Dere som har hatt keisersnitt..

MamaBear

Elsker forumet
Hvordan var tiden etterpå? Og måtte dere klare dere hjemme alene ukene etterpå, eller fikk far være hjemme med dere?
Hadde dere mye smerter etter dere kom hjem?
Vi gjerne høre litt om erfaringer siden det ser ut til å bli ks på meg.

hadde sambo hjemme i 14 dager..
men klarte meg ganske fint selv ja...har tatt to ks.

Jeg hadde haste-ks, men August var prematur så vi var på sykehuset i to uker etter keisersnittet. Jeg var oppe og gikk dagen etter snittet, etter noen dager gikk det ganske greit å komme seg opp av senga og sånt... nå er det helt greit (tre og en halv uke siden snittet). Mannen min tok sine to uker permisjon, men startet ikke permisjonen før vi kom hjem fra sykehuset, så jeg har hatt han hjemme helt til nå (han begynner å jobbe igjen på tirsdag). Ellers vil jeg påstå at de verste smertene var luftsmertene jeg hadde i brystet og skuldrene et par dager etter keisersnittet

jeg hadde haste snitt,hadde litt problemer etterpå ja...stivnet til i mage regionen og hadde problemer med å gå ordentlig,trengte en del hjelp i starten,men gikk greit etter 14  dager 3 uker tror jeg det var...

var sliten/vondt etterpå, sikkert en måneds tid..Var på sykehuset i 5 dager, å barnefar var hjemme 4 dager etter vi kom hjem fra sykehuset.. Kunne tenkt meg å hatt han hjemme litt lenger, for jeg var helt utslitt!

Var oppe og gikk samme kvelden som KS, og morgenen etter så sto jeg opp alene og dusjet og gikk tur i gangene på barsel med lillegutt på armen.[:)]
Mannen hadde to uker permisjon + høstferie etterpå så jeg fikk god avlastning hjemme til tunge løft og husarbeid m.m. Selv om ikke magemusklene er kuttet over, så er de strukket godt til sides. Derfor er det lett å overbelaste ryggen.
Hadde smerter i ca 2 uker pga at jeg har bihulebetennelse og bronkitthoste og derfor har ikke såret fått være i fred, har blitt revet i gang på gang pga hosten.

Kom meg mye raskere etter KS enn jeg gjorde etter den vaginale fødselen min.

Han var hjemme i ei uke etterpå. Klarte meg veldig fint alene. Løftet ikke noe som var tyngre enn babyen, men ellers var jeg selvhjulpen. Det var jeg på sykehuset også. Gjorde alt med babyen selv, så de sa at jeg bare kunne dra hjem for jeg hadde ikke behov for hjelp.. Hehe.
Hadde ikke smerter (ikke så mye da jeg var på sykehuset heller), mest ubehag når det strekte seg i såret osv.

Hadde vondt ei ukes tid etter begge keisersnittene.

Katastrofeks med førstemann, kom hjem på dag fire (ville hjem før, men vesla fikk ikke dra hjem). Sambo var på jobb igjen dagen etter vi kom hjem, så jeg greide meg supert alene med vesla.

Når andremann ble født så reiste jeg hjem etter 48t. Sambo hadde ferie i tre uker, så han tok seg av eldstejenta de ukene. Merket at jeg ikke greide å følge det aktivitetsnivået hennes de første ukene gitt [:D]

Hadde hasteks for 6 uker siden og har vært i super form i 5 uker og 5 dager...hehe...de 2 første dagene etter på var det ømt og sårt, men etter det har jeg ikke merka noe til det. Var oppe og gikk samme dag. Kom meg fint ut av senga selv bare timer etter på. Jeg tok kun smertestillende de 2 dagene også. Ks for meg har gått som en drøm. Pappan var hjemme hos meg de første 14 dagene, men det var jo ikke pga ks. De dagene skulle han ha perm uansett. Har klart meg fint hjemme alene. Har vært forsiktig med løfting til nå.

Jeg tok ks.
Ingen plager eller vondter.
Vell, jeg kjente at jeg var operert ved at det var småsårt litt etterpå.
Arret er fint.

Så hele ks prossessen min var en drøm.

Pappaen fikk ikke tatt to første ukene hjemme med meg, så jeg klarte meg selv.
I tillegg til ks hadde jeg en kolikkgutt..
Det var lange dager, men jeg klarte meg :)

Hadde det helt fint. Brukte bare smertestillende i 2 dager. Det grodde kjapt og uten problemer. Klødde bare litt.

BF var ikke hjemme nei. Går fint an å løfte sin egen unge, men noe særlig tyngre enn det bør en ikke løfte da.[:)]

Nei, hadde mye mindre smerter enn da de kom den vanlige veien.. Kom hjem 4 dagen og trengte da ikke smertestillende.. Pappaen var hjemme ei uke, klarte meg helt fint alene etter det [:)]

ORIGINAL: Fabrina

Hvordan var tiden etterpå? Og måtte dere klare dere hjemme alene ukene etterpå, eller fikk far være hjemme med dere? Vi var på sykehuset i 5 dager pappaen også han var sykmeldt i 14 dager pga en lit spesiel og trasig situasjon så JM og leger anbefalt far sykmelding for å hjelpe meg.....
Hadde dere mye smerter etter dere kom hjem? Ja [:(][:(][:(][:(]
Vi gjerne høre litt om erfaringer siden det ser ut til å bli ks på meg.

Vist man har mulighet til en normal fødsel så anbefaler jeg det på det sterkeste men om ikke så er nokk et PLANLAGT KS ett ok alternativ [:)] , blir noe helt annet med haste KS [:(]

Det var V O N D T  på sykehuset, men tiden hjemme gikk kjempegreit[:)]
Johan var jo hjemme to uker, men vi måtte jo ta hver sin unge uansett så jeg bar og bøyde meg og gjorde vanlige ting...

Tror det er veldig forskjellig fra person til person men jeg hadde VELDIG vondt! Det føltes som noen stod og stakk glo varme kniver inn i magen min [:(] Det å reise seg opp fra seng og sofa var grusomt [:(] Jeg hadde vondt ganske lenge også husker jeg.
Synes ammingen var vanskelig. Jeg klarte ikke å sitte pga smerter og måtte ligge på siden og amme.
Sambo var hjemme med oss i 14 dager, etter det måtte han tilbake på jobb.

Pass på at du ikke løfter noen som er tyngre enn babyen på 8-10 uker!

Tusen takk for svar jenter! Man blir ganske mye klokere av å høre om andres erfaring... Men om man sliter veldig med smerter i etterkant, er det da grunn til å kunne få ha BF hjemme? Altså at han kan få sykemld pga det?

var på sykehuset i 1 uke pga katastrofesnitt, og den uken var et helvete med mye smerter, og det fortsatte når jeg kom hjem[:@]. Var alene hjemme, for var ikke store utfordringen jeg hadde, men levde på smertestillende. Smertene slapp tak etter 3-4 uker. Men det dabbet av med det aller verste etter 16 dager[:'(]

Har hatt eit haste og eit planlagt snitt. Var oppe og gikk samme dag etter begge to. Var vondt å komme seg opp av senga, hoste, le og nyse, men ellers kjente eg ikkje mykje til det etter dei første dagane. Første gangen var far heime ei veke, andre gangen 14 dagar, ellers klarte eg meg sjølv. Var i betre form etter snitt nr 2. 

Back
Topp