Dere som har hatt MA (lang)

• Trådstarter Trådstarter mammagutt
  • Opprettet Opprettet
M

mammagutt

Guest
Hei. Jeg var på UL i sted. Skal være 6+2 i dag hvis beregningen stemmer. Vi kunne se fosterposen men ikke noe bankende hjerte. Legen mente jeg kanskje har hatt en MA, så jeg må inn og ta nye blodprøver om tre dager for å se om hcg nivået har steget eller sunket.

Så til spørmålet; dere som har opplevd en MA, måtte dere inn og ta utskrapning eller kom det ut av seg selv til slutt. Legen min nevnte noe om at kroppen selv ville støte det fra seg i uke 10, men jeg vet ikke.. Lite lysten på en utskrapning..

Hvordan er det å ta en utskrapning? er det full narkose? har man smerter etterpå?

jeg hadde utskraping etter ma, full narkose og "normale" menssmerter etterpå

Hei..
Jeg var 12 uker på vei da jeg med sjokk fikk vite at babyen hadde sluttet å utvikle seg i uke 9..
(Hadde ikke merket noe på kroppen)...
Dagen etterpå fikk jeg time på sykehuset til utskrapning.
Jeg ville IKKE gå sånn, for å se hva som skjedde. Og vente på at det skulle komme ut av seg selv..
Og det var aldri noe spørsmål at jeg skulle måtte det heller..
Jeg fikk narkose under utskrapningen.
Blødde i bare noen få dager.. 1 mnd etterpå ble jeg gravid med Jørgen [:D]
Var ikke noe smertefullt fysisk i det hele tatt.. [:)]

Hadde en MA for noen år tilbake. Fosteret døe i uke 8 og jeg gikk til uke 11. Etter sjokkert reagerte nok kroppen min slik at det begynte med smerter på kvelden og ble lagt inn på sykehuset for  faste for så få utskarpning, men kl 2 om natta våknet jeg med at senga varm kkliss våt og jeg blødde non stop. Ble hastet ned på operasjon for å få utskrapning. De ville ha ut alt, selvom kroppen allerede hadde støtt fra seg fosteret i senga....
Det var min opplevelse av en MA....[:(] Kommer aldri til å glemme den...

Jeg har hatt en MA. Det ble oppdaget i uke 10, legen fant to små klumper men ingen hjerteaktivitet. Jeg fikk da medisiner som skulle hjelpe kroppen å støte det ut. Slapp heldigvis utskrapning[:)]

Det kan jo hende du er litt kortere på vei enn først antatt da? Sånn var det her, var 2 dager for tidlig ute til å se hjerte slå[:)] Kom tilbake 2 uker senere og da viste det seg at jeg hadde bomma med et par dager bare[:)]

ORIGINAL: Kranglefanten

Jeg har hatt en MA. Det ble oppdaget i uke 10, legen fant to små klumper men ingen hjerteaktivitet. Jeg fikk da medisiner som skulle hjelpe kroppen å støte det ut. Slapp heldigvis utskrapning[:)]

Det kan jo hende du er litt kortere på vei enn først antatt da? Sånn var det her, var 2 dager for tidlig ute til å se hjerte slå[:)] Kom tilbake 2 uker senere og da viste det seg at jeg hadde bomma med et par dager bare[:)]

Det tenkte jeg på også... Siden det fortsatt er så tidlig...
Dem har jo tatt feil flere ganger før....

Ja jeg håper jeg er litt kortere på vei enn beregningene sier..
Kan ikke tenke meg å gå i 4 uker til med *vet ikke hva* inni meg. Men er så utrolig redd for å måtte ta en utskrapning.. hvor fant dere styrke hen? Sitter bare å gråter.

ORIGINAL: mammagutt

Ja jeg håper jeg er litt kortere på vei enn beregningene sier..
Kan ikke tenke meg å gå i 4 uker til med *vet ikke hva* inni meg. Men er så utrolig redd for å måtte ta en utskrapning.. hvor fant dere styrke hen? Sitter bare å gråter.

Jeg ville egentlig ikke ha utskraping.. Grunnet jeg hadde sett alt dette på film..
Så helt grusomt ut. Var en sånn anti abort side, så var jo gjort groteskt.

