Dere som har hatt svineinfluensa

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Hvordan startet det?

Hva er de første symptomene...

Vet at symtomene er vond hals, kvalme (oppkast), hodepine, hoste osv.. Men hva startet det med?

Jeg regner med at vi har hatt det (ikke testet bekreftende).

Startet med småøm i musklene/skjelettet. Litt kul i halsen.
Dagen etter svak feber, mer vondt i musklene/skjelettet.
Dagen etter sterkere feber (ca 39 - 39.5), enda mer vondt i skjelettet, vond kul i halsen.
Dagen etter like sterk feber, samme vondt i skjelettet, vond kul i halsen, normal hosting begynner.
Dagen etter ingen feber, svake skjelettsmerter, vond kul i halsen, normal til tørr hosting.
Dag 6 - 21 normal/svak kul i halsen, mye tørr hoste.
Dag 21 - 30 svak tørr hoste.

Sammenlignet med andre influensaer vi/jeg har hatt vil jeg si den er 20-30% mildere men mer langdryg, spesielt hostingen i ettertid.

Jeg og dattera fikk det påvist.

Dattera mi virket frisk på kvelden, men dagen etter så våknet hun med feber og hoste.

Jeg gikk og følte meg uggen hele den dagen som hun ble syk. Dagen etter så var jeg tørr i halsen og følte jeg måtte hoste hele tida. Hadde ikke feber før dagen etter.

Våkna med akutt hoste og verk i hele kroppen, i løpet av et par timer kom 40 i feber, vondt i halsen, diare. Dagen etter var hosten enda verre med masse slim dannelse. Lå syke i 1 uke hver. Men vi har ikke fått det bekrefta denne gangen. Men vi hoster fortsatt, og endel slim fortsatt, 2 uker etter utbrudd.

Back
Topp