Dere som har hatt SA

Littlå

Glad i forumet
Lurer litt på om jeg ikke må få en skikkelig blødning for å få ut restene?
Så jo på Ul at det var noe der...
Jeg har fortsatt allle gravid symptomer, men ingen spor av mer blødning. Hadde den spiseskjeen på mandag, ingenting etterpå..

Vil bare få det over nå!! [:(]

Når jeg har hatt SA så har jeg blødd MYE, og hatt rieaktige smerter..

Er det heeelt sikkert at det ikke er noe som lever inni der?
Må bare spørre, for hører stadig vekk om jenter som sier de har hatt SA også viser deg seg senere at de faktisk er gravide.. rart, men sant. Og siden du ikke blør noe særlig og ikke har vondt.. så, ja.. tror jeg ville bedt om en ny UL, jeg.

Hvis det ikke kommer ut av seg selv, så må du kanskje til en utskrapning.. for er det ikke liv, kan det bli infeksjon etterhvert..

Er det jeg også tenke på.. Føler meg helt teit, men klarer ikke slå meg til ro med at dette er over...[&:] Men vi skulle jo sett et hjerte som slo så lenge jeg var 7+5..
Fikk jo litt blo i do rett før UL, men ingenting etterpå..
Åååå..Jeg blir gal av dette her!! Hadde vært greit å fått en skikkelig blødning, slik at jeg ble overbesvist om at det er over.[:'(]

Ja, skulle vel egentlig sett hjerteaktivitet da.. men ville uansett bedt om ny UL, for å være på den sikre siden.

For hvis det virkelig ikke er noe liv der, så er det vondt å gå å bære på noe som ikke er..
Kan jo evt være at det er en MA da, at kroppen ikke helt har skjønt det enda.. da kommer det jo etterhvert..
Hva sa de på UL når de ikke så hjerteaktivitet da?
Skulle du bare vente liksom?
Har du tatt flere hcg blodprøver?

Uff, føler så med deg.. det er så fælt.. Og fælt å ikke vite og[&o]

ORIGINAL: SkattIMagenMin

Ja, skulle vel egentlig sett hjerteaktivitet da.. men ville uansett bedt om ny UL, for å være på den sikre siden.

For hvis det virkelig ikke er noe liv der, så er det vondt å gå å bære på noe som ikke er..
Kan jo evt være at det er en MA da, at kroppen ikke helt har skjønt det enda.. da kommer det jo etterhvert..
Hva sa de på UL når de ikke så hjerteaktivitet da?
Skulle du bare vente liksom?
Har du tatt flere hcg blodprøver?

Uff, føler så med deg.. det er så fælt.. Og fælt å ikke vite og[&o]

Nei GU sa ikke så mye... Men siden jeg hadde litt blod rett før jeg kom til han, så mente han at mensen var på vei..
Derfor fikk jeg ingen piller for å sette igang noe..
Har ikke tatt ny hcg prøve på 2 uker nå.

Da syns jeg nesten du må få bli sjekket på nytt - ville hvertfall ringt sykehuset for å høre hva de mener du skal gjøre.

ORIGINAL: SkattIMagenMin

Da syns jeg nesten du må få bli sjekket på nytt - ville hvertfall ringt sykehuset for å høre hva de mener du skal gjøre.

Hmm.. ja gjerne jeg må ringe Haugesund i morgen..
Blir jo helt tullete av dette her! Vært de verste ukene jeg noen sinne kan minnes dette her[:'(][:(]

Ja, huff.. skjønner du har det forferdelig nå[&o]

Sender over en god klem, selv om den kanskje ikke hjelper så mye

Tusen takk skattimagenmin[:)]
Tar imot alle klemmer jeg kan jeg[;)]

Vurderer om vi skal ta siste forsøk hos Hausken nå..
Må bare bli ferdig med dette her nå..

Så grusomt å gå sånn da Littlå [:(]

Når jeg hadde SA ifjor, spottet jeg i noen dager å legen min sa at det var normalt.. Så tok blødningen seg opp, og jeg fikk uheldigvis det som jeg så veldig godt var to sekker og en blodårestreng som var mellom de, i papiret når jeg tørka meg. Jeg forstod ikke helt at det var en SA jeg hadde før jeg så dette, hadde ikke noen kraftige menssmerter, bare litt murring. Min SA var faktisk mildere enn en vanlig mens, for jeg må ofte ty til ibux og paracett ofte når den kommer..