Men jeg angrer IKKE i dag!
Det var det beste alternativet..
Styrke.. Hadde nok ikke så mye av det da. Var ganske knust..
Hvorfor ser du på det som så ille? Hva er du redd for?Tenker du på fysisk vondt?
Kan hende at jeg ikke hadde så sterke smerter, for jeg fikk en pille oppi der som skulle bløte opp..
Sånn at det var enklere å komme til.
Fikk dere andre denne pillen?..

jeg har hatt 2MA nå og begge gangene hadde jeg utskrapning.

1.gangen døde fosteret ca uke 5-6 og dette blei oppdaget i uke 11 og andre gangen døde fosteret i uke 9.
er ikke noe å grue seg til ang utskrapningen. JEG synes det var det beste for MEG. kunne ikke tenke på tanken å ha noe som var dødt inne i meg.

hele greia tok ca 25 min fra du blir trillet inn på kirurgen til du er våken igjen. jeg hadde ingen smerter etterpå og blødde bare 1 dag etterpå.

hvis du lurer på noe bare å sende meg em pm[;)]

Først av alt vil jeg bare sende deg en stor trøsteklem.
SÅ...jeg hadde en MA i novemberJeg dro på tidlig ultralyd bare fordi jeg ville være sikker på at alt var bra før jeg fortalte det til hele verdel lissom. Der ble jeg fortalt at  fosteret hadde da vært død siden uke 8. Jeg merket INGENTING på kroppen. Legen spurte om jeg hadde blødd noe, men det hadde jeg ikke! Den kvelden var helt grusom, mye tårer og sånn...måtte vente to dager før de hadde tid til meg på sykhuset. Ble satt på drypp og fikk noen smertestillende. Deretter bar det ned på operasjons.-salen og jeg ble lagt i narkose. Det var ikke så grusomt som jeg trodde det skulle bli. Følte en viss tomhet, men var veldig glad for at det var ferdig lissom. Veldig vanskelig å forklare egnetlig, men jeg tror (har jo ikke opplevd noe annet...) at det er bedre å få en utskrapning enn å få de pillene....Har lest flere ganger om at ikke pillene får ut alt, så man alikevel må på utskrapning etterpå...!
At du skal gå med "noe" inni deg å lure i 4 uker, er umennskelig...noe jeg ikke unner noen mennesker i hele verden!

MEN; vi får jo bare krysse fingrne å håpe at du er litt kortere på vei enn det du tror du er...

Stor klem

Jeg har utolig angst for sykehus, leger,sprøyter osv. etter noen kjipe opplevelser i barndommen. Til og med under fødselen med førstemann var jeg så redd for å få sprøyter at jeg pinte meg til fødsel uten bedøvelse.

Så det er den psykiske skrekken for å dra på sykehus og operere som knekker meg. Men må jeg, så gjør jeg det selvfølgelig.

Å ja, tanken på å skulle ha dette inni meg i mange uker til er umenneskelig. Takk for svar jenter. Det hjelper å se at andre har opplevd dette også.
Men jeg gir ikke helt opp enda, det kan jo hende jeg er kortere på vei..

Min MA ble oppdaget da jeg var i uke 13, fosteret hadde vært død siden uke 8 (det den ble målt til) Jeg så et bankende hjerte da jeg skulle vært i uke8,men målinger viste uke 6, så legen pratet litt om dette med MA osv.

Jeg måtte inn på sykhuset,kunne velge mellom utskrapning eller å få piller slik at livmoren støter fosteret ut. Jeg valgte piller, det var vonde smerter, for meg var det det som var riktig for meg,barnet var planlagt og jeg følte det var viktig for meg som hadde gått med den lille inni meg i 13 uker å få avslutte det selv også, jeg angrer ikke på valget,det var vonde smerter,men for meg viktig psykis å få gjøre det på den måten[;)]

Lykke til og jeg krysser alt for at hcg har steget!

ORIGINAL: Frk Skrukkefillehaug

jeg hadde utskraping etter ma, full narkose og "normale" menssmerter etterpå

samme her

Jeg hadde en MA i høst! Det ble endelig bekreftet i uke 11 men jeg viste det siden uke 8.. Legen ville ikke tro meg når jeg selv viste når jeg ble gravid!
Spira hadde vært død siden uke 4..

Jeg krysser fingrene mine for at du bare er litt kortere på vei enn du tror, å at det er en frisk liten spire der inne![;)]

Back
Topp