Dere som har/har hatt spiral

Fenomen

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
- Hviken type har/hadde du?
- Fikk du noen bivirkninger, evt. hvilke?
- Hvordan ble blødningene dine? Fikk du mange mellomblødninger/mye spotting, som før eller mistet du mensen helt?

Har hormonspiralen Mirena, varer i 5 år. Har ikke fått noen bivirkninger - enda:D Har hatt den før også og hadde ingen bivirkninger da heller , men det er jo forskjellig fra kvinne til kvinne :)
Har spottet litt siden den ble satt inn, ca 3,5 uke siden, så ikke så lenge siden :p
Legen sa at siden jeg fullammet og ikke hadde fått mensen da jeg satt den inn, så kunne det være at jeg ikke fikk mensen i det hele tatt, men det får jeg se om stemmer med tiden :rolleyes: `Mistet` mensen noen måneder forrige gang, men kom tilbake mye lettere, mindre kramper og færre dager :happy:

Hadde Mirena hormonspiral. Mistet mensen helt, frem til hormonene begynte å gå ut av den etter 3,5 år, da småblødde jeg hele tiden frem til jeg tok den ut noen måneder etter.

Eneste bivirkning var nedsatt libido. Null og niks sexlyst overhodet.

Hadde Mirena hormonspiral i ca 3 år. Hadde veldig lett blødning med kanskje 3-4 mnd mellomrom. Syns også jeg fikk litt nedsatt sexlyst, men det skjønte jeg egentlig ikke før jeg tok den ut [emoji28]Hovedårsaken til at jeg tok den ut var at jeg fikk ekstremt mye kviser med den. Det har jeg også fått av cerazette og andre p-piller med mye gestagen/lite østrogen.. Hvis du har tålt cerazette eller liknende piller før, slipper du sikkert det problemet :-)

Kobberspiral ca 1,5 år, blødde en del mer men ikke mer enn at det gikk helt fint. Ble gravid da... (med spiral), så utenom det vil jeg absolutt anbefale kobberspiral om man ikke tåler/liker hormonell prevensjon og hvis det ikke er krise om man blir gravid (men bare dårlig timing feks).

Spiralbaby kommer om 2,5 mnd og var heldigvis bare en glede fra starten av.

- Hvordan ble blødningene dine? Fikk du mange mellomblødninger/mye spotting, som før eller mistet du mensen helt?

Hadde mirena. Tok den ut etter 7 mnd da jeg små blødde konstant denne perioden, og fikk litt smerter av den. Aldri igjen :)

Mener det var Mirena jeg hadde i ca 3,5 år. Fikk mye uren hud og kviser både i ansikt og på rygg konstant gjennom de årene og derfor tok jeg den ut. Det positive var at jeg mistet mensen helt [emoji1373]

Her var det ikke mange med positiv erfaring :hilarious: Spiralen er allerede inne så håper jeg er heldigere.

Er det noen som har erfaring med den nye varianten av Kyleena? Den kom visst for et år siden. Gyn anbefalte den på det sterkeste og han har peiling, så.

Har hormonspiral. Småblødde mye i 7 mndr og siden har jeg ikke blødd. Ikke merket noen andre bivirkninger.

Hadde hormonspiral i tett på et år.
Fikk mye smerter hver dag og blødde hele tiden. Så den funka ikke bra for meg.

Søster har den og hun mista mensen uniddelbart og smerter også

Back
Topp