• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

dere som har hest!

*Frk.Mamma

Gift med forumet
er så sinnsykt lenge siden jeg har hatt hest nå har hatt pause i 5 år nesten så lurer på en ting hvor mange ganger i året er det de skal ha tannrasp??

er på jakt etter en og ha på helfor så hvis noen vet om så si ifra d, men må være en hest som har litt str og helst varmblods, fullblods eller noe i den str

Jeg vet ikke om noen hest, men tipper det ligger noen ute på finn.no.

Min erfaringer er at de bør raspes 1-2 ganger i året avhengig av alder. Det er hvertfall det jeg har gjort på mine :)

hva skjedde med denne tråden? har jo svart her før.. :P

1-2 ganger i året.. helst 2 men det kommer faktisk ann på hesten, noen behøver det oftere enn andre :) Om det er en unghest så skal den taes sjeldnere da tennene er "myke" da hestene er unge og tannfelling skjer av seg selv.. Du kan sende en pm om der er ting du lurer på :)

Det er også viktig å huske på disse andre tingene
*hesten må være forsikret
*hovene skal taes hver 6-8 uke av smed eller barfotdame
*stall leie
*utgifter til utstyr
*høy, spon og kraftfor utgifter

Det er kostbart :) Så det er viktig å vite at man gjerne skal ha litt penger å rytte med før man skaffer seg hest.. men halvfor eller helfor er en lur ide før man kjøper egen slik at man hvertfall vet med sikkerhet at dette går opp :)

Back
Topp