Dere som har hatt korona !

Nå er det vel kun de over 75 år i Norge som får tilbud om fjerde dose? Jeg har hatt to doser og korona og tenker foreløpig det holder. Men tok influensavaksine sist å tenker å ta det igjen :)
Ja, men jeg tenkte på dose 3 som FHI anbefaler gravide å ta..

Sniker! Jeg har to doser, hadde corona i februar, og corona igjen nå :meh: Nå er det bra snart vel….

To doser + gjennomgått covid tilsvarer vel 3 doser?:)
Nei. De skriver følgende:

FHI anbefaler:
  • Grunnvaksinasjon til alle gravide som enda ikke er grunnvaksinert. Dette gjelder uavhengig av trimester.
  • Gravide anbefales også oppfriskningsvaksine. Det er særlig viktig for kvinner som er gravide i 2. og 3. trimester hvor det er gått mer enn 20 uker siden 2. dose, og første trimester dersom det foreligger tilleggssykdom hos den gravide.

FHI anbefaler:
  • Grunnvaksinasjon til alle gravide som enda ikke er grunnvaksinert. Dette gjelder uavhengig av trimester.
  • Gravide anbefales også oppfriskningsvaksine. Det er særlig viktig for kvinner som er gravide i 2. og 3. trimester hvor det er gått mer enn 20 uker siden 2. dose, og første trimester dersom det foreligger tilleggssykdom hos den gravide.
Men 20 uker siden sist gjennomgått covid også da?

Da var det min tur.. Er på første dagen i dag, har feber så har tatt paracet. Er det noe annet å tenke på når man er gravid og korona annet enn å holde feberen nede? Blir bekymret for spiren nå, jeg.. Men er det noen abortfare relatert til korona?

Håper jeg er frisk til tul og nipt på onsdag i neste uke.

Jeg tenker ikke å ta den risikoen. Har tatt to doser og hatt en runde med covid i februar . Det får holde.....da blir det 1 år siden ved fødsel. Så om det ikke kommer en mutasjon av viruset så føler jeg meg trygg. Var gravid forrige runde jeg hadde covid også.

Jeg er ikke grunnvaksinert mot covid og jeg tør ikke gjøre det nå som jeg er gravid.. Vaksinen ble frarådet til gravide helt fram til 10 måneder siden, så jeg stoler ikke på at den nå plutselig er trygg når de har sagt i 2 år at den ikke var trygg for gravide.. forvirrende hele greia :p

FHI anbefaler:

Dette hadde jeg ikke lest. Men jeg tenker også at to doser pluss korona i februar holder for meg. Så blir det nok en influensavaksine i løpet av høsten.

Tipper det kommer noen anbefalinger når de ser hvordan høsten går, enten får vi en ny bølge ellers går det greit siden så mange er vaksinert.

Jeg er ikke grunnvaksinert mot covid og jeg tør ikke gjøre det nå som jeg er gravid.. Vaksinen ble frarådet til gravide helt fram til 10 måneder siden, så jeg stoler ikke på at den nå plutselig er trygg når de har sagt i 2 år at den ikke var trygg for gravide.. forvirrende hele greia :p
Akkurat det har jeg ingen bekymring for, om vaksinen er trygg for gravid. I mange andre land vaksinerte de gravide tidligere, blant annet UK og USA. Er jo fint at de ventet lenger til det var mer data i Norge men jeg tror ikke det betyr at den er mindre trygg.

Jeg er 18+2 på vei og testet akkurat positiv på corona…fikk veldig vondt i hodet i går kveld og våknet med feber, veldig hodepine og sår hals. Har googlet litt om gravid og corona- er jo ikke så mye man kan gjøre, men har tatt Paracet da. Har dere vært alvorlig syk eller «vanlig» syk? Setter pris på alt av tips og råd og erfaringer! H

Vært syk i noen dager nå. Ganske sikker på at det er corona, men ikke fått testet meg. Hatt feber litt av og på, samt helt sinnsyk hodepine og sterke forkjølelse symptomer. Kommer ikke til å ta en runde til av vaksinen nå mens jeg er gravid..

Jeg ble kjempesyk, høy feber,intens hoste,tett nese og hodepine. Er 4-5 uker siden jeg hadde corona og jeg er enda ikke 100 % bra. Jeg brukte paracet for å hålde febern nede. 4 paracet i døgnet. Fikk selv litt dårlig samvittighet mtp at jeg brukte paracet daglig i 2 uker. Men jeg var bare nødt. Sitter å tenker litt på dette med at jeg syns det er så rart at jeg skulle bli så syk når jeg har tatt 3 vaksiner, og det var ikke ett halvt år siden jeg hadde tatt siste vaksine før jeg fikk corona. Jeg fikk ikke noe medisiner mot coronaen. Men fikk antibiotika mot bihulebetennelse to uker etter. På apoteket har jeg hele tiden fått høre at de har ikke noe som kan lindre forkjølelse/influensa hos gravide anna enn paracet. Har tom fått høre på apotek at jeg burde ikke ta det heller. Da bobbler frustrasjon.

Back
Topp