dere som har hatt keisernitt

x1x*2Barnsmor19*

Elsker forumet
var det en fin eller dårlig opplevelse? kunne dere tenkt dere og valgt det igjen hvis det var mulig?

har tenkt til å søke om keisersnitt neste gang, så synes det er greit å se hva andre synes om det.[:)]

vil ikke ha det igjen,dårlig opplevelse.Men vet mange har en bra opplevelse av det også[:)]

Fantastisk opplevelse.. Skulle hatt det om jeg skulle hatt fler..

ORIGINAL: GuttasMamma!

vil ikke ha det igjen,dårlig opplevelse.Men vet mange har en bra opplevelse av det også[:)]

kjedelig at det ble en dårlig opplevelse da[>:]

ORIGINAL: Maelle

så bra at du fikk en fin opplevelse[:)]
fikk du lov til å ha barnet hos deg mens dem sydde deg igjen?

ORIGINAL: Fjernhild Halvhjerne

Nja, med tanke på at spinalbedøvelsa ble satt for høyt oppe på ryggen sånn at jeg ikke kjente at jeg pusta (jeg var jo bedøvd over lungeområdet og trodde at jeg ikke fikk til å puste når jeg ikke kjente noe! [&:]) og trodde at jeg holdt på å stryke med der jeg lå, og at jeg ikke var godt nok bedøvd da de skulle sy meg igjen, så var det vel ikke en drømmeopplevelse... Men jeg var så letta over å bli ferdig med det hele (det ble haste-ks), og at gutten min ENDELIG var ute, så akkurat keisersnittet har vel ikke prega meg så mye i ettertid. Da er det verre med alt som skjedde før det ble bestemt at han måtte tas ut med ks... 

uff, det hørtes ikke noe godt ut[:o]

Ville helt klart valgt naturlig fødsel hvis jeg hadde muligheten.

Utrolig nedtur å ligge i et rom alene i lang tid rett etter inngrepet, mens babyen blir vasket og stelt, og man bare er omtåket og ikke forstår hva som har skjedd, og bare vil være med den nyfødte og mannen min.

Også noe herk å være handikappa i flere dager etterpå, knapt kunne bære sitt eget barn, ikke kunne sitte oppe mens man ammer osv.

MEN det var jo en god opplevelse med tanke på at alt gikk godt, og Amanda var frisk og rask. Men igjen, som sagt, hadde jeg kunne velge hadde det blitt naturlig fødsel.

Ikke noe jeg vil gå igjennom en gang til nei. Men så er jo sikkert planlagt ks en heeeelt annen opplevelse enn katastrofe ks også da! Så skulle jeg hatt planlagt, så hadde det sikkert gått helt fint.

MEN, denne gangen håper jeg at jeg får vite hvordan rier kjennes ut, få se baby med en gang etterpå osv [:)]

ORIGINAL: *2Barnsmor19*

Ja, fikk henne rett på brystet- og der lå hun og suttet og slafset og spiste så lenge jeg ville det.. [:)] Så "gikk" hun og pappaen ned på en sjekk og vask mens jeg ble trillet ned på overvåkningen der jeg skulle ligge til spinalen gikk ut.. Så snart jeg var klar og ønsket det så kom de opp og var sammen med meg der.. [:)]
Samme kveld var jeg oppe og gikk, og jeg hadde ingen smerter og plager hele tiden mens jeg var på sykehuset (4 dager)..

Husk at det er stor forskjell på et planlagt KS og et hasteKS, både mtp følelser og på komplikajsoner.

Ved et planlagt KS er det god tid og kvinnen vet om det i lang tid i forveien og er følelsesmessig forberedt på det.
Ved et hasteKS så har en vært i fødsel, gjerne en lang stund, er sliten og føler seg kanskej snytt for ting ikke ble som en trodde osv. Er også større sjanse for komplikajsoner ved et hasteKS i forhold til et planlagt KS.[:)]

Har født vanlig og hatt et hastekeisersnitt- venter en til i juni...

JEG VIL IKKE HA NYTT KEISERSNITT......

Det var en dårlig opplevelse med mange påfølgende dårlige opplevelser.....

dytter opp

Jeg kunne ikke tenkt meg det igjen dersom jeg kan slippe. Jeg føler jeg gikk glipp av den første kontakten. Jeg var så dopa!! det syntes jeg ikke var noe greit. ellers var det ok.

ORIGINAL: *2Barnsmor19*

Ja, fikk henne rett på brystet- og der lå hun og suttet og slafset og spiste så lenge jeg ville det.. [:)] Så "gikk" hun og pappaen ned på en sjekk og vask mens jeg ble trillet ned på overvåkningen der jeg skulle ligge til spinalen gikk ut.. Så snart jeg var klar og ønsket det så kom de opp og var sammen med meg der.. [:)]
Samme kveld var jeg oppe og gikk, og jeg hadde ingen smerter og plager hele tiden mens jeg var på sykehuset (4 dager)..

samme her... synes den er bra jeg...hadde akuut ks m num1...planlagt m num2...valget var mitt denne ganngen, vi ønsket det[:D]

Dårlig opplevelse.. Selve kset var jo ok, var våken og fikk med meg hennes første skrik.
Men jeg skulle jo ønske at jeg hadde fått det til selv! Få henne opp på brystet litt osv.
Og følgene av at det ble ks unner jeg ingen![&o]

Da jeg venta twins ble det bestemt KS pga at tv1 lå i sete.Syns d var greit,forberedte meg på å få med meg hele seansen og se de plukke ut 2 babyer.Men dessverre virka ikke spinalbedøvelsen,noe de fant ut etter de hadde begynt å skjære.så da ble det narkose,og jeg våkna mutters alene noen timer etterpå.D var en nedtur når det ble narkose,men alt etterpå gikk veldig bra.Var oppe og gikk samme kvelden og veldig lite smerter,de masa på meg om jeg ikke ville ha mer smertestillende..Og jeg stelte og amma twins og alt gikk bra i ettertid.Men ang om jeg ville hatt KS igjen så vet jeg jammen ikke..iallefall skulle de fått beskjed om å gitt meg en større dose spinalbedøvelse.

Hadde IKKE planlagt KS. Men til syvende og sist så hadde vi ikke noe valg. Min opplevelse av ks er veldig positiv. Crew'et på ullevål var kjempeflinke, og jeg følte meg kjempetrygg hele veien (og jeg som har noja for nåler i tilleg da[&:]).. Fikk dog en blodansamling under arret som pressa seg ut av såret 2 ggr. (blodstrålen stod ut) men pyttpytt, det gjorde ikke vondt, bare litt freaky[:D]

jeg har hatt planlagt ks med begge mine..og er kjmep fornøyd med opplevelsen..hadde full narkose med første så fikk ikke så mye med meg da...
hadde spinal bed. med nr2 og syns det var en kjempe flott opplevelse=)

ORIGINAL: shannon

Dårlig opplevelse.. Selve kset var jo ok, var våken og fikk med meg hennes første skrik.
Men jeg skulle jo ønske at jeg hadde fått det til selv! Få henne opp på brystet litt osv.
Og følgene av at det ble ks unner jeg ingen![&o]

Hva mener du med følgene av KS? Hva kan skje i ettertid. Hvilke komplikasjoner eller dårlige opplevelser kan man ha i ettertid etter en KS?

jeg hadde en kjempefin opplevelse! var jo så klart vondt etterpå, men hadde ikke hatt noen problemer med å valgt det en gang til!

Back
Topp