Dere som har hatt anafylaktisk sjokk

*Labambie

Forumet er livet
Når ga det seg? Jeg er vel ca 50% mindre hoven i kroppen i dag enn i går kveld og utslettene er heller ikke så hovne. Men allikevel, jeg trodde jo det skulle gå litt fortere, hehe! Iløpet av dagen eller?

Dytter litt for meg selv

Aner ikke egentlig... Jeg våknet etter 4 døgn i koma - på intensiven på sykehuset,svært forvirret. Var ikke hoven da i alle fall. (Siste jeg husker er at jeg gikk å la meg i sengen min om kvelden,derfor lettere forvirret når jeg våknet. Sår i halsen pga respirator,og med nåler i begge armene. Interessant opplevelse i alle fall.)

MICAmor skrev:
Aner ikke egentlig... Jeg våknet etter 4 døgn i koma - på intensiven på sykehuset,svært forvirret. Var ikke hoven da i alle fall. (Siste jeg husker er at jeg gikk å la meg i sengen min om kvelden,derfor lettere forvirret når jeg våknet. Sår i halsen pga respirator,og med nåler i begge armene. Interessant opplevelse i alle fall.)

Hva var det som hadde skjedd med deg?

Jeg fikk adrenalinsprøyte da jeg hadde det. 
Snørte sammen i halsen, og fikk såvidt puste. Da sprøyten begynte å virke, og jeg fikk oksygen ga hevelsen seg rimelig kjapt. 
Måtte imidlertid tilbringe et døgn på sykehus i tilfelle det blusset opp igjen.

Jeg fikk adrenalinsprøyte og noe annet.
Gikk i anafylaktisk sjokk etter å ha tatt en voltaren, som jeg da tydeligvis ikke tåler.

Reaksjonen kan forverres for hver gang, så nå står det i alle journaler at jeg aldri må få voltaren (diclofenac).

Hos meg snørte halsen seg sammen, jeg hovnet opp i hele fjeset og halsen, og klarte ikke puste eller snakke. 
Etter sprøyten var jeg normal igjen etter en times tid. Men jeg ristet leeeeenge etter adrenalinsprøyta.

Ble funnet med pustestans og svak puls, fikk hjertestans i ambulansen og ble gjennopplivet..... Jeg kom til meg selv på sykehuset dagen etter, ganske medtatt. Husker ikke stort egentlig, men har lært at allergi mot Ibuprofen ikke er å kødde med!

Jeg kom meg ganske kjapt, heldigvis :) Dagen etterpå var jeg mest sliten etter all behandlinga, og litt mørbanka. 

Back
Topp