Dere som har hatt en SA...

Maiungen15

Forelsket i forumet
...hvordan startet dette? Jeg er 7+1 idag og våknet med en liten blødning.. Vet ikke om det kvalifiserer til blødning en gang, for det er kun litt på papiret etter jeg har tisset.. Fargen er mer lys oransj/rosa enn rød.. Jeg vet jo så godt at mange blør tidlig i svangerskapet, og at alt ender bra alikevell. Men jeg tar jo på meg "hysteri-hatten" å tenker det værste med en gang. Jordmor og lege ber meg ta det med knusende ro, at dette er helt vanlig, men såklart kan det også være starten på en SA..

Sent from my iPhone using BV Forum

Uff ja, den følelsen er helt forferdelig. Min sa startet som litt brun blod på papiret rett før jeg skulle legge meg, men utviklet seg raskt til større blødninger og fargen ble rød da jeg var på toalettet morgenen etter. Har du blødd mer? Er det blod hver gang du er på toalettet?

Ikke mer blod, var hos både legen og jordmor - som bad meg ta det med knusende ro.. Kun litt farge etter jeg har vært på do, og ikke tiltakende blødning eller smerter på 12 timer.. Må vel bare roe helt ned målte hcg for å ta en kontroll om 10 dager.. Syns det var lenge?? Takk for svar :)
Legen ville heller ikke sjekke med UL, mente det var null hensikt fordi man absolutt ikke kunne se et bankende hjerte i uke 7+1? Tidligst om 10 dager - altså 8+4..

Jeg som alltid har vært så fornuftig mot venninnene mine, er plutselig tussete og redd.

Last edited:
Merkelig. Jeg fikk se bankende hjerte da jeg var 7+1 :)

Jeg har hatt en SA og jeg har hatt flere ufarlige blødninger i forrige svangerskap som endte med en frisk lita jente. Det var stor forskjell på blødningene, blødde voldsomt under SA og veldige smerter. De andre blødningene kjentes mer som vanlig mens og avtok etterhvert. Masse lykke til!

Jeg hadde en SA tidligere i år. Det startet med brun utflod i truseinnlegget tidlig på dagen. Ringte legen og han ville ha meg inn til sjekk. Han tok en vaginal undersøkelse, men kunne ikke finne noe galt.. Han ringte Ahus for å høre om jeg kunne få en UL time. Det ble til at jeg fikk dagen etter kl 9.. På kvelden hadde jeg sovnet med min sønn, da jeg våkna hadde jeg blødd friskt blod. Blei stressa og ringte legevakta, men de kunne ikke hjelpe meg. Så avtok blødningene litt og jeg slo meg til ro.. Men plutselig fikk jeg et voldsomt trykk og kjentes ut som vannet gikk! Da bare fossa det blod ut :( Kunne ikke annet enn å sitte på do å se på alt blodet :( Jeg hadde noe som lignet rier den dagen, men jeg skjønte ikke at det var det.. Jeg var ca 12 uker på vei.. Som flere her skriver, hvis det er en SA så blør man mye!
Håper at det går bra med deg :)

Etter svarene deres å dømme, virker det som jeg har hatt en ufarlig blødning.. Sluttet å blø, og som nevnt over var det bare litt på papiret.. Takk for svar, godt man har dere å spørre når man sitter i et mørkt hysteri ☺️ hehe..

Jeg så dunkende hjerte 5+4 med storesøster. Han må i så fall ha et skikkelig dårlig apparat om han ikke har mulighet til å se et bankende hjerte før nesten uke 9.

Jeg så dunkende hjerte 5+4 med storesøster. Han må i så fall ha et skikkelig dårlig apparat om han ikke har mulighet til å se et bankende hjerte før nesten uke 9.

Tror han bare var uvitende generelt sett. Det var en annen lege som bad han ta hcg og sammenligne, han legen jeg traff mente vi ikke skulle gjøre noe med det.. Bare vente å se.. "Lever den så gjør den det, hvis ikke får vi jo ikke gjort noe med det uansett.." Prøvde å forklare han engstelsen, men det var han fint lite interessert i å tro på..

hos meg hadde jeg sa i uke 13 det var veldige smerter, nesten som rier og masse blod. Det strytblødde over en lang periode og jeg hadde takvise smerter hele tiden etter at det satt i gang og til jeg ble lagt inn utpå natta

Back
Topp