Dere som har hatt keisersnitt

Bee

Elsker forumet
Desemberglede 2015
Hvordan har formen vært? Og hvordan ser arret ut?

Jeg har egentlig vært i god form og rett før jul følte jeg meg bortimot smertefri. Men nå er jeg øm og støl igjen :( Arret ser fint ut og jeg har ikke hatt noen blødninger eller noe etter at jeg tok av bandasjen. Men jeg er hoven rett over snittet, som en pølse...

Den "pølsa" hadde jeg i mange uker, rundt 6-7 uker. Gikk vekk av seg selv. Det er vanlig å få den, det er blodansamling under huden som kroppen bryter ned av seg selv :)
Åh, så godt å høre! Ser skikkelig ulekkert ut :o

Kan man bruke for mye kompresjonstøy egentlig?
Jeg fikk med meg en "strømpe" fra sykehuset som jeg brukte mye første uken. Så gikk jeg over til hold-in truser. Har også en Belly Bandit som jeg brukte innimellom så lenge den passet. Sover med vanlige truser nå da. Kanskje det er trusene som gir meg såpass støtte at jeg ikke kjenner smertene like godt.

Har også en sånn pølse over snittet.. 12 dager siden snitt nå. Den er hard og litt rød .. Vondt å komme borti o_O

Har også en sånn pølse over snittet.. 12 dager siden snitt nå. Den er hard og litt rød .. Vondt å komme borti o_O
Vi får håpe den forsvinner om noen uker. Hos meg har huden rundt snittet klødd en del, "pølsa" inkludert. Men det er vel bare et godt tegn på at ting gror som de skal :)

Regner med dere har fått beskjed om å følge med på hevelser, rødhet, varme om såret, kløe, vondter og feber og slike ting?

Regner med dere har fått beskjed om å følge med på hevelser, rødhet, varme om såret, kløe, vondter og feber og slike ting?
Ja, har fått plenty med info.
Har googlet og ser at denne "pølsen" er vanlig. Såret mitt er helt fint, ingenting er rødt eller varmt og formen ellers er fin :)

Nei var egentlig dårlig med info- fikk beskjed av jordmor at den skulle forsvinne av seg selv- men at dette tok tid.. Men snittet ser helt fint ut og har ikke smerter annet enn at det er litt ømt å komme borti blodutredelsen..

Back
Topp