Dere som har hatt barn med oppkast

Min snart 3 åring har *bank i bordrt* ikke hatt omgangssjuka enda... Jeg blir smitter hver ^{€~*] gang ellers..

Heldigvis sjeldent. Men jeg har jobbet noen år i bhg og jobber på skole så tåler vel litt mer :) men oftere forkjøla da ;)

Hær slipper meg og mannen det alltid. Bank i bordet
Ikkje ofta vi e sjuka varken me eller barnen

Vesla har hatt omgangssyken to ganger. Første gangen ble vi også smittet, da spydde hun PÅ meg en gang så skulle godt gjøres å slippe unna, men det var noe jævelskap som gikk så hele bygda lå strøket. Seriøst noe av det verste jeg har vært med på... Sist vesla var syk slapp vi begge to unna, men jeg begynte å vaske hendene manisk med en gang hun ble dårlig, så kan hende det hjalp. :p

Forrige barehageår hadde jeg og storebror det 4 ganger :/

I løpet av de 11 årene som mor og med omgang. Ikke mer enn 5 ganger. Blir sjelden smittet av barna. Eneste er forkjølelse. Da blir jeg ofte smittet av :P

Men *bankibordet* blir vel smittet neste gang nå da. Siden jeg sier dette nå :P

E slapp unna sist, men ikke gubben. Så han ble syk 2 døgn etter lillegutt.

Men e takla dårli å se/høre andre som kaster opp. Takler alt annet, men ikke oppkast. Så her får e panikk hvis e e alene hjemme me junior og han får omgangssjuka.

Aldri blitt smittet av ungene, selv om det er jeg som stort sett er hjemme og det er meg de henger på og sover med.

Femåringen har hatt omgangssyke utallige ganger. Samboer blir nesten alltid smittet stakkars mens jeg slipper unna. Ble dårlig en gang, men kastet ikke opp, ble bare slapp og fikk feber. VELDIG glad for det for å kaste opp er det verste jeg vet.

Han har spydd 5-6 ganger, han er to år.. Jeg har fått det tre ganger!

Eldste har bare hatt omgangssyke en gang og da slapp jeg heldigvis unna :-)

Eg blir egentlig aldri smitta. Heldigvis.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Her har jeg aldri fått det, med en 6åring og 1,5åring i hus ;)

Slipper aldri unna. Jeg begynner som regel selv dagen etter også begynner mannen dagen etter det igjen.

Hun har hatt det uten at jeg har blitt smitta. Men jeg fikk det en gang og smitta henne. Skal sies at jeg var syk lenge etter at hun hadde blitt frisk :p

Da hun var liten fikk vi det begge i tur og orden.
Nå som hun er større har hverken jeg eller mannen fått det når hun har vært syk.
Såpe og vann holder baseluskene godt unna. Overdreven bruk av klorin/antibaktererielle greier har motsatt effekt.

Back
Topp