dere som har hatt mageplastikk

RuLLeGarDinA

Elsker forumet
kan dere fortelle litt om dette?
hva som må til for og få d dekket eller hva dere måtte betale
hvor lenge måtte dere vente med å løfte barna og andre ting
hvor lenge var dere sykemeldt
og hvis d e andre ting som er greit å vite[:D]

den e go[:D] du får hjelpe meg å holde den på første siden da[:D]

Lurer på det samme selv! =) *dytt*

*Dytter*

Jeg betalte vel grovt regna 2000kr i egenandeler å bandasjer å slikt.

Jeg gikk til legen å spurte om jeg kunne få det dekka. Sa at jeg ikke kunne vise meg i bikini pga alt laus skinnet og henget. Hadde vært i kontakt med personlig trener og fått beskjed om at jeg ikke ville klart å trene det bort. Som jeg sa til legen. Jeg driter i strekkmerkene men det er liksom fettet og det som henger som plager meg. Følte det var som en bolledeig.... Ho målte, tror jeg hadde nesten 3cm heng å vi fant ut bmi'en min. Hun ringte drammen private sykehus etter mitt ønske å hørte om jeg var en av dem som kunne få det dekket og om de utførte det der (er ikke alle privat-klinikker som har avtale med staten ang å få det dekket. Det hadde de, jeg bestilte time ogen kirurg undersøkte meg. Ja jeg kunne få opprasjonen og jeg ville få det dekket, eneste "bakdelen" var at jeg MÅTTE slutte å røyke. Dette pga komplikasjoner etter opprasjonen som f.eks kollbrand... Jeg klarte å slutte å røyke, bestilte time til opprasjon. Fikk brev fra de med hva jeg skulle ha med av støtte bandasjer. Grudde meg som bare det dagen før. Jeg hadde aldri vært i narkose før, og var kvalm og uvell når vi kjørte innover på morran pga at jeg grudde meg. Betalte en egenandel og ble hentet av kirurgen med en gang. Ble lagt i narkose ca kl 0800 og be vekt rett over 10.00. Ble hentet av mammaen min og vi kjørte hjem ca kl 12.30. Fikk med meg masse smertestillende hjem pluss at jeg hadde kjøpt inn det dem anbefalte. Dette var på onsdag, fredag fjernet jeg drenene hos min fast lege. Var sykemeldt i 6 uker. Du får ikke lov til å løfte mer enn 10kg de første 6 ukene.

Anbefaler deg og kjøpe 2 magebelter...

Er sikkert mye mer som jeg ikke kommer på nå. Sender du meg en pm kan du få tlf nr mitt så kan vi snakke over tlf. Mye enklere da...

pm sendt[:D]

flere må gjerne svare også[:D]

jeg fikk det dekket aner ikke hvorfor, for jeg dekket ikke kriteriene.
fikk fettsuging også.
vet at mange steder er kriteriene 7 cm heng

7 cm heng? kossn måler de da?
har bmi noe å si og ka var deres bmi hvis dere vil si d?

vi kan legge oss inn samtidig[8D]

Det med overheng, varierer har jeg hørt, men ta kontakt med fastlegen din, og så vurderer han det videre.

hehehe ja d skulle vi gjort. kunne du holdt meg i hånden [:D]

skal du oppereres da?

Har lyst i alle fall, men må ned en del kg først, og så vil jeg prøve å stramme opp muskelen litt.

Får se hva jeg gjør.

det er et eget forum for bukplastikk (og andre plastikk, send pm så får du adresse av meg om du ikke har den.)

jeg fikk det dekt, men har et vekttap på 60kg bak meg, så sier i grunn seg selv.

MEN, det er ikke like lett å få dekt plastikk lengre som det var.
og det varierer veldig fra lege til lege.

om du får det dekt, får du sykemelding.
men om du betaler selv, får du det ikke.

jeg skulle ikke løfte Ellie, som da var 7mnder, på 3-4 uker..
grei det IKKE! løfta henne allerede andre dagen... bah!
de sier man kan få strekk i sårene, slik at de blir breiere.
har nok fått det noen steder også.

:)

lykke til!
bare send pm om du lurer på noe.

Back
Topp