen blir jeg litt stressa.

Vanlige bivirkninger er jo hodepine, en burde vær forsikti med hormonspiral om en hadde migrene eller annen kraftig hodepine. Jeg er jo plaget med blanding av migrene og spenningshodepine, så denne bivirkningen likte jeg ikke.
Jeg er også plaget med uren hud, vanlig bivirkning var jo akne, så dette hadde jo vært greit å få info om.
Vektoppgang, det likte jeg ikke å lese, noen med spiral her som har merka det på vekta?

Setter stor pris om dere som har hormonspiral kan skrive litt om deres erfaringer her [:)]

bruker den ikke nå men brukte den før jeg ble gravid.. hadde null bivirkninger, slapp mensen og gikk ikke opp i vekt av den, noe jeg gjorde av pilla.(16kg)[:'(] skal helt klar begynne på h spiral etter denne fødselen også:)[:)]

venninda mi og mamma har og ingen av de har hatt noe problemer med vekt eller andre bivirkninger. de er veldig fornøyde i allefall[:)]

jeg har ikke merka noe bivirkninger hvertfall[:)]

har blødd siden jeg satt den inn da... 3 uker siden nå[8|]

har hatt den i 1år nå, eneste jeg kan kalle "bivirkning" er vel at jeg har mista mensen....og at jeg blødde ganske lenge etter innsetting -rundt 5-6uker tror jeg..

ORIGINAL: *Mirakel Mamma*

den ska ut , jeg plages og har
kvalme, hodepine, kviser og +18kg [:'(]

18 KG!!! nei nå ble jeg skeptisk, over hvor lang tid var dette?
Ser mange her har skrevet positivt om spiralen, men en legger jo som oftest merke til det negative først [8D]
Kan jo hende jeg er heldig da *håpe,håpe*

Synes den er bra!
Hadde litt blødninger de første ukene, og litt vondt i magen.
Nå har den vært i nesten i ett halvt år. Ingen plager! Digg.... Og ikke mensen, litt småblødninger innimellom men ikke plagsomt.

Fikk satt inn i juli. Hadde vondt i magen av og på i to-tre måneder, men ikke nå lenger.
Har ikke fått ekstra kviser, nesten ikke mensen og har gått ned 4 kilo [:D]

har hatt småblødninger helt siden jeg satt den inn for snart ett år siden.... må gå med truseinnlegg hele tiden. Har kanskje en uke i mnd hvor jeg ikke småblør... men ellers er det ingen problem med den.

Jeg blødde i ca 2 uker etter innsettelse. Jeg har hatt mensen hver måned også, mye svakere, uten menssmerter, men plagsomt fordetom. . 
Ang. vektøkning. Man kan få økt matlyst av hormonspiralen, men dette gjelder bare de første månedene. Det vil si at man kan styre matinntaket, og dermet ikke gå så mye opp. (I følge legen og brosjyren)
 Jeg har gått ned 9kg etter innsettelse[;)] (Dette har ikke noe med spiralen å gjøre da...)

Back
Topp