Dere som har/har hatt hyperemesis

Blir like slått ut og overrasket hver gang jeg tror det er en uskyldig rap som sitter fast men så er det at hele magesekken vil tømmes pronto.
Får nesten ikke pustet mellom slaga, og det er sååå ondt å vrenge magesekken sånn :(

LEI LEI LEI LEI LEI LEI LEI!!

Virker som det varer lenge for de fleste... deprimerende :/ blitt innlagt for 2 gang nå, håper det hjelper på!! :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Eg haddr det i øve 4 uker blei innlagt og då blei eg god med eingang eg fekk intravanøst nå blir eg bare verre og verre igjen :( må nok ha intravanøst igjen snart

Har du spurt om mulighetene for å komme inn som dagpasient å få iv? Det fikk jeg etter utskrivelse - første uka 2 dager og etter det ved behov. Bare ringte dagen før.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Såå lei av alle kjerringråd om hva som hjelper på kvalmen... ingenting funker jo :/ de som ikke selv har hatt dette kan ikke forstå hvor jævlig det er... bah. *dagens utblåsning*

Såå lei av alle kjerringråd om hva som hjelper på kvalmen... ingenting funker jo :/ de som ikke selv har hatt dette kan ikke forstå hvor jævlig det er... bah. *dagens utblåsning*

Enig.
Dette er jo ikke kun vanlig sv.skapskvalme som de fleste får.
Dette her er ekstrem kvalme og smerter og en reaksjon på hormonene babyen lager.
Vanlige kjerringråd funker jo ikke mot dette, dessverre :(

Har flere jeg som sier, at det gir seg etter uke 12 skal du se.. bla bla bla..
"Har du prøvd ditten?"... "har du prøvd datten?!":- JA JA JA.. Ingenting funker!

"Snedig at du er så syk da" - "Rart det ikke gir seg til deg når du har passert uke 12"
BAH, mange rakettforskere der ute!

Er mange som ikke forstår :(

Enig.
Dette er jo ikke kun vanlig sv.skapskvalme som de fleste får.
Dette her er ekstrem kvalme og smerter og en reaksjon på hormonene babyen lager.
Vanlige kjerringråd funker jo ikke mot dette, dessverre :(

Har flere jeg som sier, at det gir seg etter uke 12 skal du se.. bla bla bla..
"Har du prøvd ditten?"... "har du prøvd datten?!":- JA JA JA.. Ingenting funker!

"Snedig at du er så syk da" - "Rart det ikke gir seg til deg når du har passert uke 12"
BAH, mange rakettforskere der ute!

Er mange som ikke forstår :(
Så enig i det med 12 uker! ! Akkurat som at alle har en forventning om at da skal det automatisk gå over av seg selv...

Hvordan er formen din nå?

*Sniker fra februar*. Jeg hadde hyperemesis i mitt første svangerskap, med innleggelse i uke 7. Kastet mye opp etter det også, men klarte å holde på noe og etter uke 25 kastet jeg bare opp på kveldstid 2 gang. Med nr 2 kastet jeg nesten ikke opp, da fikk jeg akupunktur og passet nøye på matinntaket. Nå er jeg gravid med nr 3 og har enda ikke kastet opp, selv om jeg er ekstremt kvalm. Har ikke fått akupunktur og tror jeg må starte med det til uka, for hvis ikke er jeg nok i gang snart :( god bedring til dere alle, vet veldig godt hvor jævlig det er! Poenget mitt var at det ikke nødvendigvis blir slik i andre svangerskap, selv om mange blir dårlige hver gang...

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg hadde det med første, og da ga det seg rundt uke 20. Denne gangen er det mye værre og har allerede rukket å være sykemeldt i fire uker, og det ser ikke lyst ut enda. Har prøvd både afipran, phenergan og postafen men ingenting har hjulpet. Du får bare trøste deg med at det går over En eller annen gang, om det ikke blir i svangerskapet så gir det seg iallefall når lille er kommet ut og da er alt glemt :D

Ja man må bare tenke på det positive, det blir bra til slutt ♡ har vært sykemeldt i 2 mmd og er innlagt for 2 gang.. har også prøvd afipran, postafen, phenargan, stemetil og nozinan, kun nozinan i.v som har funket... men kan jo ikke være innlagt hele tiden :/

Back
Topp