Dere som har hardangerbestikk

Begge deler. Er jo bare vanlig stålbestikk... 

ORIGINAL: Sicily

Bruker det til vanlig, er jo bare stål. sølvtøyet brukes til selskap

Ja, det er liksom det at det er bare stål.
Vi har arva et sett som vi har på hytta.
Men så lurte jeg litt på hva som var vanlig

fint[:)]

Bruker det bare til "fint". Bruker det hvis vi har venner eller familie til middag, men ikke til hverdags.

ORIGINAL: *ToSøteSmå*

Bruker det bare til "fint". Bruker det hvis vi har venner eller familie til middag, men ikke til hverdags.

samme her...
og så bruker vi det hvis meg og sambo skal spise god mat lørdagskvelden..

Vi har plukket ut vårt slik at det skal stå i stil til finserviset vårt, så det kommer nok bare frem ved finere anledninger. MEN det kan være en lørdag vi vil kose oss, eller har et vennepar på middag. Trenger ikke være julaften..

Bruker det så klart til hverdags. [:)]
Jeg valgte et som jeg syntes var fint men passet til hverdags, og så fikk jeg to sett av pappa og de, et til jul og et til bursdag. Vi hadde jo bare billig møkkbestikk fra før, så vi trengte det jo. [:)]

Men jeg har jo også to kakespader, en ostehøvel og en serveringsskje i samme serie, så kan godt bruke det til fest også. [:)]

vi bruker det til "fint", men er ikke så strenge på anledningen da så det er ofte framme. Har masse serveringsdeler også og når det er forbeholdt selskap og slikt er jeg alltid sikker på at jeg har nok. Har noe sølv også, men det hater jeg så det er aldri framme!
Svigers bruker sitt til hverdags etter de arva en masse sølvbestikk.

eg bruke d bare til fin bruk som f eks til jul,påske bursdager osv[:)]

ORIGINAL: På Smellen Igjen

Vi bruker det bare til spesielle anledninger[:)] 

Foreløbig bare til spes anledninger, men det er helt nytt, så når jeg har hatt det en stund blir det nok litt til hverdags også

ORIGINAL: mamma050308

Begge deler, men mest til besøk. Har "vanlig" bestikk også.

Back
Topp