Men jeg ville også bedt om en ny Ul og hcg prøve, noe må jo gjøres om det er en SA/MA, du kan jo ikke gå sånn, ødelegger deg jo helt :trøste:

Klemmer sendes til deg Littlå!!

Skjønner deg godt[:(]
da eg mistet blødde eg som en gris[:'(][:(]ikke noe mere vondt enn vanlig mens,men eg har og då skikkelige smerter ved mens....

ville ha ringt legen og hørt hva han sa eg............

stor klem til deg fra meg

ORIGINAL: bet

Høres mer ut som en MA enn en SA. Da kan det ta tid før kroppen setter i gang blødningsprosessen. Du skulle definitivt fått mer enn en spiseskje. Jeg har vært gjennom det her noen ganger og har en kropp som tviholder på alle rester av graviditet så vet mye om at det tar tid å få i gang skikkelige uttømminger... [&:] Spørs vel om du burde fått Cytotec for å sette i gang prosessen, det er slitsomt å gå og vente slik du gjør nå...

Hvordan virker denne ??

Jeg fikk påvist MA/SA på tidlig ultralyd i uke 7 ved første forsøket. Fikk fikk noe tabletter for å sette igang noe i første omgang. I uke 9+2 fikk jeg blødningen. Altså 2 uker etter tidlig ultralyd, tok tid før kroppen ordnet opp. Men den fikset det selv. Hadde ikke smerter, og mye mindre blødning enn jeg trodde jeg skulle ha. Men jeg pleide å ha megablødning når tr var på besøk.

Håper at dere finner ut av dette, og evt får bli ferdig med opplevelsen. Foreferdelig å gå å vente i uvisshet.. [:(][:(]
Masse tanker til dere....

ORIGINAL: Littlå

Høres mer ut som en MA enn en SA. Da kan det ta tid før kroppen setter i gang blødningsprosessen. Du skulle definitivt fått mer enn en spiseskje. Jeg har vært gjennom det her noen ganger og har en kropp som tviholder på alle rester av graviditet så vet mye om at det tar tid å få i gang skikkelige uttømminger... [&:] Spørs vel om du burde fått Cytotec for å sette i gang prosessen, det er slitsomt å gå og vente slik du gjør nå...

Hvordan virker denne ??

Cytotec er stikkpiller som settes i skjeden for å stimulere igang abortprosessen. Brukes ved de fleste tidligaborter (MA) nå istedet for utskrapning da det skal være mer skånsomt for livmoren. Kan gjøre xxx vondt når effekten slår inn, men smertene går relativt fort over (snakk om noen timer kanskje i mitt tilfelle) Om ikke kroppen setter i gang aborten selv så kan det bli infeksjon i livmoren så syntes det var rart at de ikke foreskrev deg Cytotec når du var inne og fikk konstatert at der ikke var liv. Det har syntes å være standard prosedyre når jeg har vært inne og fått samme beskjed [8|]

ja.. men kan jo være siden det var en liten blødning når jeg var hos han.. Han trodde det satte igang selv da. Men nå er det jo ingenting.[&:]
Ble med den spiseskjeen...

Da har jeg ringt til GU igjen. De skulle ringe meg opp igjen senere idag.
Håper jeg får komme inn til en ny kontroll. Ikke fordi jeg tror det er liv, men
fordi jeg er så redd for at noe skal være galt, siden det ikke kommer blødning[&:]
Livredd for infeksjoner som kan ødelegge sjangsene mine til å bli gravid igjen.[:(]

så bra at du har ringt og skal undersøkes igjen.
sender deg masse styrkeklemmer og håper du veldig snart haren levende spire i magen din [:D]

ORIGINAL: racesnuppsi

så bra at du har ringt og skal undersøkes igjen.
sender deg masse styrkeklemmer og håper du veldig snart haren levende spire i magen din [:D]

Tusen takk [:)]Det håper jeg også!!
Trodde så inderlig at det var vår tur nå, men den gang ei.
Kjenner at det er litt ekstra vondt nå siden 2 vennepar av oss har fått eller venter baby nå[&:] Men jeg kommer meg vel over den kneiken denne gangen også.

Back
Topp