Dere som har hatt/har hundevalp.

LilleBall

Forumet er livet
Vi har en nydelig labradorgutt på snart 1år, men han er vanskelig og roe inne..

Han herjer og raser som værst når han er inne. Vi prøver og jo trene på dette at han skal være rolig, men virker ikke helt som det går inn så lurer på om dere har noe tips til oss? [:)]

Vi har en valp som er blanding av labrador og collie.. Han er egentlig ganske rolig inne.. Helt til det kommer folk! Han blir heeeelt gal! Å veeeeldig glad.. Så hender ofte at han tisser litt på gulvet! Vi har nettopp fått han.. De som solgte han til oss, kunne ikke ha han pga. astma.. Hunden er altså 18 mnd. Å jeg lurer sterkt på hva vi skal gjøre for å få han till å slutte med dette.. Kanskje du har noen tips?[:)]
Hvor gammel er deres? Jeg har egentlig ikke så masse tips å komme med desverre.. Annet enn å være streng og bestemt.. Men det er dere sikkert allerede tenker jeg[:)]

Ja, vi prøver være stenge og si at han skal roe seg ned, gi han godbit når han er snill.. Men han er like gal for og si det slik [8D] Han er 1år 8.mars [:)]

Når folkene er kommet inn tar dere med han ut så han får tisse. Men la han hilse på folkene som kommer først slik at han ikke føler seg utelatt. Gi han en godbit når han tisser ute og ikke gi han noe reaksjon når han tisser inne [:)]

Er nok det at han er for glad i folk.. Vi var hos de vi kjøpte han av igår og de har ei tispe på 2 år (storesøsteren hans) Hun var så rolig og snill, men når vi kom hjem var det full rulle.. Hjelpes sier jeg bare.

ORIGINAL: Bdancer

slit han ut ute først...

Ja, det oppdretteren sa også, så vi skal prøve det. Tusen takk for tipset [:)]

Han hadde sikkert hatt kjempe godt av å løpe løs rundt på en stor plen eller noe sånn.. og gjerne med mange andre hunder og.. det ELSKER de [:D] min hund var hvertfall helt utslitt etter en god tur [:)]

Hjernetrim kan slite han mer ut enn en laaaang gåtur sies det. Vi kjøpte en slik leke som en har godbiter inni til dachsen vår, han kan drive på med den leeenge av gangen[;)] Ramler godbiter ut når han ruller rundt på den.. Og han er 13 mnd nå. Han er og ganske urolig og stressa inne.. Tar alt han finner og river det i filler, det sliter vi med og få han til og kutte ut[:@]

ORIGINAL: ~Ritamor~

Ja, vi prøver være stenge og si at han skal roe seg ned, gi han godbit når han er snill.. Men han er like gal for og si det slik [8D] Han er 1år 8.mars [:)]

Når folkene er kommet inn tar dere med han ut så han får tisse. Men la han hilse på folkene som kommer først slik at han ikke føler seg utelatt. Gi han en godbit når han tisser ute og ikke gi han noe reaksjon når han tisser inne [:)]

Er nok det at han er for glad i folk.. Vi var hos de vi kjøpte han av igår og de har ei tispe på 2 år (storesøsteren hans) Hun var så rolig og snill, men når vi kom hjem var det full rulle.. Hjelpes sier jeg bare.

Okei, da får vi prøve på det![:)] Er ikke noe kjekt når han tisser inne.. Men jeg håper det går over![:)]

ORIGINAL: mammanina88

Vi har en valp som er blanding av labrador og collie.. Han er egentlig ganske rolig inne.. Helt til det kommer folk! Han blir heeeelt gal! Å veeeeldig glad.. Så hender ofte at han tisser litt på gulvet! Vi har nettopp fått han.. De som solgte han til oss, kunne ikke ha han pga. astma.. Hunden er altså 18 mnd. Å jeg lurer sterkt på hva vi skal gjøre for å få han till å slutte med dette.. Kanskje du har noen tips?[:)]
Hvor gammel er deres? Jeg har egentlig ikke så masse tips å komme med desverre.. Annet enn å være streng og bestemt.. Men det er dere sikkert allerede tenker jeg[:)]

Det at de tisser når det kommer folk kommer av at de blir så glade at de rett og slett ikke klarer å holde igjen. Vi hadde samme problem med en av hundene våre. Løsningen for oss ble å lufte han rett før det kom besøk slik at blæra var helt tom eller legge han i buret akkurat i det de kom, for da roet han seg lettere og da var det ikke noe problem å slippe han ut etter en liten stund. Etterhvert har vi blitt kvitt problemet, så det var tydelig at dette hjalp. Nå skal det sies at det er en hund som en vant til å ligge i bur, og trygg på det. Ikke sikkert det vil ha samme virkning om hunden ikke trives i buret.

Hunden må trenes på å være rolig inne[:)]
Min hund(på 6 mnd) var veeeeldig stresset inne en stund,bare bjeffet,sprang og var helt tullete.Men nå er en myyye roligere[:)]Jeg fjernet alle lekene hennes en stund,og leket bare ute med hun.Ellers så har jeg lest inne på canis (www.canis.no) at mange binder hunden i halsbandet sitt,slik at den må roe seg ned når den blir for vill.
Ellers så sliter hjernetrim hunden ut fort,vi gjemmer feks godbiter rundt i leiligheten-både oppå og under ting,slik at hun må lukte seg rundt til det.Leker også gjemsel med hun,det er kjempe kjekt[:)]

Så mitt tips vil være å lage litt hjernetrim for valpen din,og når han hjerjer som mest så kan du finne frem den beste godbiten og avlede han ved å trene på forskjellige komandoer og triks,det hjelper iallefall her i huset.Ikke ballkast inne,det stresser valpen[:)]

Back
Topp